  • 31. Data: 2016-12-29 22:09:16
    Temat: Re: darmowe ciepło w zimie
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-28 o 21:01, Kris pisze:

    > Nie tak całkiem za mało
    Za mało, podłogówkę się liczy na 45st, przy 30 st jest za mała róznica
    temp i podłoga nie osiągnie odpowiedniej mocy grzania, pompy będą ci
    chodzić nonstop a nadal będzie zimno, tym bardziej że grudzień-luty to
    największe zapotrzebowanie na ciepło.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 32. Data: 2016-12-29 22:29:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 22:06:02 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:
    > Najlepiej cała połać południowa.

    > Masz na to patent?

    se zrobilem i nie zbankrutowalem - ale blachodachówke odpowiednich ksztaltów sam
    tloczyłem - da sie to opracowac przemyslowo i ruszyc z produkcją. Brakuje mi
    porządnych pomiarów efektywnosci bo dopiero teraz ocieplam, bedzie ocieplenie, bedzie
    mozna grzac i mierzyć.

    > A jak ktoś ma dachówkę? widzisz sam że to jest bez sensu nie mówiąc już
    > o kosztach.

    ajak ma dachowke to juz za pozno na wynalazki, kombinowac mozna na etapie budowy, ba,
    trzeba na etapie projektu o tym myslec.

    b.

  • 33. Data: 2016-12-29 23:44:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 22:09:18 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:
    ,

    > Za mało, podłogówkę się liczy na 45st,

    Dla jakich temp zewn?
    Ile dni w roku w podłogówke 45stC pompujesz?

  • 34. Data: 2016-12-30 17:08:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > temp i podłoga nie osiągnie odpowiedniej mocy grzania, pompy będą ci
    > chodzić nonstop a nadal będzie zimno, tym bardziej że grudzień-luty to

    Póki co na wyjściu z pompy nie miałem więcej jak 32 st. C
    (przy grzaniu podłogi), jakoś w chałupie jest ciepło, może masz
    za rzadko położone rurki w podłodze?

    L.

  • 35. Data: 2016-12-30 17:42:52
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-30 o 17:08, Lisciasty pisze:

    > Póki co na wyjściu z pompy nie miałem więcej jak 32 st. C
    > (przy grzaniu podłogi), jakoś w chałupie jest ciepło, może masz
    > za rzadko położone rurki w podłodze?
    No pewnie że pod piec gazowy robione a nie PC. Różnica w ilości spora
    a i rozdzielaczy więcej trzeba. Co nie zmienia faktu że jak
    przymrozi to Ci te 32 st będzie malo.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 36. Data: 2016-12-30 17:44:24
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-29 o 23:44, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 22:09:18 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:
    > ,

    > Dla jakich temp zewn?
    Bez znaczenia, wtedy piec krócej grzeje, gazowy żeby była jasność.
    > Ile dni w roku w podłogówke 45stC pompujesz?

    Najczęściej kilka godzin, resztę czasu odpoczywa :)

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 37. Data: 2016-12-30 17:59:15
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-29 o 22:29, Budyń pisze:

> [...]
    >
    > ajak ma dachowke to juz za pozno na wynalazki, kombinowac mozna na etapie

    budowy, ba, trzeba na etapie projektu o tym myslec.

    widziałem chyba na muratorze zdjęcia jak ktoś pod dachówki dawał pex-a,
    w lecie coś tam zagrzeje w nim, w zimie wątpię.
    Jeżeli chcemy coś uzyskać to tylko z normalnych kolektorów.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 38. Data: 2016-12-30 19:19:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 30 grudnia 2016 17:59:17 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:

> [...]
    >
    > budowy, ba, trzeba na etapie projektu o tym myslec.
    > >
    > widziałem chyba na muratorze zdjęcia jak ktoś pod dachówki dawał pex-a,

    takich wynalazców jest mnostwo, ba, jeden taki nawet takie bzdury patentuje.
    A wystarczyło najpierw policzyć :)

    b.

  • 39. Data: 2016-12-30 23:31:27
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-30 o 19:19, Budyń pisze:

> [...]
    mozna grzac i mierzyć.

    > takich wynalazców jest mnostwo, ba, jeden taki nawet takie bzdury patentuje.
    No nie? :)
    Ale jak widać niektórzy mają problem z matematyką, np chcą
    grzać/dogrzewać dom powietrzem o temp 30st :) i jeszcze są święcie
    przekonani że to im zadziała :)

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 40. Data: 2016-12-30 23:50:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak czynnika o temperaturze 30 stopni bedzie dostatecznie duzo to bez problemu mozna
    nie tylko dogrzewac ale i grzac.