  • 1. Data: 2009-11-08 08:08:41
    Temat: wykończenie poddasza- wylewka? posadzka? a może .....
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    Witam .
    Bsię z takim dylematem.
    Dom z parterowy z dachem kopertowym 100m/kw.
    Strop około 15cm lany beton.elewacja docieplona 15styro a na poddaszu
    miedzy krokwiami 20 wełny,folia,gipsy.
    Chciałbym w przyszłości wykonczyc poddasze i wynająć(wejscie osobne).
    I teraz pytanie. czy warto jest kłaść na stropie np 3cm styropianu
    +posadzka? czy może lepiej położyc legary,pomiędzy nimi wełnę np;5cm.a
    może poprostu dac wylewkę samopoziomującą.
    biore pod uwage warunki użytkowe .. dźwięki,ciepło uciekające.
    Chociaż wydaje mi sie że 3-5 cm styro czy wełny niewiele odbije się
    na kosztach ogrzewania.
    szacuneczek. Jeg

  • 2. Data: 2009-11-08 08:10:58
    Temat: Re: wykończenie poddasza- wylewka? posadzka? a może .....
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    zapomniałem dodać... jeśli legary to na nie płyta wiórowa 18-20.
    poddasza jest około 60 metrów kw.
    Jeg

  • 3. Data: 2009-11-08 09:37:22
    Od: Jazzz <j...@a...pl>

    Użytkownik fenzyyy napisał:
    > zapomniałem dodać... jeśli legary to na nie płyta wiórowa 18-20.
    > poddasza jest około 60 metrów kw.
    > Jeg

    ocieplanie stropu przy zamiarze wykorzystania do zamieszkania poddasza
    nie jest dobrym pomysłem. jeżeli chodzi o wytłumienie to polecałbym
    raczej 5 cm styropianu, najważniejszą sprawą tu są paski styropianu
    wzdłuż ścian aby zbrojona wylewka bet min. 4-4,5cm nie stykała się ze
    ścianami (dzwieki z plyty zbet nie przeniosą się na sciany)

  • 4. Data: 2009-11-08 10:27:56
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

> [...]
    > wzdłuż ścian aby zbrojona wylewka bet min. 4-4,5cm nie stykała się ze
    > ścianami (dzwieki z plyty zbet nie przeniosą się na sciany)

    wiem ..chodziło ci o paski dylatacyjne styro lub pianki.
    Ale czy przy 15centymetrowym stropie z betonu dzwięki będą mocno
    wyczuwalne?
    moze ta cała akcja z wygłuszeniem i kosztami z tym związanymi nie ma
    większego sensu.
    W takim przypadku wylałbym wylewke samopoziomującą i po kłopocie.

  • 5. Data: 2009-11-08 11:48:55
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "fenzyyy" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]
    >większego sensu.
    >W takim przypadku wylałbym wylewke samopoziomującą i po kłopocie.

    U mnie jest strop z płyty B20 12cm + 3cm styro +5cm wylewka Do tego dodać
    jeszcze tynk 1,5cm oraz okłądzinę podłogową 1,5cm
    Przez taką przegrodę nic a nic nie słychać. Czasem tylko jak komuś spadnie
    coś cieżkiego na podłogę to na dole słychać tępy odgłos.

    Marek

  • 6. Data: 2009-11-08 11:52:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jazzz" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby zbrojona wylewka bet min. 4-4,5cm nie stykała się ze ścianami (dzwieki
    > z plyty zbet nie przeniosą się na sciany)

    Dlaczego nie? On chce górę wynająć. Być może na zasadach odrębnego
    ogrzewania? Wtedy izolacja cieplna mialaby sens aby nie grzać swoim ciepłem
    tych na górze. Jako młody człowiek kupiłem sobie kawalerkę 24m2 na 2gim
    piętrze w środku pomiędzy mieszkaniami.
    Grzejniki były mocno przykręcone. Grzali mnie sąsiedzi :)

    Marek

  • 7. Data: 2009-11-08 17:32:37
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Jazzz" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > nie jest dobrym pomysłem. jeżeli chodzi o wytłumienie to polecałbym raczej
    > 5 cm styropianu, najważniejszą sprawą tu są paski styropianu

    Styropian dość dobrze przenosi dźwięki. Niestety, wiem z własnego
    doświadczenia :(
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 8. Data: 2009-11-08 21:30:02
    Od: Jazzz <j...@a...pl>

    Użytkownik marko1a napisał:
> [...]
    > piętrze w środku pomiędzy mieszkaniami.
    > Grzejniki były mocno przykręcone. Grzali mnie sąsiedzi :)

    Dlatego m. in. nie lubią Polaków na zachodzie, pomijając fakt że wówczas
    na pewno byliście ogrzewani wszyscy z jednego źródła czyli oszczędność
    wirtualna, ale poruszamy się za bardzo w sferze domniemywań.
    Wracając do wytłumienia, można warstwę wytłumiającą zrobić z 2
    materiałów o różnych cechach wytłumiających, w stropach drewnianych
    stosuje się podkładki z filcu pomiędzy podłogą a legarami. W każdym
    przypadku ważna jest dylatacja stropu od ścian. dobrze wytłumia też
    grubość płyty żelbet na zachodzie dają 20 cm.

  • 9. Data: 2009-11-08 21:46:42
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dlatego m. in. nie lubią Polaków na zachodzie, pomijając fakt że wówczas
    > na pewno byliście ogrzewani wszyscy z jednego źródła czyli oszczędność
    > wirtualna, ale poruszamy się za bardzo w sferze domniemywań.

    Nic podobnego. Gdybym chciał odkręcić grzejnik to bym miał w mieszkaniu za
    gorąco.

    > grubość płyty żelbet na zachodzie dają 20 cm.

    Nie wszyscy na zachodzie a i u nas też.