  • 11. Data: 2012-04-04 10:21:36
    Temat: Re: cyklinowanie podłóg sosnowych
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:jl9gcl$8ma$1@inews.gazeta.pl...

    > Hej, dzięki za obszerną odpowiedź,
    > zdecydowałbym się po tym co napisałeś na
    > podkład i lakier poliuretanowy lub wodno-poliuretanowy ,
    > czytałem na forach o lakierach Bona produkują też do nich podkład,
    > ten lakier wychodzi dość drogo, pytanie czy warto?
    > Capon + Domalux pewnie wyszedłby taniej...

    Dobrze poczytaj opis na puszce. Cos mi sie kojarzy ze pod domalux
    producent odradza uzycie caponu.

  • 12. Data: 2012-04-04 16:00:41
    Temat: Re: cyklinowanie pod??g sosnowych
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

> [...]
    >
    > Bona ma za to inna ogromna zalete - odbarwia drewno w minimalnym stopniu.
    > Inne lakiery powoduja, ze sosna zolknie, capon nieco poprawia sytuacje,
    > ale efekt zolcenia i tak wystepuje. Zreszta sosna ciemnieje z czasem sama
    > z siebie.
    > Ja przed lakierowaniem przecieralem deski rozwodniona biala farba akrylowa
    > i dopiero na to podklad i lakier Bony. Po 3 latach podloga sciemniala
    > bardzo nieznacznie. A juz np. sosnowe listwy rowniez bielone, ale malowane
    > bodaj Duluxem po ktrotszym czasie sa znacznie ciemniejsze.

    a który lakier konkretnie brałeś?
    wodny, wodno-poliuretanowy, czy sam poliuretanowy?

    pozdro
    Wasyl

  • 13. Data: 2012-04-05 00:46:32
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-04-04 16:00, Wasyl pisze:
    > a który lakier konkretnie brałeś?
    > wodny, wodno-poliuretanowy, czy sam poliuretanowy?

    Bona (wg ulotki) - poliuretanowy, 2-skladnikowy, na bazie wody
    Dulux - poliuretanowo-alkidowy

    --
    NotBear