  • 1. Data: 2012-08-19 22:28:39
    Temat: dachowka Nelskap vs Roben
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Witam
    Mam dylemat przy wyborze dachowki na dach zastanawia, sie miedzy Nelskampem
    i Robenem. Roznica na calosci dachu to ok 2,5 K PLN ani duzo ani malo, ale
    juz widze ze budzet mi sie nie zapina i szukam oszczednosci. Zastanawiam sie
    czy faktycznei jest taka duza rozniaca miedzy nelskampem a Robenem. Szukam
    jakis sensownych komentarzy. Na razie spotkalem sie z komentami w stylu
    problem z reklamacja, polezalo pol roku i do reklamacji (Roben) ale tak to
    juz u nas jest. Fizycznie trzymalem te dachowki w reku i Nelskamp jest
    bardziej grubszy i posiada dwa zamki w stosunku do robena co ma tylko 1
    zamek i nizszy.
    Jakies sensowe informacje mozecie podrzucic?
    Dzieki:
    --
    .:Artur:.

  • 2. Data: 2012-08-19 23:09:52
    Temat: Re: dachowka Nelskap vs Roben
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Mam dylemat przy wyborze dachowki na dach zastanawia, sie miedzy
    > Nelskampem i Robenem. Roznica na calosci dachu to ok 2,5 K PLN ani duzo
    > ani malo, ale juz widze ze budzet mi sie nie zapina i szukam oszczednosci.

    nie odniosę się tutaj do tych konkretnych dachówek ale jeżeli jesteś na
    etapie
    dachu i masz problem z budżetem, to myślę że 2,5k nic tu nie zmieni a przed
    Tobą jesze tyle etapów, na których znacznie większe oszczędności będziesz
    mógł poczynić. Niby taka oklepana mądrość ludowa, tak często powtarzana jak
    mantra przez budujących, ale mająca duży sens. Dach to jest ostatnia rzecz
    gdzie powinieneś szukać oszczędności.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2012-08-20 08:14:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2012 23:09:52 UTC+2 użytkownik Darek napisał:

    > mantra przez buduj�cych, ale maj�ca du�y sens. Dach to jest ostatnia rzecz
    >
    > gdzie powiniene� szuka� oszcz�dno�ci.

    To nie znaczy że powinien płacić 2,5tys więcej za towar porównywalnej jakości.
    Nie wiem czy lepszy roben czy nelskamp, ja mam betonową Braasa z powłoka Lumino i
    polecam. Jak w 2008 kupowałem to był wg mnie najlepszy stosunek jakości do ceny. Na
    Brassa spore rabaty można uzyskać w stosunku do cen tzw.'katalogowych"

  • 4. Data: 2012-08-20 08:49:25
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    A gdzie ja to napisałem Kris? Zaznaczyłem, że nie wypowiadam się odnośnie
    tych konkretnych dachówek a odniosłem się do oszczędności, którą kieruje się
    pytacz.

    Czym innym jest oszczędność pomiędzy blacha <-> dachówa ceramiczna, ponieważ
    jest tutaj spora różnica a czym innym niewielka oszczędność w ramach
    podobnego
    materiału. W tym przypadku nie zwracał bym uwagi na cenę a na jakość/co mnie
    się podoba,
    nic więcej nie miałem na myśli.

    Ja jestem przed budową ale mam pewne doświadczenie przy remontach i zdaję
    sobie sprawę, które oszczędności mają sens a gdzie nie warto kierować się
    głównie ceną.
    Sam budowałeś dom i zapewne wiesz jak duże pieniądze można zaoszczędzić
    na etapie wykończenia, rezygnując z niektórych rzeczy lub idąc na kompromis
    i w tym kontekście te 2,5k będzie wydawać sie jakimiś drobnymi.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2012-08-20 09:02:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2012 08:49:25 UTC+2 użytkownik Darek napisał:

    > A gdzie ja to napisa�em Kris? Zaznaczy�em, �e nie wypowiadam si� odno�nie
    >
    > tych konkretnych dach�wek a odnios�em si� do oszcz�dno�ci, kt�r�
    kieruje siďż˝

    > pytacz.

    Ok, tylko że niestety ale w pokryciu dachu nie ma przełożenia wyższa cena lepsza
    jakośc. Najtańsza dachówka betonowa przeżyje i tak własciciela i jego dzieci zapewne.

    > Czym innym jest oszcz�dno�� pomi�dzy blacha <-> dach�wa ceramiczna,
    poniewaďż˝

    > jest tutaj spora r�nica a czym innym niewielka oszcz�dno�� w ramach
    >
    > podobnego
    >
    > materia�u. W tym przypadku nie zwraca� bym uwagi na cen� a na jako��/co
    mnie

    > siďż˝ podoba,
    >
    > nic wi�cej nie mia�em na my�li.

    Tu zgoda. dokładnie jest tak jak piszesz. nie zgadzam sie tylko z "niewielką
    oszczednością" 2,5tys to ok 1% inwestycji jest.

  • 6. Data: 2012-08-20 09:34:41
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Warto oszczędzać. Ja wybudowałem dom dużo taniej szukając taniej dobrych
    materiałów. Negocjowałem zawsze duże rabaty. Bierz Robena bo to dobre
    dachówki, które mam już ładnych parę lat (tobago czarnobrązowe, połysk) i
    nie ma z nimi żadnych problemów. Po co przepłacać 2,5k? Za to można kupić
    sporo materiału.

    Osobiście odradzam dachówki cementowe, gdyż to akurat jest towar kiepskiej
    jakości i rozleci się szybciej niż się wszystkim wydaje. Tutaj więc nie ma
    mowa o oszczędności kupując jakiegoś Braasa, tylko o wyborze gorszego
    materiału taniej - bo wiadomo, że gorsze.

  • 7. Data: 2012-08-20 09:58:29
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Osobiście odradzam dachówki cementowe, gdyż to akurat jest towar kiepskiej
    > jakości i rozleci się szybciej niż się wszystkim wydaje.

    no właśnie na czym opierasz tą tezę. Ja staram się odnosić do 2 rzeczy:
    - wiele starych domów (lub budynków gospodarczych), które mają po 80 lat
    posiadają dachówki betonowe do dziś, zniszczone ale szczelne.
    Taka stara dachówka była produkowana chałupniczo, obecnie beton jest
    po pierwsze zagęszczany dość dobrze w fazie produkcyjnej a następnie
    trafia pod prasę formującą. Dodatkowo dachówka pokrywana jest warstwą
    specjalnej farby.
    - widuję domy budowane w obecnych czasach 10-15 lat temu i raczej nic
    niepokojącego się nie dzieje z dachami.

    >Tutaj więc nie ma mowa o oszczędności kupując jakiegoś Braasa, tylko o
    >wyborze gorszego materiału taniej - bo wiadomo, że gorsze.

    Kwestia tego czy budując dom zakładasz, że dach ma przeżyć sam budynek?
    Mnie wystarczy w moim wieku aby dom przeżył 60-70 lat (taki mały plan
    dożycia
    do 101 lat ;-) ).

    Ale tak poważnie na czym opierasz swoje doświadczenia nie chcę dyskutować
    o trwałości samej ceramiki, która raczej jest niepodważalna tylko tak myślę
    po co mi dom który przeżyje mnie i dotrwa do kresu żywota moich dzieci.
    Dzieci zapewne wybudują/kupią własny, kto by chciał mieszkać z takim
    upierdliwcem
    jak ja ;-).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2012-08-20 10:01:30
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Tu zgoda. dokładnie jest tak jak piszesz. nie zgadzam sie tylko z
    >"niewielką oszczednością" 2,5tys to ok 1% inwestycji jest.

    Mów do mnie jeszcze Kris :-), ja miałem ambitny plan zamknąć się w 250tys
    co dało by ten 1%. teraz skorygowałem budżet na 350tys i mam tylko cichą
    nadzieje,
    że wystarczy na dom 120m2 + być może garaż, których chce moja żona jako
    narzędziownie ogrodniczą ;-/. Cenę podaję bez kosztów działki oczywiście,
    nie chcę
    jakiś wydziwów w domu, dom prosty dach maksymalnie uproszczony

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2012-08-20 10:24:27
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Mam dylemat przy wyborze dachowki na dach zastanawia, sie miedzy Nelskampem
    > i Robenem. Roznica na calosci dachu to ok 2,5 K PLN ani duzo ani malo, ale
    > juz widze ze budzet mi sie nie zapina i szukam oszczednosci.

    Wiesz ....
    Jestem bardziej niz pewien, ze w kalkulacjach kosztów dachu nie
    uwzględniłeś wielu rzeczy, ktore przewyższą jeszcze te 2.5 kPLN.

    Tez robiłem mase roznych wyliczeń, pytałem, szukałem, czytałem,
    narobiłem exceli z roznymi kalkulacjami itd ...... a i tak zapomniałem a
    całej masie pierdół, ktore w temacie podniesienia kosztów zrobiły swoje.
    Mysle, ze jak do tego, co policzyłeś, dodasz 20% to powinno byc ok :)

    A co do samej dachówki... Usłyszysz zapewne setki opinii, i na tak, i na
    nie - nie wiem, czy do konca jest sens ich słuchać. Przerabiałem temat.
    O robenie słyszałem od sprzedawców, ze masa reklamacji (ten temat czesto
    sie powtarzał), od dekarzy, ze do kitu sie to uklada, a od znajomych,
    ktorzy to juz zalozyli same pochwały. Nie stac mnie było na dobra
    ceramiczna, dlatego załozyłem betonowego brassa (bałtycka, cisar). Za to
    starałem sie nie oszczędzać na tym, co pod dachówką. Choc jak złapać do
    ręki dobra ceramiczna dachówke, a tego brasa, to roznica w jakości jest
    _kolosalna_ na korzyść ceramiki. W kosztach - u mnie circa 4-5 kPLN. Jak
    bedzie sie sprawowała - zobaczymy za pare lat :)

    --
    PozdrawiAM!

  • 10. Data: 2012-08-20 10:56:04
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dzieki wszystkim za pomoc.
    Wybrany Nelskamp - jak sie okazalo info z pierwszej reki (dekarz) nawet nie
    moj znajomy stierdzil ze w tym sezonie cos polecialy na jakosci dachowki
    Robena. Wiec wybor byl juz oczywisty. Zobaczymy jak bedzie dalej.
    --
    .:Artur:.