  • 1. Data: 2010-11-26 19:20:15
    Temat: czubek komina
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Dzisiaj zobaczylem kominy, z boku wygladaja calkiem OK ale mam pytania
    co do ich zakonczenia:
    1. plyta, chyba wylana z betonu jest lekko wypukla ale konczy sie przed
    cegla klinkerowa, czy nie lepiej bylo zrobic ta plyte na cala szerokosc
    komina? Czy mozna to jeszcze uzupelnic - czym? Jest to komin
    wentylacyjny, otwory sa po 4 z kazdego dluzszego boku. W kominie pod ta
    plyta wisi maly sopel - przeciek? Czy moze gore komina czyms zamalowac?

    2. w kominach od kominka i pieca kululacyjnego tez jest tak, ze plyta
    koczy sie przy cegle kilnkerowej, dodatkowo powierzchnia jednej z plyt
    jest "malo gladka" moze dali za duzo piachu do zaprawy.

  • 2. Data: 2010-11-27 12:43:05
    Temat: Re: czubek komina
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

> [...]
    > otwory sa po 4 z kazdego dluzszego boku. W kominie pod ta plyta wisi maly
    > sopel - przeciek? Czy moze gore komina czyms zamalowac?

    Popukaj czymś w tą płytę żeby sprawdzić czy jeszcze trzyma się cegieł.
    Zazwyczaj taka czapa nie trzyma się zbyt długo.
    Najlepiej okuć blachą. Ja po 9 latach właśnie skułem, a w zasadzie zdjąłem
    czapę, wylałem nową z zaprawy i zrobiłem blachę na górze.

  • 3. Data: 2010-11-28 18:16:55
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-11-27 13:43, _chab_ pisze:

> [...]
    > Najlepiej okuć blachą. Ja po 9 latach właśnie skułem, a w zasadzie zdjąłem
    > czapę, wylałem nową z zaprawy i zrobiłem blachę na górze.

    Problem jest wazny, bo kominy poddane cyklowi przemarzanie
    - topienie sypia sie pierwsze. Jak to zrobiles zeby nie
    odfrunelo? Moze fotki? (Tornad zalecal blache miedziana
    a takze jakas farbe - jakies 2 nmies temu - o ile pamietam.)

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2010-11-28 20:55:19
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

> [...]
    > odfrunelo? Moze fotki? (Tornad zalecal blache miedziana
    > a takze jakas farbe - jakies 2 nmies temu - o ile pamietam.)

    Nie mam fotek niestety. Przy okazji, wylewanie betonu jako czapę na kominie
    to porażka. Kilka sezonów i trzeba robić na nowo.
    Odkułem całą czapę do gołych cegieł, następnie wylałem na to zaprawę
    samopoziomującą żeby powiązało cegły od góry. Kupiłem blachę aluminiową w
    kolorze dachu. Dałem do znajomego gościa od dachów, żeby wywinął okapy.
    Następnie wiercenie dziur od góry i mocowanie na kołki żeby nie odleciało.
    Uszczelnienie śrub silikonem, żeby nie przeciekało. Na razie się sprawdza.

  • 5. Data: 2010-11-30 11:05:56
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 28 Lis, 21:55, "_chab_" <w...@w...pl> wrote:

    > Nie mam fotek niestety. Przy okazji, wylewanie betonu jako czap na kominie
    > to pora ka. Kilka sezon w i trzeba robi na nowo.
    > Odku em ca czap do go ych cegie , nast pnie wyla em na to zapraw
    > samopoziomuj c eby powi za o ceg y od g ry. Kupi em blach aluminiow w
    > kolorze dachu. Da em do znajomego go cia od dach w, eby wywin okapy.
    > Nast pnie wiercenie dziur od g ry i mocowanie na ko ki eby nie odlecia o.
    > Uszczelnienie rub silikonem, eby nie przecieka o. Na razie si sprawdza.

    Polecam takie rozwiązanie (w zadsadzie kilka rozwiązań) + fachowe
    wykonanie
    Link: http://www.rheinzink.pl/57.aspx
    Pozdrawam,
    IP