  • 11. Data: 2009-12-12 05:57:08
    Temat: Re: do (glownie;) marko1a -> podlogowka i temperatury
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >To musisz miec bardzo gesto rurki :) Ja chyba az tak dobrze miec nie
    >bede. Ale jak pisalem - tak naprawde nie grzalem stale dluzej niz 10h,
    >po ktorych byly przerwy 10-12h i wszystko znowu pomalu styglo. Narazie
    >mialem temp. zasilania 28st C i w pokojach bylo ok 20 stC (przy 5C na
    >zew.) ale byc moze temperatura jeszcze by wzrosla gdybym jeszcze
    >troche utrzymal to cieple zasilanie.

    Dobra - czekam na dalsze testy. Rurki mam gesto, rurka byla tania,
    hydraulikowi bylo jedno jak gesto kladzie (kwestia robocizny), dlugosci
    obwodow niepoprzekraczane - to dalismy gesto. Doreguluje na
    przeplywomierzach.

    >To wszystko zalezy od gestosci rurek tak naprawde - im mniejszy
    >rozstaw tym moze byc nizsze zasilanie zeby osiagnac dana temperature w
    >pomieszczeniu. Jutro.. No, pojutrze - bede mial te dane :)

    Czekam czekam ! :)

    Pozdrawia

    Kane

  • 12. Data: 2009-12-12 08:56:15
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    pisalem niedawno o swoich spostrzezeniach - wychodza podobnie jak u Adama,
    tzn 23stC, wylaczamy ogrzewanie i po 24h mam 20stC. Przy czym podlogowki mam
    na ok 1/3 powierzchni domu. Jak dla mnie przezyc sie da, ale komfortu nie ma
    wcale.

    > Dlatego ja mam jeszcze bufor, ktory zgromadzi te ok 80kWh przez co bez
    > problemu powinienem moc korzystac z dobrodziejstw TYLKO II taryfy :)

    no tak, to troche ratuje sytuacje, ale generuje koszty, ktore kiedys (kiedy?
    liczyles?) byc moze sie zwroca. Po pierwsze sam bufor, po drugie PC (lub
    kociol elektryczny) o ok 2x wiekszej mocy. No chyba ze w czasie ujemnych
    temperatur podgrzejesz sie jednak z 1 taryfy :)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2009-12-12 23:57:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Gru, 06:57, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > hydraulikowi bylo jedno jak gesto kladzie (kwestia robocizny), dlugosci
    > obwodow niepoprzekraczane - to dalismy gesto. Doreguluje na

    Dzisiaj mialem zasilanie 30st C i w domu bylo 20st C. Mysle, ze to
    juz jest maks co moge "uciagnac". Choc nie wiem - to bylo po ok 20h
    "grzania" ta temperatura :) Przy czym temperatury na zewnatrz spadly
    do ok -5 st C. Ale chyba wiecej sie nie uda. Instalacje liczylem dla
    zasilania 40 st C (przy -20st C na zew) i chyba wszystko z tym sie
    bedzie zgadzalo :) Rozstawy mam srednio co 20cm. W lazienkach co 10cm,
    w pokojach co 15, 20, 25 cm.

    Zeby rozgrzac w domu od 14st C do 20st C zuzylem przez 24h - 120kWh
    (grzeje teraz tylko pradem dla testow;) Mam poki co jedna taryfe wiec
    ta przyjemnosc kosztowala mnie przez jedna noc ok 40 pln :-) Ale
    mysle, ze zeby podtrzymac ta temperature bede musial zuzyc ok polowe
    tego (60kWh). To tak srednio wychodzi te 2 tys kWh na miesiac. Wedlug
    OZC powinienem zuzyc 16 tys kWh na sezon, wiec z grubsza by sie
    zgadzalo. 2 tys kWh * 0,21 (II taryfa) = 420 pln / m-c. Czyli nie tak
    tragicznie znowu :)

    II taryfe zalatwiam od poniedzialku.. Walneli sie bo wnioskowalem o
    licznik dwutaryfowy odrazu (z 4 tyg temu) ale przyslali umowe na 1
    taryfe.. Trzeba to odkrecic jak najszybciej :-)

    > Czekam czekam ! :)

    Jutro bede mial wyniki samego "dogrzewania". Widac, ze kociol chodzil
    dzisiaj na pol gwizdka (ma trzy grzalki po 4kW - dzisiaj najczesciej
    chodzila jedna lub max dwie, czasem zadna, a wczoraj chodzily
    wszystkie trzy praktycznie caly czas jak obserwowalem).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-12-13 00:17:24
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Gru, 09:56, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > kociol elektryczny) o ok 2x wiekszej mocy. No chyba ze w czasie ujemnych
    > temperatur podgrzejesz sie jednak z 1 taryfy :)

    Tomek - sorry ale odpisywalem na Twojego posta dobre 20 minut,
    wywalilem niezly elaborat i zamiast "wyslij" kliknalem "anuluj" !! No
    kur*** ;-) Sorry ale nie mam sily pisac drugi raz - moze jutro bede
    bardziej zmotywowany ehh ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-12-13 00:56:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > "grzania" ta temperatura :) Przy czym temperatury na zewnatrz spadly
    > do ok -5 st C. Ale chyba wiecej sie nie uda. Instalacje liczylem dla

    A ja mam w domu 9C, na zewnatrz -3 a w podloge pompuje sobie 12C.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-12-13 09:16:54
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    d.googlegroups.com...

    > II taryfe zalatwiam od poniedzialku.. Walneli sie bo wnioskowalem o
    > licznik dwutaryfowy odrazu (z 4 tyg temu) ale przyslali umowe na 1
    > taryfe.. Trzeba to odkrecic jak najszybciej :-)

    Nie wiem jak w twoim ZE, ale u mnie (Enion) taryfe mozna zmieniac raz na rok. Czemu
    podpisywales nieprawidlowa umowe ?

  • 17. Data: 2009-12-13 09:51:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 10:16, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > Nie wiem jak w twoim ZE, ale u mnie (Enion) taryfe mozna zmieniac raz na rok. Czemu
    podpisywales nieprawidlowa umowe ?

    Nie podpisywalem - w przyslanej umowie jest pieczec "na podstawie
    pisemnego wniosku klienta" czy cos w tym guscie. A wnioskowalem o G12
    dwutaryfowa, wiec poprostu sie machneli :) W Twoim ZE zapewne da sie
    zmieniac taryfe kiedy chcesz ale odplatnie. Raz w roku jest pewnie
    darmowy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-12-13 09:52:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 01:56, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A ja mam w domu 9C, na zewnatrz -3 a w podloge pompuje sobie 12C.

    Im wieksza bedzie roznica temperatur dom-zew, tym prawdopodobnie
    bedzie tez wieksza roznica zasilanie - dom :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2009-12-13 15:33:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    a.googlegroups.com...

> [...]
    > dwutaryfowa, wiec poprostu sie machneli :) W Twoim ZE zapewne da sie
    > zmieniac taryfe kiedy chcesz ale odplatnie. Raz w roku jest pewnie

    Nie. Jest prosty zapis:
    "3.1.8. Odbiorca moze wystapic o zmiane grupy taryfowej nie czesciej niz raz na 12
    miesiecy"

    Wczesniejsza zmiana jest mozliwa tylko przez cesje umowy (np. na malzonka) albo jej
    wypowiedzenie i ponowne przylaczenie. Czyli za cene oplaty przylaczeniowej.

  • 20. Data: 2009-12-13 17:53:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    c.googlegroups.com...

    > Im wieksza bedzie roznica temperatur dom-zew, tym prawdopodobnie
    > bedzie tez wieksza roznica zasilanie - dom :)

    Toc chiba. :-)
    Przyjechal wczoraj szwagier i powiedzialem ze jak chce wiedziec jaka temp.
    idzie w podloge to niech dotknie rozdzielacza. Troche sie zdziwil, ze jest
    zimny. :-)

    Pozdro.. TK