  • 11. Data: 2018-02-15 20:56:09
    Temat: Re: dodatkowy filtr powietrza do wentylacji mechanicznej
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 20:26:17 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > W miejscu oryginalnego filtra, najlepiej :-)

    W miejscu oryginalnego filtra jest 30x20cm powierzchni. W skrzynce
    można wsadzić filtr kieszeniowy o powierzchni np. 6m2. Masz jeszcze
    jakieś fachowe uwagi?

    L.

  • 12. Data: 2018-02-15 21:35:04
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    Cześć.

    W dniu 14.02.2018 o 16:41, brunet.wp pisze:
    > Chętnie zaś dołożę trochę grosza na dodatkowy filtr powietrza
    > wejściowego. Czy w ogóle jest to możliwe i czy rekuperator nie
    > "zaprotestuje" ze względu na opory powietrza? A jeśli jest możliwe, to
    > jaki konkretnie filtr, jakie parametry? I gdzie go zamontować: jak
    > najbliżej rekuperatora czy przy samej czerpni?

    Ja już od dawna w sezonie stosuję jako filtr nawiewny F9 cięty z
    normalnej maty z metra z Allegro (po kilkadziesiąt zł za m2). Zakładam
    go na normalną ramkę na filtry jednorazowe, krawędzie zszywam
    zszywaczem. Nie ma w tym żadnej filozofii, reku Aeris 350 na pierwszym
    biegu normalnie wentyluje dom tak samo jakby miał założoną matę G4. F9
    niestety wymieniam co 1-2 tygodnie, G4 raz na 3-5 miesięcy.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 13. Data: 2018-02-16 02:14:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 20:51:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Bo zgodze się z Toba że czsami na zewnątrz smrody z komina czuć ale do chaty to
    > raczej przy normalnej wentylacji nie włazi
    > Przynajmniej tyle zeby było to czuć

    Nie czuć. Ale czuć na zewnątrz i widać, a to wystarczy żebym się wkur... :>

    L.

  • 14. Data: 2018-02-16 10:22:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-02-15 o 21:35, Sebastian Rusek pisze:

> [...]
    > biegu normalnie wentyluje dom tak samo jakby miał założoną matę G4. F9
    > niestety wymieniam co 1-2 tygodnie, G4 raz na 3-5 miesięcy.

    Możesz przybliżyć ile to jest te kilkadziesiąt zł oraz ile m2 maty idzie
    na jeden filtr?

  • 15. Data: 2018-02-16 10:33:22
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 16.02.2018 o 10:22, nadir pisze:

    > Możesz przybliżyć ile to jest te kilkadziesiąt zł oraz ile m2 maty idzie
    > na jeden filtr?

    Ostatnio płaciłem 10,60zł za m2. Z przesyłką ~55zł za 4m2. Rolka ma
    szerokość ~70cm, muszę z tego odciąć ~10cm bo ramki w moim reku mają
    ~20x60 czyli z m2 pewnie robię 5-6 filtrów. Na wywiew daję matę G4,
    ostatnio kupowaną po 6zł za m2.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 16. Data: 2018-02-16 12:11:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-02-16 o 10:33, Sebastian Rusek pisze:

> [...]
    > szerokość ~70cm, muszę z tego odciąć ~10cm bo ramki w moim reku mają
    > ~20x60 czyli z m2 pewnie robię 5-6 filtrów. Na wywiew daję matę G4,

    10zł/m2 to jeszcze nie tragedia, napisałeś "kilkadziesiąt" a to sugeruje
    20, 30 i więcej złotych.

  • 17. Data: 2018-02-16 16:47:43
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 16.02.2018 o 12:11, nadir pisze:

    > 10zł/m2 to jeszcze nie tragedia, napisałeś "kilkadziesiąt" a to sugeruje
    > 20, 30 i więcej złotych.

    Napisałem kilkadziesiąt, bo nie pamiętałem ale jak zapytałeś o szczegóły
    to sprawdziłem;) Jakoś tak już żyję w dobrobycie, że nie zastanawiam się
    nad wydatkiem 55zł czy to jest raz na dwa lata czy na cztery;)

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 18. Data: 2018-02-16 21:36:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.02.2018 o 20:56, Lisciasty pisze:
    > W miejscu oryginalnego filtra jest 30x20cm powierzchni. W skrzynce
    > można wsadzić filtr kieszeniowy o powierzchni np. 6m2. Masz jeszcze
    > jakieś fachowe uwagi?

    Tak. Jak zrobi jeszcze większą skrzynkę, to zmieści jeszcze większy
    filtr :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-02-16 21:44:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.02.2018 o 21:35, Sebastian Rusek pisze:
> [...]
    > biegu normalnie wentyluje dom tak samo jakby miał założoną matę G4. F9
    > niestety wymieniam co 1-2 tygodnie, G4 raz na 3-5 miesięcy.

    Mierzyłeś kiedy PMy za filtrem, czy te maty z allegro to tak na słowo
    honoru działają? Z ciekawości pytam :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-02-17 00:46:19
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    > Mierzyłeś kiedy PMy za filtrem, czy te maty z allegro to tak na słowo
    > honoru działają? Z ciekawości pytam :-)

    Chciałbym mierzyć, ale nie mam czym;) Póki co mierzę moją astmą - w domu
    czuję się idealnie, na zewnątrz już nie koniecznie. Jak patrzę na info o
    miernikach PM2.5 z Ali i ich dokładności to mi się odechciewa zakupu
    czegoś takiego. Zresztą można zobaczyć jaka jest rozbieżność pomiędzy
    stacjami pomiarowymi państwowymi a prywatnymi z których pomiary są w
    Airly czy w Kanarku.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek