  • 61. Data: 2017-01-02 08:40:34
    Temat: Re: darmowe ciepło w zimie
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 13:15:48 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:
> [...]
    policzyłem ile z grubsza pln by z tego było.

    > Sam jesteś fliozof, ja liczę podłogówki, a Ty? masz w ogóle o tym blade
    > pojęcie? chyba nie, co widać po argumentach jakich używasz.

    LOL
    I zakładasz że ogrzewanie nawiewowe działa tak jak podłogówka.
    No comments.

  • 62. Data: 2017-01-02 18:24:06
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 08:40, s...@g...com pisze:

    > LOL
    > I zakładasz że ogrzewanie nawiewowe działa tak jak podłogówka.
    > No comments.

    No faktycznie, nie ma czego komentować, gdzie wyliczenia jak z 30st
    powietrza uzyskujesz energię do zagrzania już nie domu wystarczy pokoika.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 63. Data: 2017-01-02 18:55:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 18:24:08 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:

    > No faktycznie, nie ma czego komentować, gdzie wyliczenia jak z 30st
    > powietrza uzyskujesz energię do zagrzania już nie domu wystarczy pokoika.

    temperatura domu=20, powietrza nawiewanego=30 (niech juz bedzie ze mamy go ile dusza
    zapragnie) to czas wyliczyć ile m3/h trzeba nawiać by uzyskać 1kW mocy grzewczej. Tak
    z 200m3/h pewnie trzeba zeby 1 kW uzyskać. A 1 to mało, trzebaby z 5, a 5kW to
    1000m3/h - czyli huragan w rurach :)

    30stopni to za malo by to mialo sens.

    b.

  • 64. Data: 2017-01-02 20:42:55
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 18:55, Budyń pisze:

> [...]

    grzewczej.

    >Tak z 200m3/h pewnie trzeba zeby 1 kW uzyskać. A 1 to mało, trzebaby z 5, a 5kW to

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ I o tym piszę od samego początku,

    dzięki Budyń.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 65. Data: 2017-01-02 22:01:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na oko chlop w spitalu umarl. Zamiast zmyslac policz, mozesz sie bardzo zdziwic o ile
    sie pomyliles.

  • 66. Data: 2017-01-02 22:42:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 22:01:48 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Na oko chlop w spitalu umarl. Zamiast zmyslac policz, mozesz sie bardzo zdziwic o
    ile sie pomyliles.

    a dawaj co wyszlo, liczylem w guglu a nie w excelu :)

    b.

  • 67. Data: 2017-01-02 23:01:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Duzo wychodzi bo powietrze ciezkie cirka jebalt kilogram wazy metr szescienny. Na
    dodatek ma spore cieplo wlasciwe mniej wiecej 1/4 ciepla wlasciwego wody. Trudno
    powietrze ugrzac bo w nim duzo pustego a pustego ugrzac sie nie da. Tysiac metrow
    szesciennych to szescian 10m x 10m x 10m. Gdyby nie straty ciepla to farelka 2kW
    podnosila by temperature o 10 stopni prawie szesc godzin. W hameryce popularne byly,
    sa, systemy ogrzewania oparte na cieplym powietrzu. Bylem w Polsce w domu ktory mial
    takie ogrzewanie. Z kratek nie wialo a byla zima i - 10 stopni na zewnatrz i z 20 w
    srodku.

  • 68. Data: 2017-01-02 23:11:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 22:42, Budyń pisze:

    > a dawaj co wyszlo, liczylem w guglu a nie w excelu :)

    Ciepło właściwe powietrza: około 1000 J/(kg*K), czyli 1000 J potrzeba,
    żeby ogrzać 1 m3 powietrza o 1 st (1kg powietrza to około 1m3).

    1 kWh = 3.6 MJ.

    Przy różnicy temperatur 10 st C potrzeba 3.6GJ / 10kJ = 360 m3.

    --
    MN

  • 69. Data: 2017-01-02 23:23:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    1W=4,19J

  • 70. Data: 2017-01-02 23:33:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W kilowatach bedzie to tak. P=1000kg(1000m3) x 1kJ/(kg x K) x 10°K x 4,19J : 3600
    sek. Daje to cirka jebalt 11,5 kW. 1000m? powietrza przy studzeniu o 10 stopni odda
    11,5 kW.