  • 1. Data: 2016-12-26 13:39:40
    Temat: NTG Inkwizycja
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    Witam
    Dużo ostatnio było na tema inkwizycji i ile zła ona zrobiła,
    zrobiła, ale okazuje się że dane które mieliśmy są mocno
    przesadzone, ma tu fragment dyskusji z tematu:
    http://wiadomosci.onet.pl/forum/azyl-dzieki-chrztowi
    -dylemat-urzedow-radosc-koscio,0,3014885,231730085,c
    zytaj.html

    (z przypisami) który cytuję"

    ~o św. Inkwizycji do ~Arsen: Co do Św. INkwizycji, to krążące na jej
    temat mity, zostały obalone w wyniku projektu badawczego pt.
    "Inkwizycja", przeprowadzonego przez Prof. Agostino Borromeo. Stwierdził
    on, że w 100 000 procesów przeprowadzonych przez trybunały kościelne i
    świeckie, cyt."kara spalenia na stosie została wydana przez trybunały
    kościelne 4 razy Portugalii, 59 razy w Hiszpanii i 36 razy we Włoszech,
    w sumie zatem w mniej niż w 100 przypadkach" (Agostino Nobile,
    "Antychryst superstar" (tłum. Jacek Partyka), Wydawnictwo AA, Kraków 2016 ).
    Szef Katedry Historii Uniwersytetu w Saint Louis, historyk Prof. Thomas
    Madden, napisał "Dla władz świeckich heretycy byli zdrajcami Boga i
    zdrajcami króla, i właśnie dlatego zasługiwali na śmierć.", ALE dla
    Kościoła "zgodnie z tym co mówił Dobry Pasterz, heretycy byli zbłakanymi
    owieczkami, które oddaliły się od stada". Św. Inkwizycja oferowała im
    "furtkę, która pozwalała im uniknąć śmierci i powrócić do wspólnoty".
    Bardzo dużą większość oskarżonych przez Św. Inkwizycję o herezję,
    "uwolniono albo ich kara została zwieszona. Winnym ciężkich wykroczeń
    była dawana możliwość, by wyznali swój grzech i odprawili pokutę, tak by
    znów stali się członkami Ciała Chrystusowego. Heretycy zatwardziali i
    nieskłonni do skruchy byli ekskomunikowani i przekazywani władzom
    świeckim." Dalej Prof. Thomas Madden pisze "Abstrahując od popularnego
    mitu, Kościół nie posyłał heretyków na stos, czyniły to władze świeckie
    [...]. W rzeczywistości średniowieczna Inkwizycja ocaliła wiele tysięcy
    niewinnych (a czasem nie tylko tych całkowicie niewinnych), którzy mogli
    być spaleni na stosie przez lokalnych władców albo zabici w wyniku
    samosądu dokonanego przez lud." (Agostino Nobile, "Antychryst superstar"
    (tłum. Jacek Partyka), Wydawnictwo AA, Kraków 2016).

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 2. Data: 2016-12-26 13:46:35
    Temat: Re: NTG Inkwizycja
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 grudnia 2016 13:39:44 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:
> [...]
    > samosądu dokonanego przez lud." (Agostino Nobile, "Antychryst superstar"
    > (tłum. Jacek Partyka), Wydawnictwo AA, Kraków 2016).

    aby robic zarzuty kosciolowi zwlaszcza katolickiemu wiedza historyczna nie jest
    konieczna, wrecz nawet nieco przeszkadza.
    Boli cie sumienie bo wiesz ze zle czynisz? Zarzuć kosciolowi pazernosc i pedofilie...

    b.

  • 3. Data: 2016-12-26 13:47:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nawet jak by przez skurwysynow zginal jeden czlowiek to dyskwalifikuje to ta
    instytucje z zycia ludzi. Jedynymi co mieli troche oleju w glowie byli Francuzi i
    pokazali pasibrzuchom gest Kozakiewicza.

  • 4. Data: 2016-12-26 16:24:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 grudnia 2016 13:47:24 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Nawet jak by przez skurwysynow zginal jeden czlowiek to dyskwalifikuje to ta
    instytucje z zycia ludzi. Jedynymi co mieli troche oleju w glowie byli Francuzi i
    pokazali pasibrzuchom gest Kozakiewicza.

    A w budowlance ginie wiecej niz jeden - precz z budowlanka!

    b.

  • 5. Data: 2016-12-26 16:42:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Glupio zaczales a dalej jeszcze wieksza glupota. W budowlance sa wypadki a kosciol
    katolicki uprawial morderstwa i holokausty.

  • 6. Data: 2016-12-26 18:00:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Nawet jak by przez skurwysynow zginal jeden czlowiek to dyskwalifikuje to ta
    instytucje z zycia ludzi. Jedynymi co mieli troche oleju w glowie byli Francuzi i
    pokazali pasibrzuchom gest Kozakiewicza.

    No to żeś zasunął.
    Ale ponieważ piszesz "skurwysynów" więc na pewno nie o kościół chodzi.
    Największe zbrodnie w dziejach świta były wbrew kościołowi, nie z kościołem.
    Zaczynając właśnie od rewolucji francuskiej.

  • 7. Data: 2016-12-26 18:30:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak uwazasz? Gdyby od zawsze czarni w ramach posiadanych uprawnien zakazywali
    mordowania to by nie bylo holokaustu ludzi zyjacych w ameryce jak hiszpanie tam
    doplyneli. I tego ni chuja nie usprawiedliwisz. Do pewnego momentu wladze w panstwach
    europeiskich sprawowali czarni bo mieli wladze nad krolami. Na dodatek wladza ta byla
    sprawowana centralnie z wloch. Byli wtedy tak silni ze jak by postraszyli skloconych
    kroli to by sie pogodzili. Dlaczego tego nie robili? Wiesz dlaczego sa dobrzy w
    ziololecznictwie. Bo wylapywali osoby ktore sie tym zajmowaly i zanim zabili torturmi
    wyciagali od ich informacje. Byli jedynymi co potrafili pisac i archiwizowali zdobyte
    informacje zeby je pozniej wykorzystac. Tych co leczyli zabijali zeby konkurencji nie
    robili. Inkwizycja mordowala przede wszystkim tych co im mozna bylo cos zabrac.

  • 8. Data: 2016-12-26 19:13:12
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-26 o 13:46, Budyń pisze:

    > aby robic zarzuty kosciolowi zwlaszcza katolickiemu wiedza historyczna nie jest
    konieczna, wrecz nawet nieco przeszkadza.
    Gdzie widzisz abym jakieś zarzuty czynił?
    Ten cytat nawet kościół rozgrzesza bo wynika z niego że to nie kościół
    palił na stosie tylko władza świecka, kościół wybaczał.

    > Boli cie sumienie bo wiesz ze zle czynisz? Zarzuć kosciolowi pazernosc i
    pedofilie...
    Mnie nic nie boli.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 9. Data: 2016-12-26 19:16:17
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    > Glupio zaczales a dalej jeszcze wieksza glupota. W budowlance sa wypadki

    a kosciol katolicki uprawial morderstwa i holokausty.

    Piułsudzki także, a teraz jest wielbiony. Cytuję za wiki
    "Przewrót majowy (zamach majowy, pucz majowy) - zbrojny zamach stanu w
    Polsce dokonany w dniach 12-15 maja 1926 w Warszawie przez marsz. Józefa
    Piłsudskiego, w czasie którego zabitych zostało 379 osób (215 żołnierzy
    i 164 osoby cywilne) a około 1000 osób zostało rannych"

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 10. Data: 2016-12-26 19:19:27
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]

    > Tych co leczyli zabijali zeby konkurencji nie robili. Inkwizycja mordowala przede
    wszystkim tych co im mozna bylo cos zabrac.

    Wnioskuję, że cie nic nie przekona.
    Równie dobrze mógłbym dyskutować z moim psem, aby nie szczekał na
    listonosza.
    Więc EOT.