  • 21. Data: 2019-09-27 12:38:31
    Temat: Re: fotowoltaika: proponowane zmiany
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pewnie póki nie osiągniemy wymaganego limitu energii z OZE to się nie
    > odbędzie, ale jak tylko osiągniemy plan to może być jazda

    Owszem, tak pewnie będzie. Tak samo jak kiedys z olejem opałowym miało
    być:) Ci którzy weszli w czasach dopłat i niskiej ceny się przejechali.

    Generalnie liczę na to, że dopłat na podstawie mocy falownika nie będzie
    - energetyka zaoszczędzi na przesyle (straty na liniach są AIAIR
    olbrzymie, rzędu 20% czy nawet lepiej - nie mogę sobie źródła przypomnieć).

  • 22. Data: 2019-09-27 13:37:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sens to bedzie mialo jak wat w fotowoltaice bedzie kosztowal 1,50 zl a nie 6. Przy
    szesciu zlotych za wata wszystkie rozwiazanie jakie proponuja to pudrowanie syfa. Po
    to sa barany zeby je strzyc. Z drugiej strony skoro wiadomo ze nie ma darmowych
    obiadow to dlaczego bardzo mali producenci pradu maja nie placic za magazynowanie
    pradu w sieci? Na rachunku przesyl i dystrybucja to wieksza pozycja niz cena pradu.

    generalnie do zrobienia pod warunkiem, że waluta się umocni radykalnie.
    Producenci nie magazynują prądu tylko produkują na bieżąco odpowiednią
    ilość (nie dotyczy elektrowni pompowo-szczytowych, ale tych chyba u nas
    nie ma w ogóle).
    Jak wygląda przesył w prosumencie nie mam pojęcia pod kątem kosztowym

  • 23. Data: 2019-09-27 13:56:34
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-27 o 13:37, sirapacz pisze:
    > nie dotyczy elektrowni pompowo-szczytowych, ale tych chyba u nas nie ma w ogóle

    Jak to nie ma, w Polsce jest 6.

  • 24. Data: 2019-09-27 14:03:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.09.2019 23:06, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zastanawia mnie dlaczego z 10% pradu ciagniemy od szwabow.

    Może jest to forma "utrzymania linii". Na tej samej zasadzie podłączą Ci
    gaz, ale musisz zadeklarować że ileś tam minimum pociągniesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2019-09-27 15:44:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-09-27 o 13:56, Bool pisze:

    > Jak to nie ma, w Polsce jest 6.

    fakt :) nie wiedziałem, że żarnowiec to sz-p :)
    wiki twoim przyjacielem;)

  • 26. Data: 2019-09-27 17:39:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 23:26:32 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wszystko polaczone i zsynchronizowane w jednej sieci. Na dodatek w calej
    > Europie. Jak u nas spadnie obciazenie do zera to zanim wyhamuja turbozespol to
    > zacznie on pracowac z wieksza czestotliwoscia i wszystkie generatory w sieci
    > zaczna pracowac jako silniki.

    Nikt niczego nie wyhamowuje tylko przymyka się zawór pary i moc spada,
    nie wymyślaj głupot i nie siej dezinformacji bo ludzie to czytają.

    L.

  • 27. Data: 2019-09-27 17:41:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 23:06:33 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Elektrownia rozliczana jest z czestotliwosci.

    Elektrownia jest rozliczana z czasu pracy i mocy czynnej i biernej.
    Dodatkowo z mocy w gotowości. Częstotliwość jest regulowana obrotami turbiny
    i nikt tego nie rozlicza.

    L.

  • 28. Data: 2019-09-27 17:44:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 22:57:38 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > 40% tak nagle, to może być dosyć sporo i możliwe, że zadziałają jakieś
    > zabezpieczenia żeby się generator nie rozbiegał.

    Zawór pary się przymyka i moc spada, to nie jest żaden problem.
    Jak się to zbyt gwałtownie dzieje to para idzie "bajpasem" i jest sporo
    hałasu ale to tyle. Osobiście wywaliłem 540 MW z sieci, trwało to kilkaset
    milisekund i już było pozamiatane :>

    L.

  • 29. Data: 2019-09-27 17:49:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 23:51:14 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
    > Pewnie póki nie osiągniemy wymaganego limitu energii z OZE to się nie
    > odbędzie, ale jak tylko osiągniemy plan to może być jazda

    Nie ma obaw. Planu 15% na 2020 rok nie mamy kompletnie szans zrealizować
    (dodam że jest to plan ulgowy, bo zachód ma cel 20%). W 2030 chyba ma być
    30% a dla nas 20% ale nie wiem czy dobrze pamiętam. Póki co mamy ledwo 11%
    a pozorowane ruchy politykierów sytuację poprawiają w stopniu niezauważalnym.

    L.

  • 30. Data: 2019-09-27 19:21:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-27 o 17:44, Lisciasty pisze:

    > Zawór pary się przymyka i moc spada, to nie jest żaden problem.
    > Jak się to zbyt gwałtownie dzieje to para idzie "bajpasem" i jest sporo
    > hałasu ale to tyle.

    Zdaje się, że to jest jedno z tych zabezpieczeń, zgadza się?

    > Osobiście wywaliłem 540 MW z sieci, trwało to kilkaset
    > milisekund i już było pozamiatane :>

    To było celowe działanie czy oparłeś się nie o tą wajchę co trzeba?;)