  • 31. Data: 2018-03-04 17:51:37
    Temat: Re: czyszczenie studni - ciag dalszy
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    czy jak zasypie stare szambo z jakims srodkiem dezynfekcyjnym,
    obok dan nowe szambo, szczelne, plastikowe to woda sie unormuje , czy kopac
    nowa stodnie ?
    Tylko gdzie kopac, skoro 16 metrow od szamba obecnego jest problem :(

    Zmartwiłeś mnie Janusz bardzo :(

  • 32. Data: 2018-03-04 18:28:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kopac nowa studnie. Ta co jest zostala skazona gownami. Ziemia obok niej tez jest
    skazona. Jak nie bedzie nowych dostaw gowna z szamba to sie kiedys oczysci tylko czy
    Ty masz tyle czasu. A moze to ropa naftowa?

  • 33. Data: 2018-03-04 20:46:41
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    przy okazji, bo padlo wczesniej pytanie i malem sprawdzic. Dolny koniec
    pompy jest max 50 cm nad tym mulem.
    To jest za nisko.

  • 34. Data: 2018-03-04 21:20:59
    Temat: Re: czyszczenie studni - zejscie
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > czy taki plan jest dobry?
    > Czym mam uszczelnić te przestrzenie miedzykręgowe?
    Odnoszę wrażenie, że Zenek ma najlepszy pomysł.Jednak jeśli nie nasz miejsca na
    studnię, to może być problem.Tym bardziej, że tam masz żródło. Nie ma gwarancji że ta
    gdzie masz mieć nową studnię będzie woda.Różdżkarze już nie są w modzie-
    a woda nie musi być wszędzie.
    Jednak: na ilu kręgach jest szczelina, z której wylewa się syf?Bo jeśli niedaleko
    wierzchu, to może by odkopać , wybrać skażone siemię i zasypać chudym betonem.Może
    być taniej od wykopania nowej. Można by również- po wyczyszczeniu studni wsadzić (
    tak głęboko, jak sie da) w żródło rurę tak 200-300 mm(nawet i 500, a co) i zasypać
    studnię piaskiem.A korek z chudziaka nie zaszkodzi. Oczywiście wcześniej trzeba
    sprawdzić świdrem geologicznym, czy nie tam gliny za metr...I póżniej wlożyć w tę
    rurę jakie coniebądż.
    Bo -tak jak Zenek mówił- plan masz dobry, ale trzeba poczekać.Dodatkowo- ze studni
    raczej wybierało się żwir, a nie sypało...
    pozdro.abomito

  • 35. Data: 2018-03-04 21:28:36
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    ja bardzo sie obawiam tego, ze Zenek ma racje a ma na pewno.. :(
    szukam różdżkarza (Radomsko) ale cos nie widac.
    tak czy siak, musze zacząć od wywalenia szamba, bo na 90% to moje szambo
    jest źródłem problemów.