  • 1. Data: 2009-01-22 07:40:35
    Temat: Grzejnik - typ, moc, rozmiar...?
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    Witam!
    Ostatnie moje pytanie o glazurę zeszło na tematy
    parkietowo-więźbowe-profesjonalno-paragonowe ;) ale liczę, że tym razem
    będzie bardziej na temat.

    Mam dość trudną sytuację w łazience:
    jest ona przede wszystkim wąska. Na krótkich ścianach ma z jednej strony
    drzwi, a na przeciwko - okno. Wstawienie kabiny prysznicowej całkowicie
    "zablokowałoby" dostęp do okna - znacznie ograniczyłoby to dopływ światła a
    przede wszystkim uniemożliwiłoby dojście do okna, choćby po to, żeby je
    umyć. Stanęło więc na tym, że bedzie wanna (w sąsiednim wątku pytałem o
    obudowę wanny).
    Pech chciał, że pod parapetem okienka jest grzejnik (żeberkowy), którego
    dolna krawędź jest poniżej poziomu wanny. Tak więc zabudowa "szczeliny"
    powstałej pomiędzy krawędzią wanny a ścianą jest kłopotliwa.
    Po przydługim wstępie przechodzę do sedna:
    padł pomysł wymiany i zmiany miejsca grzejnika (kupić nieco niższy i
    zamontować go tak, żeby dolna krawędź była powyżej poziomu wanny).
    Rozpatruję jeszcze pozostawienie starego (to nie jest mieszkanie docelowe -
    ograniczam więc inwestowanie) a jedynie uniesienie istniejącego. Zastanawiam
    się tylko, czy
    Obecny ma 7 żeber. Powierzchnia łazienki ~5 m2. Wysokość ~2.6-2.7 m.
    Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie nowego?
    Wnęka, w której będzie grzejnik ma wymiar ~83 x 63 cm (szer x wys), przy
    czym wysokość mierzona do poziomu wanny. Wymyśliłem więc, żeby zanabyć
    grzejnik o wymiarach 600 x 400 (mm). Czy takie maleństwo będzie w stanie
    ogrzać pomieszczenie? Oglądałem w marketach coś i znalazłem taki rozmiar,
    dla którego podano moc ~740 W. Jakieś dodatkowe oznaczeni: C22. Wystarczy?
    Jak taki grzejnik "ma się" do istniejącego 7-żebrowego? Będzie chłodniej?
    Tak samo?
    "Zasilanie" to sieć miejska (Wrocław). Parametrów nie znam i nawet nie wiem,
    jak są podawane :-)
    Napłodziłem kilkanaście zupełnie niepotrzebnych zdań nim określiłem problem,
    ale mam nadzieję, że
    komuś zechce się przez to przebrnąć :) i podpowiedzieć cokolwiek.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-22 10:14:25
    Temat: Re: Grzejnik - typ, moc, rozmiar...?
    Od: "SP6VWX" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dla którego podano moc ~740 W. Jakieś dodatkowe oznaczeni: C22. Wystarczy?

    Niektórzy twierdzą, iż przyjęcie parametru spod grubego palca typu 100W/m2
    jest i tak zbytnią rozrzutnością,
    ale myślę, iż może być niezłym przybliżeniem jeżeli nie wie się nic.
    :-)

  • 3. Data: 2009-01-22 11:08:11
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "SP6VWX" napisał:
    > Niektórzy twierdzą, iż przyjęcie parametru spod grubego palca typu 100W/m2
    > jest i tak zbytnią rozrzutnością,
    > ale myślę, iż może być niezłym przybliżeniem jeżeli nie wie się nic.
    > :-)

    No też coś słyszałem o przeliczniku typu 100W/m2, ale wolałem się dopytać...

  • 4. Data: 2009-01-22 11:13:41
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    > Rozpatruję jeszcze pozostawienie starego (to nie jest mieszkanie
    > docelowe - ograniczam więc inwestowanie) a jedynie uniesienie
    > istniejącego. Zastanawiam się tylko, czy

    Ups...
    Urwałem zdanie.
    Zastanawiam się, czy można unieść grzejnik na tyle, aby pomiędzy jego górną
    krawędzią a parapetem (jakiś plastikowy) było raptem ze 3-4 cm. Nie będzie
    to powodem "wypaczania się" parapetu?