  • 11. Data: 2021-07-07 14:31:23
    Temat: Re: czy w Polsce można wybudować taki dom?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 13:48:26 +0200, ToMasz napisał(a):

    > a jak szacujesz potrzebne fundusze w porównaniu do klasycznego domu?
    > bo ja to widzę tak: 3 sciany zewnętrzne, bez okien, bez nadproży. ściany
    > wewnętrzne, lub słupy, tak aby uzyskać podporę dla sufitu. lany strop.
    > na to folia epdm, ściana okien na front i trawnik na dach. W zasadzie to
    > taki większy garaż z witryną sklepową na jednej ścianie.
    > W porównaniu do normalnego domu odpada cały dach, całe ocieplenie,
    > tynkowanie ozdobne, pierdzielenie się z każdym oknem i drzwiami z osobna.
> [...]

    Też mam wrażnienie, że powinno być wyrażnie taniej od budowy "nagruntowej".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2021-07-07 14:35:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 14:31:23 +0200, Adam napisał(a):

    > Też mam wrażnienie, że powinno być wyrażnie taniej od budowy "nagruntowej".

    Ale jest ograniczona ilość miejsc do takiej zabudowy. Tylko zbocza. Na
    płaskim w razie porządnego deszczu zrobi ci się wanna z chaty.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 13. Data: 2021-07-07 14:48:48
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 05.07.2021 o 20:56, ToMasz pisze:
    > witam
    > Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    > https://9gag.com/gag/abVdGd8
    > ToMasz

    Frodo sprzedał swój Mithril :D
    Możliwe, że nie jest to budowa podziemna tylko naziemna z nasypanym
    gruntem sprytnie maskującym całość.
    Przy takich gabarytach pagórka da się "zgubić" ściany zewnętrzne na
    iluśtam metrach.

  • 14. Data: 2021-07-07 15:14:36
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 7 lipca 2021 o 14:31:27 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Też mam wrażnienie, że powinno być wyrażnie taniej od budowy "nagruntowej".

    masakra, będzie dużo drożej a nie taniej, izolacja wodna, cieplna, rozwiazania
    nietypowe.

    b.

  • 15. Data: 2021-07-07 15:16:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Też mam wrażnienie, że powinno być wyrażnie taniej od budowy "nagruntowej".

    To wrażenie z jakich przesłanek wynika? W przypadku klasycznej miejskiej
    zabudowy wysokiej, każda podgruntowa kondygnacja (garaż bez witryny) jest
    wielokrotnie droższa od kondygnacji nagruntowej. W zabudowie jednorodzinnej
    piwnice też tanie nie są.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2021-07-07 15:43:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-07 o 15:14, budynPL pisze:

    > masakra, będzie dużo drożej a nie taniej, izolacja wodna, cieplna, rozwiazania
    nietypowe.

    > b.

    Zdarzyło mi się być kiedyś w takim podziemnym budynku. Gość to wybudował
    jako warsztaty, ale okazało się, że zmorą była bardzo duża wilgotność
    wewnątrz i ogólnie wszystko mu tam korodowało - maszyny, narzędzia...

  • 17. Data: 2021-07-07 16:05:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 14:31 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Też mam wrażnienie, że powinno być wyrażnie taniej od budowy
    > "nagruntowej".

    Na moje oko to będzie x razy drożej. Izolacja od wilgoci w takich
    warunkach to dodatkowe $$$, których nie trzeba ponosić w budowie
    nagruntowej. Ocieplenie - wszędzie drogie xps i ciężka izolacja wodna.
    Kosmos cenowy.

    TG

  • 18. Data: 2021-07-07 18:58:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 7 lipca 2021 o 06:48:32 UTC-5 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > W porównaniu do normalnego domu odpada cały dach, całe ocieplenie,
    > tynkowanie ozdobne, pierdzielenie się z każdym oknem i drzwiami z osobna.

    Beton jest tani. Zbrojenie dosyc drogie.
    Do tego trzeba zrobic nieco fikusniejsza wentylacje bo taka jama dosyc dobrze
    transportuje energie i jak bedzie miala ciagly przewiew bez kontroli wilgotnosci to
    w srodku sie bedzie wszystko rosic.
    Do kompletu styro na zewnatrz i ewentualna druga skorupa betonowa i drenaz.

    Duzo zalezy od warunkow terenowych. Kiepsko sie remontuje. Dom moze potrzebowac
    ciaglego zasilania (wentylacja, pompy wody)
    Ogolnie zalety sa niewielkie problemy specyficzne.

    Ale budujac wariant takiego osadzony na juz nanym terenie moze nie byc zle.
    Szczegolnie ze wilgoc raczej wzmacnia beton niz oslabia.

  • 19. Data: 2021-07-07 22:23:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dopiero co taki wybudowali, na Mazurach chyba.

    -----

  • 20. Data: 2021-07-07 22:31:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 15:16:14 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > wielokrotnie droższa od kondygnacji nagruntowej. W zabudowie jednorodzinnej

    Dziękuję wszystkim w tej gałęzi wątku.

    Wygląda na to, że będzie trzeba zweryfikować wiedzę.

    Swoje informacje wyniosłem z budowania kilku pomieszczeń podziemnych, m.in.
    piwnicy pod jednym z domów, podręcznego składu opału na ok. 20 (a może 40?)
    ton koksu, garażu, kotłowni itp.
    Nie zwracałem uwagi na technologię. Byłem wtedy jeszcze w szkole
    podstawowej i średniej. Robiłem na betoniarce wg wskazań, a tato, wujek i
    najemni robili resztę. Pamiętam tylko, że czasami było wykorzystywane tzw.
    "szkło wodne" oraz lepik.
    Teraz jest nieco wilgoci w składzie opału, ale ze względu na przecieki z
    pokryw w stropie. Reszta pomieszczeń nadal sucha.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam