  • 61. Data: 2015-07-08 20:12:45
    Temat: Re: ej solarnicy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 20:06:31 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Dzieci. Mogą siedzieć po kilka godzin i nic.
    Moja siedzi w niepodgrzewanym i nic;)

    > Wieczorem jest ciepły i mozna do 12 w nocy sobie popływać. Musi być
    > ciepły aby nie było problemu z zimnym powietrzem
    Pływać w 9m3- dobre;)

    > Też wole chłodniejszą wodę, ale ma to swoje zalety.

    Kilka wiader ciepłej wody jak kto faktycznie potezebuje i jest gut. A z Budyniowego
    solara wieczorem to nici.

  • 62. Data: 2015-07-08 20:34:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 20:08:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Mozna dac filtr za tym "podgrzewaczem" :)
    Rozwodnionego gówna filtr nie wyłapie a gówno, gównem zawsze będzie i w basenie
    niepżądane+ inny syf z dachu.

    > To fakt - przyda sie chyba tylko przy napelnianiu, zeby podgrzac z ~10-12stC
    > do uzytkowych powiedzmy max 25stC :)

    Nie mierzyłem ale słońce to chyba w dwa dni naturalnie załatwi. Mój 9m3basen
    napełniłem chyba w ubiegły czwartek, stoi na tarasie w lekkim półcieniu(zadaszenie
    tarasu)a już w sobotę się w nim pluskaliśmy

  • 63. Data: 2015-07-08 20:38:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 20:08:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > E no chyba przesadziles troche ;)
    Policz. Basen 9m3 używany przez maks 2miechy w roku wtedy gdy tem zewn to najczęściej
    ponad 20stC skromnie licząc a raczej bliżej 25stC

  • 64. Data: 2015-07-09 16:07:13
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > Dzieci. Mogą siedzieć po kilka godzin i nic.

    sąsiad ma od 20 lat basen kopany. Woda ze studni.
    Jego najmłodsza córka ma ok. 13 lat - mówi że ani razu antybiotyku nie
    brała - a kąpiele w październiku dopóki tato nie spuści wody są u niej
    normalne. Jak tylko naleje to też się kąpie, a zgaduję że woda wtedy
    kilkanaście stopni ma.
    Dlatego ja też nie rozpieszczam dzieci i kąpią się w zimnej :) ale ja to
    z tych złych rodziców, co pozwala dzieciom się w kałuży bawić i chodzić
    na boso :)

    Łukasz

  • 65. Data: 2015-07-20 11:56:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    a czemu to solary każą montowac na południowej połaci dachu skoro teraz północna jest
    oswietlona od rana do wieczora, a południowa znacznie krócej?

    ;-)

    b.

  • 66. Data: 2015-07-21 17:11:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-20 o 11:56, Budyń pisze:
    > a czemu to solary każą montowac na południowej połaci dachu skoro teraz północna
    jest oswietlona od rana do wieczora, a południowa znacznie krócej?

    Mocarz??

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2015-07-22 08:48:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 17:11:15 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    jest oswietlona od rana do wieczora, a południowa znacznie krócej?

    > Mocarz??

    ale co mocarz - spodzieasz sie ze omamy mam? Wypatrz w twojej okolicy budynek o dachu
    45st i elegancko ustawiony dachem polnoc-poludnie jak zalecaja pod solary i zabacz
    jak swieci slonce. Na polnocnej stronie bedziesz mial swiatlo od rana do wieczora.

    b.

  • 68. Data: 2015-07-22 08:53:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 08:48:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    zabacz jak swieci slonce. Na polnocnej stronie bedziesz mial swiatlo od rana do

    Budyn no co Ty pleciesz? To skad ten mech rosnie na polnocnych stronach
    dachow? To czemu od polnocnej strony mam chlodniej o kilka stopni w takie
    dni jak dzis w porownaniu do poludniowej? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2015-07-22 09:05:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-22 o 08:53, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > dachow? To czemu od polnocnej strony mam chlodniej o kilka stopni w takie
    > dni jak dzis w porownaniu do poludniowej? :)

    Trochę racji ma, ale
    Północna połać będzie nasłoneczniona tylko w lecie, od jesieni do
    wiosny, kiedy zapotrzebowanie na energię słoneczną jest największe,
    kalenica zasłoni słońce

    --
    Pete

  • 70. Data: 2015-07-22 09:49:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 08:53:05 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    zabacz jak swieci slonce. Na polnocnej stronie bedziesz mial swiatlo od rana do

    tak mnie naszło na gaworzenie albowiem na polnocnej stronie wlasnie robie dach - ale
    nie da sie robic bo goraco i slonce napiera :-)))

    >To skad ten mech rosnie na polnocnych stronach
    > dachow? To czemu od polnocnej strony mam chlodniej o kilka stopni w takie
    > dni jak dzis w porownaniu do poludniowej? :)

    abo bo mech jak i solary całkują słonce w czasie i wychodzi im z natury gdzie im
    lepiej :-)

    b.