  • 11. Data: 2009-09-06 09:52:51
    Temat: Re: hydro - dam radę?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > PS:
    > Nie rozumiem - polecacie cięcie itp, a kiedyś lutowało się zbiorniki z
    > paliwem w samochodach i było OK :)

    Ale w zbiernikach występuje niskie ciśnienie hydrostatyczne.
    A w takiej rurce to masz 2,3 bary.
    Więc różnica jakaś jest :).

    Pozdrawiam Michał

  • 12. Data: 2009-09-06 12:13:50
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...pl>

    Użytkownik Stolat napisał:

    > Ale w zbiernikach występuje niskie ciśnienie hydrostatyczne.
    > A w takiej rurce to masz 2,3 bary.
    > Więc różnica jakaś jest :).
    >

    > Pozdrawiam Michał

    Dobre lutowanie dużo jest w stanie wytrzymać.
    Rozgrzać palniczkiem, przytknąć cynę i popatrzeć co będzie.
    Z zalutowaniem mniej roboty jak z cięciem, zakładaniem mufki, i co jak
    jeszcze żeby rozłączyć rurkę tak żeby przecunąć do podłożenia mufki
    trzeba by rozlutować dużo większy kawał ?? i w innych miejscach ??

    Pozdrawiam !!

  • 13. Data: 2009-09-15 19:27:23
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No tak robiłem, robiłem, że się w rurkę doprowadzającą wodę na ogórd
    > wbiłem
    > :-( no i się polało, na szczęście szybka reakcja i tylko trochę mokro
    > było.
    >
    > Ale teraz pytanie - dziórka mała w rurce miedzianej chyba 1/2". Dam radę
    > sam naprawić? Co nieco potrafię, więc co bym potrzebował, bo myślę, że
    > lepiej wyposażenie kupić niż majstra wzywać.
    >
    > Co powinienem zakupić pastę? palnik? kawałek złączki jakiejś? cyna? jest
    > jakiś serwis gdzie mógłbym poczytać i się poedukować jak się łączy rurki
> [...]
    pytanie jakiej srednicy jest ta dziura jezeli nieduza to najtaniej moim
    zdaniem byloby zastosowac nit hydrauliczny to taki nit zrywny tyle ze jest
    zamkniety z jednej strony.

    4427 (20090915) __________

  • 14. Data: 2009-09-15 20:18:54
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości

> [...]
    > pytanie jakiej srednicy jest ta dziura jezeli nieduza to najtaniej moim
    > zdaniem byloby zastosowac nit hydrauliczny to taki nit zrywny tyle ze

    chyba jaja sobie robisz z tym nitem

    musisz miec cyne, paste do lutowania, czyscik i palnik

    rozkuc dookola tak zeby bylo miejsce na naprawe ... kupujesz mufe fi 15 CU
    (odpowiednik 1/2'' ocynk) ... zasada lutowania: czyscisz rure czyscikiem,
    mufe w srodku tez ... smarujesz rure pasta i nakladasz na to mufe ...
    odpalasz palnik i grzejesz, az sie zrobi taka srebrna otoczka .. przykladasz
    cyne na krawedzie i po wszystkim

  • 15. Data: 2009-09-15 20:42:18
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    ciach

    > chyba jaja sobie robisz z tym nitem
    za powazny jestem zeby sobie jaja robic,a niby co w tym dziwnego zeby
    zastosowac nit szczelny ?? prosze o konkretny argument.
    Bo ja takowy mam .Okolo 15 lat temu mialem dokladnie taki sam przypadek i
    zanitowalem wlasnie takim nitem szczelnym rure ktora bez awari dziala do
    dzisiaj (non stop pod cisnieniem) problem tylko w tym ze do duzej srednicy
    nitu nie znajdziesz (autor wątku pisze ze zrobil mala dziure) .Wystarczy
    zakupic nit azeby nie bylo zajwiska erozji wystarczy kupic np taki nit
    http://www.kastal-sklep.com.pl/nierdzewne-nity-nitsz
    czcustal.php.

    4427 (20090915) __________