  • 1. Data: 2009-11-08 21:11:29
    Temat: grzanie - pytanie laika
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    cześć,
    być może pytanie śmieszne, ale dopiero zaczynam przygodę z piecem z
    podajnikiem - więc darujcie:

    czy drzwiczki z najniższej komory w piecu powinny być uchylone, czy
    zdawać się na sam wiatraczek?

    i jeszcze jedno - stosujecie się w praktyce do zasady: podawanie/
    przerwa zamyka się w 60 sekundach?

    pozdr
    PMD

  • 2. Data: 2009-11-09 07:44:24
    Temat: Re: grzanie - pytanie laika
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    drzwiczki powinny byc zamknięte
    przecież chodzi o to żeby to sterownik miał kontrolę nad podawaniem
    odpowiedniej ilości powietrza i paliwa

  • 3. Data: 2009-11-09 11:28:44
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > i jeszcze jedno - stosujecie się w praktyce do zasady: podawanie/
    > przerwa zamyka się w 60 sekundach?

    to nie ma znaczenia
    proporcje faz muszą być dobrane do paliwa jakim palisz
    ale długość cyklu jest mniej istotna
    praktycznie zależy to od wydajności samego podajnika

    jak podasz za dużo naraz (za rzadko) - masz pirolize,
    jak za często - szybciej zużyje się silnik i/lub sterownik (częste
    załączenia)

    ideałem byłby podajnik pracujący cały czas z prędkością płynnie regulowaną w
    szerokim zakresie

  • 4. Data: 2009-11-09 11:32:53
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > załączenia)
    >
    > ideałem byłby podajnik pracujący cały czas z prędkością płynnie regulowaną

    Technicznie może i tak, ale ekonomicznie ??

    Tylko kto by chciał zapłacić za takie coś czyli sterownik z wyjściem
    analogowym, falownik, silnik z wymuszonychm chłodzeniem, żeby się nie spalił
    przy wolnej pracy z obciążeniem

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 5. Data: 2009-11-09 12:50:39
    Temat: Re: grzanie - pytanie laika [ot]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > Tylko kto by chciał zapłacić za takie coś czyli sterownik z wyjściem
    > analogowym, falownik, silnik z wymuszonychm chłodzeniem, żeby się nie

    a czemu zakładasz że to musi być napędzane tradycyjnym silnikiem 1-fazowym
    ze stałą przekładnią?

    możliwości jest więcej przecież... prawda?

    przykładowo, jeśli by nawet zostawić stałą przekładnie
    ale wstawić modelarski silnik bezszczotkowy
    (taka wersja silnika krokowego ze stałymi magnesami)
    to koszt całości z falownikiem zamknąłby się w kilkuset złotych...

    te silniki mają bardzo szeroki zakres obrotów, niezły moment i
    spore moce jak na swoje rozmiary (kilkakrotnie przewyższające
    zapotrzebowanie)

    wystarczy im dać przekładnie powiedzmy 10 razy "wolniejszą" niż dla zwykłego
    silnika
    i mamy element wykonawczy gotowy

    więcej problemów widzę w samym elemencie sterującym czyli
    sterowniku, który w zależności od pomiarów temperatury wiedziałby
    że trzeba obroty zmienić i o ile.
    potrzebna byłaby jakaś niewielka logika z całkiem niebanalnym algorytmem

  • 6. Data: 2009-11-09 17:56:22
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    >i jeszcze jedno - stosujecie się w praktyce do zasady: podawanie/
    >przerwa zamyka się w 60 sekundach?

    u mnie jest 80sek palenie/ 20sek podawanie -> w końcu udalo mi się
    wyregulować idealnie, inaczej stasznie duzo popoiołu powstawało...choć
    wszystko zależy od groszku

    --
    -----
    uciu