  • 51. Data: 2018-03-20 09:59:58
    Temat: Re: elektrykę rozkładam
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 22:57, Borys Pogoreło pisze:
    > Normalny = nie padający po 5 minutach intensywnej pracy, bo włącza się
    > throttling. Fizyki pan nie oszukasz. Chyba, że planujesz kupić komputer
    > przewoźny, a nie przenośny. I ze dwa razy droższy od pudła.

    A) "Normalny komputer do pracy": 2800zł bez monitora, klawiatury, myszki

    -
    https://www.komputronik.pl/product/391173/komputroni
    k-pro-700-sff-i004-.html

    B) "Normalny komputer do pracy z kartą graficzną, jakby ktoś w pracy np.
    filmy składał": 4600zł bez monitora, klawiatury, myszki

    -
    https://www.komputronik.pl/product/453602/dell-vostr
    o-3668-mt-n116vd3668emea01-ssd256-.html

    C) "Laptop do pracy": 4500zł

    -
    https://www.x-kom.pl/p/262192-notebook-laptop-173-ms
    i-ge72-apache-i7-6700hq-8gb-1000-gtx960m-fhd.html

    Ponieważ pisałem że laptopa dla wygody można zadokować, to klawiatury,
    myszki i monitorów nie będę liczył bo to wspólny wydatek.

    Do wariantu A i B należy teraz dorzucić UPS i przy "normalnej pracy"
    Twoim zdaniem jaką moc potrzebują te komputery + min. 2 monitory? Ile
    będę UPS kosztować?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2018-03-20 10:03:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Do wariantu A i B należy teraz dorzucić UPS i przy "normalnej pracy"
    > Twoim zdaniem jaką moc potrzebują te komputery + min. 2 monitory? Ile
    > będę UPS kosztować?

    Zwróć tylko uwagę, że ja nie poruszam już kwestii zasadności UPSa do
    komputera stacjonarnego, tylko chce pokazać koszty.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2018-03-20 13:08:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 marca 2018 10:00:01 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A) "Normalny komputer do pracy": 2800zł bez monitora, klawiatury, myszki
    >
    > -
    > https://www.komputronik.pl/product/391173/komputroni
    k-pro-700-sff-i004-.html

    praca pracy nierówna, ja równiez na kopie pracuje i mam pewnie 15letni sprzet jeszcze
    na XP-ku.

    Pewnie niewielu potrzebuje rzeczywiscie mocnego kompa.

    b.

  • 54. Data: 2018-03-20 23:12:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 20 Mar 2018 09:59:58 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > B) "Normalny komputer do pracy z kartą graficzną, jakby ktoś w pracy np.
    > filmy składał": 4600zł bez monitora, klawiatury, myszki

    Ta konfiguracja to jest jakiś dramat, i7 i 8GB RAM. O reszcie nie wspomnę.
    Przynajmniej gwarancja jest.

    > C) "Laptop do pracy": 4500zł

    Czyli typowy laptop przewoźny. Który najczęściej raz postawiony już się nie
    przemieszcza.

    > Ponieważ pisałem że laptopa dla wygody można zadokować, to klawiatury,
    > myszki i monitorów nie będę liczył bo to wspólny wydatek.

    Plus porządny dock, który często nie jest zbyt tani (np. Dell i TB16). Bo
    chyba chcemy podłączyć jakiś monitor 4K? I jakieś pół metra kwadratowego
    biurka na laptopa i docka z kompletem przewodów.

    > Do wariantu A i B należy teraz dorzucić UPS i przy "normalnej pracy"
    > Twoim zdaniem jaką moc potrzebują te komputery + min. 2 monitory? Ile
    > będę UPS kosztować?

    Zależy, jak długo chcesz je podtrzymać. Tu przyznaję - ceny UPS-ów są
    oderwane od rzeczywistości jak na oferowane pojemności i to, co oferują
    laptopy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 55. Data: 2018-03-21 09:42:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 20.03.2018 o 23:12, Borys Pogoreło pisze:
    > Ta konfiguracja to jest jakiś dramat, i7 i 8GB RAM. O reszcie nie wspomnę.
    > Przynajmniej gwarancja jest.

    Nie wiem o co Ci chodzi, konfigurować adhoc jakieś maszyny nie ma
    potrzeby. Dodatkowy dysk na magazyn i więcej ramu to z pewnością
    potrafisz sobie dorzucić już we własnym zakresie. I nie są to kwoty
    które zmieniają obraz prognozy.

> [...]
    > chyba chcemy podłączyć jakiś monitor 4K? I jakieś pół metra kwadratowego
    > biurka na laptopa i docka z kompletem przewodów.

    Nie znam się na "dockach" bo nigdy nie używałem. W pracy mam do laptopa
    podpięte dwa monitory więc mam trzy ekrany FullHD. Jak chcesz 4K to też
    nie ma problemu, bo mają HDMI 2.0. Do tego myszkę i klawiaturę
    bezprzewodowo. Wszystko stoi po jednej stronie biurka, a ja siedzę po
    drugiej.

    Zacytuje Krisa "Jak ktoś lubi na gadżety kasę wydawać..." ;-)

    > Zależy, jak długo chcesz je podtrzymać. Tu przyznaję - ceny UPS-ów są
    > oderwane od rzeczywistości jak na oferowane pojemności i to, co oferują
    > laptopy.

    Żeby nie było, że drążę temat to ja już skończę. Ale spytam się z
    ciekawości.

    Co to za branża, że musisz koniecznie pilną i poważną pracę robić na
    komputerze do którego często i długo brakuje prądu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2018-03-21 23:39:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 21 Mar 2018 09:42:35 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > potrzeby. Dodatkowy dysk na magazyn i więcej ramu to z pewnością
    > potrafisz sobie dorzucić już we własnym zakresie. I nie są to kwoty

    No nie wiem. Dodatkowe 8GB RAM i sensowny dysk SSD 512GB to razem ponad
    tysiąc lekką ręką.

> [...]
    >
    > Co to za branża, że musisz koniecznie pilną i poważną pracę robić na
    > komputerze do którego często i długo brakuje prądu?

    Nic odkrywczego - zwykłe IT przy klawiaturze. Z tym, że teraz już nie mam
    takich problemów z prądem, jak kiedyś. Ale UPS-a i laptopa w odwodzie mam,
    nauczony doświadczeniem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2018-03-22 14:39:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 21.03.2018 o 23:39, Borys Pogoreło pisze:
    > No nie wiem. Dodatkowe 8GB RAM i sensowny dysk SSD 512GB to razem ponad
    > tysiąc lekką ręką.

    I do pudła i do lapka wsadzisz oba i kosztować będą tyle samo.

    A tak swoją drogą i w pracy i prywatnie w domu trzymam się konfiguracji
    mały SSD + terabajty HDD. Jeszcze 10 lat jak ktoś miał RAIDa z HDD, to
    mówił że mu zap*****la, a dzisiaj bez SSD (najlepiej na wszystko
    włącznie z przechowywaniem backupu) to wybrzydzają i rozmawiać nie chcą ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 58. Data: 2018-03-22 20:38:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 23:39 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> pisze:

    > Nic odkrywczego - zwykłe IT przy klawiaturze.

    To po cholerę Ci PC? - zwykły laptop (nawet z i3, 8-12GB i SSD, całość za
    2-2,5k) z 2 dodatkowymi monitorami (lub jednym) będzie 100 razy lepszy w
    takim zastosowaniu od pudła.

    TG

  • 59. Data: 2018-03-23 14:54:39
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 22 Mar 2018 20:38:09 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > To po cholerę Ci PC? - zwykły laptop (nawet z i3, 8-12GB i SSD, całość za
    > 2-2,5k) z 2 dodatkowymi monitorami (lub jednym) będzie 100 razy lepszy w
    > takim zastosowaniu od pudła.

    Bo potrzebuję normalnego CPU, nie takiego co zaraz zjedzie z taktowaniem do
    800MHz, bo mu za gorąco. Pudło też łatwiej wyciszyć i można rozbudować dużo
    bardziej, niż laptopa (w 16GB RAM zaczyna się u mnie robić ciasno).

    I przy okazji mam backup.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 60. Data: 2018-03-23 15:04:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Mar 2018 14:54:39 +0100, Borys Pogoreło

> [...]
    > 800MHz, bo mu za gorąco. Pudło też łatwiej wyciszyć i można rozbudować dużo
    > bardziej, niż laptopa (w 16GB RAM zaczyna się u mnie robić ciasno).

    Też nie rozumiem tego ciągu do laptoków. Po co kupować komputer przenośny,
    skoro potem stoi 99% (albo 100%) czasu na biurku w domu/pracy podpięty do
    zewnętrznych monitorów, myszek i klawiatur. Jak dla mnie abstrakcja.

    --
    Pozdor
    Myjk