    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <d...@f...gd>
    Subject: czym można wykończyć styropian?
    Date: Fri, 11 Oct 2019 00:15:48 +0200

    :) pewnie rozpuszczalnikiem

    Na (chłodnym/zimnym) ganku są [co prawda nowe] drzwi (U1.35) na stalowej
    ościeżnicy (takie z brico za 699).
    Są prawie zlicowane po zewnętrznej z belitem - odrobinę da się je
    przyłożyć styro, ale od strony zawiasów to zmieści się z 0,5 cm.

    Chcę jakoś estetycznie wykończyć glify od środka jednocześnie odrobinę
    docieplając okolice styropianem 2-3cm. Mam i XPS (2,3,4,6) i zwykły
    (1,2,4,5,10 cm).

    Nie widzi mi się klejenie do tego jeszcze GK - te okolice mogą być
    często zawilgocone (zimna powierzchnia), no i GK zabierze ze 2 cm ze
    skąpego miejsca i czy nie spuchnie i w wejściu zaraz będzie obite.

    No i tak się zastanawiam co tu wymyślić w miarę prosto, aczkolwiek w
    miarę odpornego na obijanie.

    Zatrzeć xps-a, uciąć siatki ledóchowskiego, czy może zwykłą elewacyjną
    pod klej i zaciągnąć klejem , przetrzeć i pomalować?

    A może OSB? - ale osb (mam 12-e) chyba trudniej otynkować (osb
    olejowane?), osb zresztą też może spuchnąć.
    Mam też zszywacz, może jaką siatkę na zszywki zapakować i to osb otynkować?

    Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie przykleić styro do ścian
    (klej/piana - mam oba) , wtopić siatkę elewacyjną, ze dwa razy zatrzeć
    klejem (mam), wyrównać i pomalować , bez gładzi - choć też mam (siniat),
    i tynk gipsowy też mam(kreisel),
    a może lepiej/mocniej będzie klejem do płytek (mam korakola bioflexa).
    A może płyta budowlana? - drogie cholerstwo.

    Jakieś doświadczenia?