  • 41. Data: 2009-01-23 08:31:17
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    news:glbtuk$82$1@inews.gazeta.pl...

    > Od kilku lat nie pamiętam jakiegokolwiek zaniku prądu. O każdym zaniku
    > zasilania system alarmowy natychmiast mnie powiadamia. Prąd zabezpiecza
    > wszystkie instalacje wodne przed zamarznięciem, dlatego musiałem tak
    > zrobić.
    > Tak więc jak to sam napisałeś "czasami".

    Abstrahując od całej reszty - u mnie na wsi, kuchenka Amica 'uprzejmie
    informuje mnie' migającym zegarem czy nastąpiło wyłączenie napięcia
    w sieci - zdarza się to średnio 1-2 razy w miesiącu (tzn przy każdym
    większym wiaterku traktowanym przez Vattenfall jako 'klęska żywiołowa').

    Tak więc, nie wszędzie jest tak dobrze jak u Ciebie.
    Janusz Pawlinka

  • 42. Data: 2009-01-23 08:46:33
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Ale obwodów do rozdzielni mozesz(a nawet powinienes doprowadzic wiecej)-
    > czyli tak jak pisales z kazdego pokoju osobny obwód na gniazdka i osobny
    > obwód na oswietlenie z kazdego pomieszczenia. Ale to nie znaczy ze musisz
    > kazdy zabezpieczac oosobnym esem. Tylko je madrze pogrupuj pózniej w
    > rozdzielni.

    Kris, ale to naprawde jest bez sensu. Nie ma zadnego uzasadnienia do
    robienia w ten sposob, jezeli nie stosuje sie zadnej automatyki. Pozniej do
    rozdzielni dochodzi milion kabli i cala zabawa przestaje sie miescic w
    zaciskach zabezpieczen. Do tego kabla pojdzie drugie tyle.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2009-01-23 08:56:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 20:29:08 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Jezusie dlaczego pogarszam. jak mi zrobi sie zwarcie w którymś z obwodów
    > oświetlenia to poleci bezpiecznik tego obwodu i tyle. Mam trzy obwodowy
    > światła.

    Marek, bo tak mówi Jacek "jajakoko elektryk" Plumpi ;)

    Mój regulator grupowy nie mógł działać, Twój układ też nie może, bo
    'taksienierobi' ;)

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 44. Data: 2009-01-23 09:00:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Marek, bo tak mówi Jacek "jajakoko elektryk" Plumpi ;)

    > Mój regulator grupowy nie mógł działać, Twój układ też nie może, bo
    > 'taksienierobi' ;)

    Znów się wpierdalasz choć nie masz nic do powiedzenia.
    Zatem wypad.

  • 45. Data: 2009-01-23 09:33:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...
    On 23 Sty, 09:00, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >le to nie znaczy ze nie powinnismy tych zagrozen minimalizowac!
    >Roznicowka moze uratowac zycie. Nie robisz *zadnych* (ani jednej
    >zlotowki) oszczednosci, skoro masz jakiestam obwody zabezpieczone
    >roznicowka, a podlaczasz sie poza nia. Dla mnie to nierozsadne. To tak
    >jakbys kupil samochod z osmioma poduszkami powietrznymi i wszystkie je
    >specjalnie wylaczyl :)

    Ok, tylko pamietaj ze do kazdego zyrandola, kinkietu itp trzeba ciagnac 5cio
    zylowy przewód- tez dla bezpieczenstwa i zgodnie z normami
    Ja mam jak mam i zrobilem to swiadomie- mój wybór.

    >A widzisz! I to na pewno w tym sypialnianym, w ktorym "zagrozenie jest
    minimalne" ? ;-)

    A widzisz, róznicówki nie bylo a zyje i mam sie dobrze. Czyli zabezpiecznia
    które mam i które zreszta sa stosowane od lat(kto kilka lat temu slyszal o
    róznicówkach) wystarczyly.

    Krzysiek

  • 46. Data: 2009-01-23 09:36:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > do rozdzielni dochodzi milion kabli i cala zabawa przestaje sie miescic w
    > zaciskach zabezpieczen. Do tego kabla pojdzie drugie tyle.

    Ja to wiem i tak nie zrobiłem, ale Adam lubi bajery a wczesniej pisał też że
    lubi się bawić automatyka, a skoro lubi i ma na to czas to moze sobie
    przygotowac instalację w ten własnie sposób. Plus skretka od kazdego gniazda
    do rozdzielni;)))

    Krzysiek

  • 47. Data: 2009-01-23 09:53:28
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Ok, tylko pamietaj ze do kazdego zyrandola, kinkietu itp trzeba ciagnac
    > 5cio zylowy przewód- tez dla bezpieczenstwa i zgodnie z normami

    Trzy zylowy (pradowy, zero i ochronny), zyrandol z dwoma obwodami to cztery
    zyly (dwa pradowe z wlacznika swiecznikowego, zero i ochronny).

    > minimalne" ? ;-)
    >

    > A widzisz, róznicówki nie bylo a zyje i mam sie dobrze. Czyli
    > zabezpiecznia które mam i które zreszta sa stosowane od lat(kto kilka lat
    > temu slyszal o róznicówkach) wystarczyly.

    Ja zdecydowanie jestem zdania, ze nalezy zabezpieczac instalacje roznicowka.
    Sam mam jedna, podobno nie za dobrze, ale zawsze to lepiej niz jej brak.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-01-23 09:55:34
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Trzy zylowy (pradowy, zero i ochronny), zyrandol z dwoma obwodami to
    > cztery zyly (dwa pradowe z wlacznika swiecznikowego, zero i ochronny).

    A widzisz, tu Cie mam. Zgodnie z przepisami musi byc 5cio żyłowy;))

    Ps
    Jam mam 3 zyłowy i zyje;)))

    Krzysiek

  • 49. Data: 2009-01-23 09:57:09
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > że lubi się bawić automatyka, a skoro lubi i ma na to czas to moze sobie
    > przygotowac instalację w ten własnie sposób. Plus skretka od kazdego

    Mozna i tak. :-)
    My tu powinnismy studzic zapedy do bezsensownych rozwiazan, nie potrzebnie
    kosztownych z ktorych i tak nigdy sie nie skorzysta.:-)
    Adam sam wybierze co dla niego lepsze, ale tez w oparciu o nasze sugestie.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-01-23 10:00:11
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > A widzisz, tu Cie mam. Zgodnie z przepisami musi byc 5cio żyłowy;))

    Piecio?? Po co tam piec zyl??

    > Ps
    > Jam mam 3 zyłowy i zyje;)))

    Ja tez mam trzy, wiecej nie potrzeba.