  • 41. Data: 2016-12-31 09:59:42
    Temat: Re: darmowe ciepło w zimie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Jak czynnika o temperaturze 30 stopni bedzie dostatecznie duzo to bez problemu
    mozna nie tylko dogrzewac ale i grzac.

    Dobrze mówisz.
    Rozumiem krytykę pomysłu z początku wątku, ale nie można bez
    zastanowienia krytykować porządnych systemów nagrzewania.

    --
    MN

  • 42. Data: 2016-12-31 13:42:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-29 23:44, Kris wrote:
    > Ile dni w roku w podłogówke 45stC pompujesz?

    Ja pompuje 50-55stopni w łazienkę przez pół roku :P Mówili że wariat
    jestem a ja mam przyjemnie 32 stopnie, baardzo ciepłą podłogę i jest
    super :D

  • 43. Data: 2016-12-31 13:46:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 31 grudnia 2016 09:59:31 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    mozna nie tylko dogrzewac ale i grzac.

    > Dobrze mówisz.
    > Rozumiem krytykę pomysłu z początku wątku, ale nie można bez
    > zastanowienia krytykować porządnych systemów nagrzewania.

    ale to dwa różne swiaty - nieograniczony dostęp do czynnika o temp 30 stopni i te
    wynalazki, które tegoż nie zapewnią.

    b.

  • 44. Data: 2016-12-31 13:49:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 31 grudnia 2016 13:43:52 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Ja pompuje 50-55stopni w łazienkę przez pół roku :P Mówili że wariat
    > jestem a ja mam przyjemnie 32 stopnie, baardzo ciepłą podłogę i jest
    > super :D

    lazienke trzeba mocno wentylowac zatem ja to zalatwiam inaczej - na okolicznosc
    uzywania lazienki zamykam wentylacje i wlaczam farelke. W minute mam cieplo i
    przyjemnie, potem wentylacja usuwa cieple powietrze z wilgocią. Zysk jest taki ze to
    następuje kilka/nascie razy dziennie a nie non stop.

    b.

  • 45. Data: 2016-12-31 14:20:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wyzszym etapie rozwoju jestem. Farelke mam podlaczona pod swiatlo a swiatlo pod
    czujnik ruchu.

  • 46. Data: 2016-12-31 17:09:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 grudnia 2016 17:44:25 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:

    > Bez znaczenia, wtedy piec krócej grzeje, gazowy żeby była jasność.
    > >
    > Najczęściej kilka godzin, resztę czasu odpoczywa :)

    To trochę skopana ta Twoja podłogówka skoro do 45stC musisz grzać.

  • 47. Data: 2016-12-31 17:49:57
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale to się nadaje tylko do PC, bo te 30st to dla podłogówki za mało,
    > ergo sens paneli w zimie jest niewielki, więc tytułowego "darmowego
    > ciepła" w zimie nici, co było do dowodnienia.

    No kiedy niekoniecznie.
    U mnie podłogówka zasilana jest często 27-ma stopniami i działa
    wyśmienicie. Nagrzanie budynku trwa dzień, ale bez problemu mamy 22
    stopnie w pokojach.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 48. Data: 2016-12-31 19:29:18
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-31 o 09:59, Marcin N pisze:

    > Dobrze mówisz.
    > Rozumiem krytykę pomysłu z początku wątku, ale nie można bez
    > zastanowienia krytykować porządnych systemów nagrzewania.

    No pewnie :) wez kalkulator i policz ile tego powietrza trzeba żeby
    zagrzać np: pokoik któremu normalnie wystarczy farelka 2kW grzejąca
    powiedzmy 5godzin i podziel się wynikami i wnioskami jakie z tego wynikają.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 49. Data: 2016-12-31 23:13:13
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-31 o 17:09, Kris pisze:

    > To trochę skopana ta Twoja podłogówka skoro do 45stC musisz grzać.

    A gdzie pisze że grzeję do tyle? na tyle się liczy, jak piec nagrzeje
    dom to się wyłącza, przy ile to nie wiem bo tego nie mierzę, wiem że w
    duze mrozy to dochodziło do tych 45st. Piec zaczyna na pewno od niższej
    temp ze względu na bezwładność podłogówki, poza tym 45st dla pieca
    gazowego nic nie znaczy to nie PC gdzie każde 5st obniża zauważalnie
    sprawność pompy.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 50. Data: 2016-12-31 23:17:14
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-31 o 17:49, Irek.N. pisze:

    > No kiedy niekoniecznie.
    > U mnie podłogówka zasilana jest często 27-ma stopniami i działa
    > wyśmienicie. Nagrzanie budynku trwa dzień, ale bez problemu mamy 22
    > stopnie w pokojach.
    Ale on pisze o "wynalazku" który będzie mu ze słońca w zimie grzał :)
    tE 30ST TO BĘDZIE MIAŁ max 4-5 godzin :) (pardon capslock)
    A u Ciebie popatrz jakie masz rury jakie przepływy, wyobraz sobie
    uzyskanie tego teraz ze słońca :) u nas nawet jakby pogoda była bez
    chmur to nie ma szans.

    --
    Pozdr

    Janusz_k