  • 181. Data: 2009-01-31 23:12:39
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:epsq3akwjx7o$.dlg@oldfield.org.pl...

    > A Ty wiesz, skąd się bierze napięcei krokowe?

    No nie moglem sie powstrzymac.:-) Wiesz co, niektorzy pamietaja powtarzany
    przez Ciebie szyderczo tekst "jajako" i przy okazji odnosnie tematu nie wiem
    w ogole co to jest "napiecei", tym bardziej krokowe. :-)))
    Widzisz jak nosil wilk razy kilka, do tego w piaskownicy. :-)
    Ech chlopie, wiecej pokory w zyciu.

    Pozdro.. TK

  • 182. Data: 2009-01-31 23:17:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:xisfytqxtd1b.dlg@oldfield.org.pl...

    > Albo w ziemi.

    Tak jest, woda prawie jak nad przewodnik plynie plastikowymi rurkami, co jej
    wcale nie przeszkadza by cos tam uziemic. Ciekawa teoria.:-)))

    Pozdro.. TK

  • 183. Data: 2009-02-01 10:20:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Albo w ziemi.

    W jakiej ziemi ?
    Od przynajmniej kilkunastu lat instalacje wodne od przepompowni do klientów
    robi się rurami polietylenowymi lub polipropylenowymi. Rozgałęźniki także z
    tworzyw sztucznych i zawory montowane w plastikowych studzienkach.
    Te, które były prowadzone rurami stalowymi także suskcesywnie się wymienia,
    a te nowe, które się buduje robi się tylko i wyłącznie rurami i
    rozgałęźnikami z tworzyw sztucznych.

    Tak więc wytłumacz w jaki sposób ta woda ma się stykać z ziemią ?

  • 184. Data: 2009-02-02 16:27:47
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Uffff. Ta skleroza. Po reinstalce systemu stracilem namiary, a nazwy
    sterownika i firmy nie moglem sobie przypomniec.
    Nareszcie odnalazlem to co chcialem Ci pokazac, co na 100% Cie zainteresuje.
    Trzymaj sie tylko mocno fotela :)
    http://www.telmatik.pl/
    Wejdz i poczytaj troche na temat tych sterowników.

  • 185. Data: 2009-02-02 17:18:20
    Od: a...@g...com

    On 2 Lut, 17:27, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Trzymaj sie tylko mocno fotela :)http://www.telmatik.pl/
    > Wejdz i poczytaj troche na temat tych sterowników.

    Hm. Zgrubsza przelecialem - to "zwykle" sterowniki PLC, tyle ze w jak
    widze w miare sensownej cenie? ;)

    SR-22MRAC 100-240V 14wejść AC (100-240V) / 8wyjść (przekaźniki) /
    RTC 440
    SR-20ERDC 12-24V 12wejść DC / 8wyjść (przekaźniki) / ROZSZERZENIE
    320
    SR-20ERDC 12-24V 12wejść DC / 8wyjść (przekaźniki) / ROZSZERZENIE
    320

    To jednak mimo wszystko nadal 1080 pln netto / 1317 pln brutto, no ale
    mamy 24 wyjscia przekaznikowe :) Widze tez niedrogi kabel do
    podlaczenia do PC, z tym ze nigdzie nie widze zadnych informacji, czy
    mozna go uzywac do sterowania "real-time" w np. linuxie ;)

    Jak rozumiem, taki sterownik spokojnie mozna uzyc tez zamiast jakiejs
    centralki alarmowej, zastepujac ja ?:)
    Dzieki za namiar,
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 186. Data: 2009-02-02 18:52:07
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Hm. Zgrubsza przelecialem - to "zwykle" sterowniki PLC, tyle ze w jak
    > widze w miare sensownej cenie? ;)

    Ściągnij wszystko i dokładniej przeczytaj. Skup się raczej na serii AF :)

> [...]
    > podlaczenia do PC, z tym ze nigdzie nie widze zadnych informacji, czy
    > mozna go uzywac do sterowania "real-time" w np. linuxie ;)

    Linuxie, Linuxie, co tak się upierasz na tak mało przyjaznym systemie,
    jeżeli chodzi o tego typu oprogramowanie :)
    A może VMWare ?

    > Jak rozumiem, taki sterownik spokojnie mozna uzyc tez zamiast jakiejs
    > centralki alarmowej, zastepujac ja ? :)

    Dokładnie.
    Z powiadomieniem i sterowaniem przez telefon. Z możliwością nagrania 98
    komunikatów słownych. Z darmowym programem wizualizacyjnym oraz darmowym
    programem do tworzenia oprogramowania. Z wejściami analogowymi.
    Czego można chcieć więcej ?
    Fakt. Mnie brakuje tylko struktury bloku regulacyjnego PID ;)
    Ale są komparatory, które mogą zrealizować regulację dwustawną np.
    centralnego ogrzewania.

  • 187. Data: 2009-02-02 20:32:16
    Od: a...@g...com

    On 2 Lut, 19:52, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > Ściągnij wszystko i dokładniej przeczytaj. Skup się raczej na serii AF :)

    OK, bede zaraz czytal :-)

    > Linuxie, Linuxie, co tak się upierasz na tak mało przyjaznym systemie,
    > jeżeli chodzi o tego typu oprogramowanie :)
    > A może VMWare ?

    Eee;) Ja administruje od dobrych 10 lat linuxami i znam kazdy zakatek
    tego systemu ;) Dla mnie robienie czegokolwiek pod Windowsem to czysta
    katorga :-) Dlatego szukam czegos, co latwo powiaze ze swoim
    oprogramowaniem / skryptami. Cos, czym bezposrednio bede mogl sterowac
    wyjsciami i odczytywac latwo stany wejsc.. Co mi daje oprogramowanie,
    w ktorym trzeba klikac myszka zeby cos zdzialac ?;) Ja chce miec
    dotykowy LCD w przedpokoju / pokoju z aplikacja flashowa napisana
    wlasnorecznie do obslugi calego systemu (przyklad;), a nie brzydka
    aplikacje producenta dostepna po VNC ;-) Dlatego kurde dosc mocno
    zalezy mi na mozliwosci takiej integracji :-) Wystarczy mi taka
    biblioteka do PLC o ktorej pisalem wczesniej zeby moc polaczyc swoj
    soft z tym sterownikiem PLC, no ale on obsluguje ledwo kilka (i to
    raczej tych najdrozszych) modeli sterownikow :-) W zasadzie
    teoretycznie lepsza dla mnie bylaby karta wielu wejsc / wyjsc do PC
    ale nie chce powierzac glupiego wlaczania i wylaczania oswietlenia
    pecetowi :-) Taki przemyslowy PLC jednak wydaje sie pewniejszy do
    wieloletniego dzialania :)

> [...]
    > Fakt. Mnie brakuje tylko struktury bloku regulacyjnego PID ;)
    > Ale są komparatory, które mogą zrealizować regulację dwustawną np.

    Nono.. Tak naprawde bede sie tym zajmowal dopiero za jakis czas ->
    poki co mam za zadanie okablowac dokladnie cala chaupe, przemyslec tez
    polozenie roznorakich czujek, sygnalizatorow i innych glupot :-) Tak
    czy siak przekonales mnie do sterowania via sterownik PLC, niz prosty
    przekaznik bistabilny, wiec do kazdego wylacznika poleci tylko UTP (i
    "na wylot" kabel do oswietlenia :)

    Jak troche poczytam to Cie pewnie bede dalej meczyl ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 188. Data: 2009-02-02 22:27:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2009 11:20:01 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Tak więc wytłumacz w jaki sposób ta woda ma się stykać z ziemią ?

    A wiesz, budynki miewają ciut więcej niż kilkanaście lat. Do tego, jeśli
    masz piec gazowy albo inny, to tam masz uziemienie wody najbliższe...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 189. Data: 2009-02-03 12:16:56
    Od: a...@g...com

    > Ściągnij wszystko i dokładniej przeczytaj. Skup się raczej na serii AF :)
    [...]

    Sluchaj.. Toto ma modul "AF-MUL", czyli modul telefoniczny / modem. A
    jakby tak zamiast kombinowac z polaczeniem po RS / USB, poprostu
    sterowac tym z prostego modemu (z linuxa) spietego na stale z tym
    modulem ? :-) Obsluga modemu / komend jest bajecznie prosta. Kwestia
    tylko tego, co ten modul potrafi i czy nie bedzie jakichs opoznien (w
    np. rozpoznaniu wysylanego DTMF'a).

    Napisz jeszcze dlaczego mam sie interesowac wlasnie seria AF ? Ona z
    tego co widze jest ograniczona i nie ma dodatkowych modulow, czyli
    zeby obsluzyc te ~24 wyjscia musialbym kupic 3 sztuki i kazdy
    oddzielnie oprogramowac? Czy np. wszystkie te trzy podstawowe
    sterowniki mozna spiac do jednego modulu AF-MUL ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 190. Data: 2009-02-03 18:18:43
    Od: a...@g...com

    On 2 Lut, 19:52, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > Czego można chcieć więcej ?

    Dzisiaj dokladniej sie wczytalem (rzeczywiscie bylo troche czytania
    ale same ciekawe rzeczy ;-) Bardzo to fajne i proste w sterowaniu. Ale
    widze conajmniej kilka powaznych wad :(

    1. Wersja AF nie jest modulowa, tj. nie mozna dokupic zadnych
    rozszerzen. Mamy wiec tylko 8 wyjsc przekaznikowych. Jedyna opcja to
    kupic kilka takich sterownikow ale wtedy kazdy dziala niezaleznie. To
    ma wady i zalety - zaleta oczywiscie w przypadku awarii (wszystko
    lezy), a wady - nie mamy juz takich mozliwosci, chocby w przypadku
    checi utworzenia symulatora obecnosci domownikow, gdzie bedzie wiecej
    niz 8 sterowanych urzadzen :(

    2. Wersje SR mozna juz rozbudowac o wyjscia ale ma tylko 8 analogowych
    wejsc - nie da sie z tego co widze dokupic modulow z wejsciami
    analogowymi :( Chyba ze to jest zle opisane i 12 wejsc DC mozna tez
    "zamienic" (programowo) na analogowe :)

    No i co tu zrobic ? ;)

    BTW. Czy samo programowanie np siemensa s5 / s7 jezeli mamy juz
    program do tego (graficzny) - jest w przynajmniej podstawowym zakresie
    tak samo proste jak tych sterownikow AF / RF arraya ?

    BTW. Tak sobie mysle - jakbym chcial sterowac np. roletami, kazda z
    osobna. Mam ~10 rolet * 2 przyciski (gora / dol) = na to trzeba az 20
    wejsc / 20 wyjsc! No, 6 rolet moge sobie zgrupowac po 3 szt. na jedna
    grupe (= 2 szt), czyli potrzebowalbym 6*2 = 12 wejsc / 12 wyjsc, zeby
    tym sterowac :-) Chyba zostanie mi znalezc jakis sterownik z duuuuuuza
    liczba wyjsc DC i dziubac swoje niedrogie przekazniki ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.