  • 1. Data: 2009-11-08 19:02:23
    Temat: Montaż stopni drewnianych na schodach betonowych
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

    Mam do wyboru:
    na śrubach
    na piance
    na kleju montażowym.

    Jak to zrobic najlepiej?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2009-11-08 20:30:45
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hd74lb$gsl$1@news.onet.pl...
    > Mam do wyboru:
    > na śrubach
    > na piance
    > na kleju montażowym.
    >

    > Jak to zrobic najlepiej?

    No jakbym miał wybierać to postawiłbym na klej montażowy.
    Pianka jest dobra jak możesz coś zaklinować tą pianką.
    Pewnie najlepiej na klej montażowy i srubami ale nie wiem jak będzie wtedy z
    estetyką (chodzi mi o te sruby)

  • 3. Data: 2009-11-08 21:23:09
    Od: Meehoo <m...@B...pl>

    ..::Adam::.. pisze:
    > Mam do wyboru:
    > na Ĺ?rubach
    > na piance
    > na kleju montaĹźowym.
    >

    > Jak to zrobic najlepiej?

    Śruby + pianka :-).

    Meehoo

  • 4. Data: 2009-11-08 23:42:33
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

> [...]
    > Pianka jest dobra jak możesz coś zaklinować tą pianką.
    > Pewnie najlepiej na klej montażowy i srubami ale nie wiem jak będzie wtedy
    Witam
    Te śruby nie przechodzą przez trep na wylot, ich nie widać od strony
    uzytkowej.
    Wkręca się je w beton i w ~ połowę grubości drewna.

    Fachowiec z którym rozmawiałem twierdzi że na kołkach (śruby) stopnie są
    stabilne, sama pianka trzeszczy i skrzypi po latach użytkowania.
    Taki mądry jestem bo aktualnie przerabiam ten temat :-)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2009-11-09 07:12:54
    Od: "NEWS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Meehoo" <m...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Śruby + pianka :-).
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Meehoo

    Najprawdopodobniej najlepszy sposób to pianka montażowa niskoprężna + kołki
    plastikowe ja dawałem po 4 sztuki na stopień ( drogie ) ale coś za coś, mi
    się połacało. Pozdr.

  • 6. Data: 2009-11-09 10:45:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Meehoo" <m...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Śruby + pianka :-).

    Dokladnie. Ja dodatkowo mialem krzywa wylewke - zniwelowalem podkładkami.

    Sa niefisherowe odpowiedniki (castorama) ponizszych:
    http://www.fischercentrum.pl/index.php?option=com_co
    ntent&task=blogcategory&id=150&Itemid=280

    Taniocha. Trwale. Elegancko.

  • 7. Data: 2009-11-09 10:46:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "NEWS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > Najprawdopodobniej najlepszy sposób to pianka montażowa niskoprężna +
    > kołki plastikowe ja dawałem po 4 sztuki na stopień ( drogie ) ale coś za

    Dawalem piec, tylko czemu u Ciebie bylo drogo to nie wiem.

  • 8. Data: 2009-11-09 14:01:10
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    ..::Adam::.. said the following on 08.11.2009 20:02:
    > Mam do wyboru:
    > na śrubach
    > na piance
    > na kleju montażowym.

    pianka + konfirmanty ktorymi poziomujesz.
    Wiekszosc 'schodziarzy' tak robi.
    S.

  • 9. Data: 2009-11-09 20:59:24
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Te śruby nie przechodzą przez trep na wylot, ich nie widać od strony
    > uzytkowej.
    > Wkręca się je w beton i w ~ połowę grubości drewna.

    Tzn. wkręca się "od spodu" schodów? U mnie schody są dość "grube", śruby
    musiałyby mieć ponad 30cm...
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-11-09 22:03:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tzn. wkręca się "od spodu" schodów? U mnie schody są dość "grube", śruby
    > musiałyby mieć ponad 30cm...

    Nie. Wkrecasz od gory w beton i na te sroby/kolki nabijasz stopien,
    wczesniej rozwiercasz otwory w stopniach od dolu, w zaznaczonych miejsacach
    za pomoca takich szpikulcow. Poczytaj na stronach fisshera co i jak, a kupic
    mozesz tansze zamienniki.