  • 1. Data: 2010-06-30 21:24:08
    Temat: hydrofor studnia dylematy
    Od: "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl>

    Witam przypadkowo na mojej ziemi odkryłem studnię poniemiecką i mam
    wzwiąsku z tym kilka pytań studnia głęboka na 5 m do lustra wody 4 m ,woda
    wydaje się czysta , gdzie ją zbadac i jak podłaczyć do instalacji w budunki
    co trzeba kupic i czy się wogóle to opłaca próbowałem wypopowac wodę ze
    studni pompa do wody brudnej ale woda cały cza napływa
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-30 23:12:16
    Temat: Re: hydrofor studnia dylematy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    juliusz1 pisze:
    > Witam przypadkowo na mojej ziemi odkryłem studnię poniemiecką i mam
    > wzwiąsku z tym kilka pytań studnia głęboka na 5 m do lustra wody 4 m ,woda
    > wydaje się czysta , gdzie ją zbadac

    SANEPID

    > i jak podłaczyć do instalacji w budunki
    > co trzeba kupic i czy się wogóle to opłaca próbowałem wypopowac wodę ze
    > studni pompa do wody brudnej ale woda cały cza napływa

    Dobrze jest mieć własne źródło wody. Natomiast pisownię warto stosować
    oficjalną, bo inaczej produkuje się bełkot (co widać w twoim liście).

    A podłączenie zależy od tego, czy masz już jakieś inne źródło wody, do
    czego będziesz chciał/mógł tę wykorzystywać (może np. tylko do
    podlewania się nadaje) itepe.

  • 3. Data: 2010-07-02 09:30:58
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Użytkownik "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > budunki co trzeba kupic i czy się wogóle to opłaca próbowałem wypopowac
    > wodę ze studni pompa do wody brudnej ale woda cały cza napływa

    Odnośnie przebadania, to u nas (Śląsk -okolice Katowic) wodę można przebadać
    w RPWiK, a więc w przedsiębiorstwie wodociągowym (o ile mają swoje
    laboratorium)

    Pozdrawiam! Marcin

  • 4. Data: 2010-07-03 10:43:43
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Odnośnie przebadania, to u nas (Śląsk -okolice Katowic) wodę można
    > przebadać w RPWiK, a więc w przedsiębiorstwie wodociągowym (o ile mają

    Większość posiada takie laboratoria. Dodatkowo staje Sanepidu też takie
    badania wykonują. Nie są to tanie badania :(
    Badanie bakteriologiczne to u mnie kilkaset złotych. Trzeba do nich się
    zgłosić po naczynie i w nim zanieść próbkę do analizy.

    Więc jeśli to nieużywana studnia to raczej badań nie przejdzie. Trzeba ją
    intensywnie przepłukać przez jakiś czas pobierając wodę np. do podlewania
    trawnika/ogrodu.

  • 5. Data: 2010-07-03 14:43:28
    Od: mal <m...@g...com>

    On 30 Cze, 23:24, "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl> wrote:
    > Witam przypadkowo na mojej ziemi odkry em studni poniemieck  i mam
    > wzwi sku  z tym kilka pyta studnia g boka na 5 m do lustra wody 4 m ,woda
    > wydaje si czysta , gdzie j zbadac i jak pod aczy do instalacji w budunki
    > co trzeba kupic i czy si wog le to op aca pr bowa em wypopowac wod ze
    > studni pompa do wody brudnej ale woda ca y cza nap ywa
    > Pozdrawiam

    Włącz pompę i ściągnij wodę w studni max ile możesz, poczekaj na
    dopływ, powtórz jeszcze 2 x i pobierz do butelki plastikowej 1,5 litra
    wody z wypływu.
    Zrób analizę oznaczając:
    zapach, odczyn, sucha pozostałość, żelazo, mangan, utlenialność,
    amoniak, azotyny, azotany, siarczany.
    Bakteriologii nie musisz robić jeśli w promieniu co najmniej 200 m nie
    ma starej kanalizacji, szamba, wysypiska i temu podobnych paskudztw.
    Bakteriologia jest dość kosztowna, szczególnie w laboratoriach san-
    epidu.

    Analizę zrobisz w KAŻDYM laboratorium. Poszukaj w necie w swojej
    okolicy. Ceny są zwykle niższe od sanepidu i przeds.wodociągowych.

    Wyniki podaj na forum. Poradzę co dalej.

    pzdr

    mal

  • 6. Data: 2010-07-09 06:02:09
    Od: "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl>

    Badań jeszcze nie zrobiłem ale niedługo będę miał czas to wykonam
    zastanawiam się nad kupnem hydroforu co sadzicie o hydroforach
    bezzbiornikowych np ten http://alejka.pl/4000-5-i-electronic-plus.html