  • 11. Data: 2009-09-21 06:11:17
    Temat: Re: domofon, otwieranie furtki a może i videofon
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Tak sobie myśle i chya jutro na trasie dom-furtka zakopie rurę pe32(2zł
    > za mb) i w razie czego będe w niej umieszczł przewody w miarę potrzeb. Co
    > radzicie?
    To jest najlepszy pomysł (nawet peszel 50). Nie jesteś wtedy ograniczony
    kablami przy wyborze wyposażenia bramy/furtki. Np chcesz osobne zasilanie
    napędu i osobne zapalanie światła przy bramie z domu ? - nie ma problemu.
    Wciągasz 2 kable i masz.

    Pzdr.
    Adam

  • 12. Data: 2009-09-21 06:50:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mustafa" <M...@B...xx> napisał w wiadomości
    >a pisząc "odpowiednio tani" miałem na myśli np ten
    >
    > http://www.ochrona.pl/?page=Structure&id=48&nid=1703
    >
    > cała transmisja + rygiel jest na kablu 2-żyłowym
    > no i dodatkowa zaleta - brak słuchawki

    Szukałem na szybko po necie i jest juz chyba niedostepne w sprzedaży.
    Coś takiego będzie mi chyba odpowiadać(ma dzwonek, videofon+ otwieranie
    rygla.)

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-09-21 06:53:40
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

> [...]
    Pod warunkiem, że nie masz w domu psa ;-)
    Wtedy jednak lepsza słuchawka.

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2009-09-21 07:58:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Coś takiego będzie mi chyba odpowiadać(ma dzwonek, videofon+ otwieranie
    > rygla.)

    Słabo szukałem. Dzisiaj znalazłem;) Kosztuje to coś ok 250zł.
    Chyba sobie kupię. A może polecicie coś innego?

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-10-15 13:34:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Do czego i kiedy mogą sie przydać?

    Standardowe domofony potrzebują nawet do 10 przewodów.
    Jak przyjdzie np. zamieszkać w dwie rodziny lub np. ktoś sobie wymyśli w
    garażu warsztat i będzie pracował usługowo to potrzebne będą dodatkowe
    przyciski do dzwonka.

  • 16. Data: 2009-10-15 15:04:26
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

> [...]
    > Jak przyjdzie np. zamieszkać w dwie rodziny lub np. ktoś sobie wymyśli w
    > garażu warsztat i będzie pracował usługowo to potrzebne będą dodatkowe

    Przy większej odległości z powodzeniem (przynajmniej u mnie ;-)
    mozna wykorzystać 2 cieńsze żyły, zamiast jednej grubszej.
    U siebie mam położony bodajże 20 parowy kabel zewnętrzny
    w żelu, grubości małego palca.

    Pzdr

    JKK

  • 17. Data: 2009-10-16 07:20:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak przyjdzie np. zamieszkać w dwie rodziny lub np. ktoś sobie wymyśli w
    > garażu warsztat i będzie pracował usługowo to potrzebne będą dodatkowe

    Dlatego zakopałem rurę pe32- 7metrów od furtki do budynku i w ta rurę bede
    sopbie wciągał przewody według potzreb.Dzięki wszstkim za info

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-10-16 19:43:37
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Dlatego zakopałem rurę pe32- 7metrów od furtki do budynku

    Przy 7 m nie ma problemu.
    Przy 60m i kilku zakrętach - już gorzej ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 19. Data: 2009-10-17 07:36:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hb96ro$b0g$1@news.onet.pl...

    > Przy 7 m nie ma problemu.
    > Przy 60m i kilku zakrętach - już gorzej ;-)

    Także nie ma problemów, o ile jest to właśnie rura PE 32 mm.
    Przy takiej rurze 60m nie stanowi żadnego problemu. Normalnie w takie rury
    wciągam u klientów przewód zasilający YDY 3x1,5mm + 2-3 x UTP na
    odległościach 40-80m lub przewody antenowe 4-5 szt. na odległościach do
    kilkunastu metrów.