  • 1. Data: 2021-07-05 20:56:32
    Temat: czy w Polsce można wybudować taki dom?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    https://9gag.com/gag/abVdGd8
    ToMasz

  • 2. Data: 2021-07-05 21:28:47
    Temat: Re: czy w Polsce można wybudować taki dom?
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > witam
    > Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    > https://9gag.com/gag/abVdGd8
    Wychodzi że mozna. Wpisz "dom pod ziemią". Mam tylko jedno "ale".
    Idziecie pobaraszkować do basenu, a z góry cała wieś was podziwia :)
    Wojtek

  • 3. Data: 2021-07-05 22:43:19
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 5 lipca 2021 o 20:56:34 UTC+2 ToMasz napisał(a):
    > witam
    > Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    > https://9gag.com/gag/abVdGd8

    można, prawo budowlane nie jest przeszkodą. Tylko zwykle miejscowe plany to zabiją,
    ale w miejscach
    gdzie planu nie ma decyzję o warunkach zabudowy zapewne by się dostało.

    b.

  • 4. Data: 2021-07-06 19:55:28
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-07-05 o 20:56, ToMasz pisze:
    > witam
    > Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    > https://9gag.com/gag/abVdGd8
    > ToMasz
    Tak zaraz po tym jak w Rewalu stanie ten : https://9gag.com/gag/amPd5p4 :D

    Robak

  • 5. Data: 2021-07-06 21:23:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 5 lipca 2021 o 20:56:34 UTC+2 ToMasz napisał(a):
    > witam
    > Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    > https://9gag.com/gag/abVdGd8
    > ToMasz
    Jeśli masz odpowiednie fundusze to bez większych problemów coś takiego wybudujesz.

  • 6. Data: 2021-07-06 21:28:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Jul 2021 19:55:28 +0200, Sir_Robak napisał(a):

    > Tak zaraz po tym jak w Rewalu stanie ten : https://9gag.com/gag/amPd5p4 :D
    >
    > Robak

    W czymś takim nie idzie spać z uwagi na huk przyboju.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-07-06 22:13:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jul 2021 21:28:09 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > W czymś takim nie idzie spać z uwagi na huk przyboju.

    Podobny domek już był w filmie:

    https://www.filmweb.pl/film/Lemony+Snicket%3A+Seria+
    niefortunnych+zdarze%C5%84-2004-107466

    albo krócej: https://tiny.pl/9qp74

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2021-07-07 13:48:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.07.2021 o 21:23, Kris pisze:
    > Jeśli masz odpowiednie fundusze to bez większych problemów coś takiego wybudujesz.

    a jak szacujesz potrzebne fundusze w porównaniu do klasycznego domu?
    bo ja to widzę tak: 3 sciany zewnętrzne, bez okien, bez nadproży. ściany
    wewnętrzne, lub słupy, tak aby uzyskać podporę dla sufitu. lany strop.
    na to folia epdm, ściana okien na front i trawnik na dach. W zasadzie to
    taki większy garaż z witryną sklepową na jednej ścianie.
    W porównaniu do normalnego domu odpada cały dach, całe ocieplenie,
    tynkowanie ozdobne, pierdzielenie się z każdym oknem i drzwiami z osobna.
    Co Ty na to?
    ToMasz

    PS
    o basenie nie rozmawiamy

  • 9. Data: 2021-07-07 14:00:51
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-05 o 20:56, ToMasz pisze:
    > witam
    > Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    > https://9gag.com/gag/abVdGd8
    > ToMasz

    masz na nazwisko np. Obajtek? no to mozesz.

    --
    Runt

  • 10. Data: 2021-07-07 14:19:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

> [...]
    > W porównaniu do normalnego domu odpada cały dach, całe ocieplenie,
    > tynkowanie ozdobne, pierdzielenie się z każdym oknem i drzwiami z osobna.

    To wygląda raczej na betonową konstrukcję monolityczną. Taki kompozyt
    żelbetowo-poliuretanowy, który nawet przy rozpiętościach kilkudziesięciu
    metrów obywa się bez podpór. W dodatku bardzo szybki (skorupa powstaje
    w kilka dni) i dość tani (często tańszy od klasycznych wykonań).
    Widziałem kilka tego typu konstrukcji, gotowych i w trakcie budowy.
    Znam nawet speca od technologii (mówią, że najlepszy na świecie).

    W Polsce jest kilka podobnych obiektów, najbliższy temu z obrazka
    jest... cmentarz (kurhan) w Karniowicach koło Chrzanowa. Łatwo wyguglać.

    --
    Jarek