  • 31. Data: 2021-07-09 15:09:13
    Temat: Re: czy w Polsce można wybudować taki dom?
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 08.07.2021 o 13:20, Uzytkownik pisze:

    > Gość twierdził

    Nie napisałeś w końcu czy miał WM czy nie.
    Mimo wszystko przy WM nie powinien mieć takich problemów.
    Mam warsztat w przyziemiu i odkąd założyłem wentylację wymuszoną to
    nigdzie nie pojawiają się rdzawe naloty

  • 32. Data: 2021-07-09 15:11:32
    Od: quent <x...@x...com>

    > Pozwalałem ci powoływać się na mnie? Jeśli już to dla ciebie pan Zenek.

    Kogutek ma jednak nadmiar wolnego czasu.
    Na zachodzie facety w tym wieku z nadmiaru czasu przebierają się w
    tęczowe sukienki... sam nie wiem co lepsze/gorsze ;-)

  • 33. Data: 2021-07-10 12:50:28
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-07-07 o 18:58, ptoki pisze:
    > Beton jest tani. Zbrojenie dosyc drogie.

    Tak o ile budujesz sam i masz swoje deskowania ;)
    Inaczej drogo!

    > Do tego trzeba zrobic nieco fikusniejsza wentylacje bo taka jama dosyc dobrze
    transportuje energie i jak bedzie miala ciagly przewiew bez kontroli wilgotnosci to
    w srodku sie bedzie wszystko rosic.

    Reku i to z całkiem poważną instalacją kanałową.
    Tu nie ma inaczej musi być i nawet jak zrobisz sam to będzie spory koszt!

    > Do kompletu styro na zewnatrz i ewentualna druga skorupa betonowa i drenaz.

    Tu może nie koniecznie ale już sama izolacja hydro + syro to spory wydatek.

    > Duzo zalezy od warunkow terenowych. Kiepsko sie remontuje. Dom moze potrzebowac
    ciaglego zasilania (wentylacja, pompy wody)
    > Ogolnie zalety sa niewielkie problemy specyficzne.
    >
    > Ale budujac wariant takiego osadzony na juz nanym terenie moze nie byc zle.
    Szczegolnie ze wilgoc raczej wzmacnia beton niz oslabia.

    Wilgoć tak w sumie szacowany czas 2 lata dalej wilgoć raczej nie
    wskazana ;) przy czym nie powinno jej tam być po okresie wiązania i
    koniec! ;)

    Robak

  • 34. Data: 2021-07-14 21:07:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jest wilgotność powietrza niska ale tylko zima. A zimą nikt namiętnie nie
    wentyluje. Bardzo duża wilgotność łącznie z wykraplaniem wody z powietrza jest wtedy
    kiedy powietrze na zewnątrz ma wyższą temperaturę niż w pomieszczeniu. W takich
    pomieszczeniach jak ten warsztat potrzebna jest instalacja do osuszania powietrza.

    Zenusiu, jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Napisałeś kolejną
    wiadomość, którą można tylko o kant d...

  • 35. Data: 2021-07-14 21:07:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>