  • 11. Data: 2017-06-30 12:23:16
    Temat: Re: jak często robicie remont?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 30 czerwca 2017 10:20:20 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    przeniesieniu kuchni w zupełnie inne miejsce.

    > Mieszkanie oddane w 200 roku. Jedyny 'remont' to odmalowanie ścian +
    > tapeta na dwóch ścianach.
    > Oraz przesunięcie jednej lampy.
    >
    > Geberit trzyma, baterie też. No ale w 2000 nie oszczędzałem na osprzęcie.

    Wiesz nie każdy ma tak dobrze jak Ty.
    Że wiedziałeś od razu jak Twoje mieszkanie będzie wyglądać.
    Ja miałem zupełnie inne myślenie teraz a inne 10 lat temu.
    Teraz mam dwójke dzieci :).

    np jak byłem mały miałem jedno gniazko w kuchni.
    I wiedziałem że muszę mieć wiecej.
    Więc na poczatku zrobiłem siedem.
    Teraz mam 4 a i tak używam maks 3.

    Na początku zrobiłem sobie szafki z uchwytami.
    Potem mi się podobały bez.
    Od roku takie mam i nie mogę się doczekać kiedy wróće do uchwytów.

    Zawsze chciałem mieć szafę wnekową do której będzie można wejść.
    I wreszcie udało mi się to zrobić.
    Chociaż takie rozwiązanie ma też wady.

    N dzisiaj WYDAJE mi się że dla układu 2+2 mam
    dobrze zoptymalizowane mieszkanie.

    I może byłby gotów robić kolejną demolkę gdyby to służyło
    optymalizacji czytaj było wygodniejsze.
    Natomiast remont po to tylko żeby było ładniej
    to szkoda mi czasu i pieniedzy.

  • 12. Data: 2017-06-30 12:30:27
    Od: tejot <t...@g...com>

    Mieszkam 5 lat, do tej pory wykonywałem tylko drobne prace monterskie (to czego
    brakowało po wprowadzeniu), żadnych remontów. Ale szykuje się malowanie za jakieś
    następne 5 lat, jak dzieci zrozumieją, że ściany to nie jedna wielka tablica do
    mazania.

  • 13. Data: 2017-06-30 12:34:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-30 o 01:21, KIKI pisze:

    > Membrana zaworu napełniającego. W 3 na przestrzeni roku,

    Tyś się przypadkiem nie pobudował na starym, opuszczonym cmentarzu
    indiańskim?;)

    > a łazienek mam 6.

    No to poszedłeś na bogato.

    > https://duckduckgo.com/?q=Membrana+zaworu+nape%C5%82
    niaj%C4%85cego&t=ironbrowser&iax=1&ia=images&iai=htt
    p%3A%2F%2Fwww.batard.pl%2Ffiles%2Fzestaw-naprawczy-z
    aworu-napelniajacego-spluczki%5B1%5D.jpg

    > Sama ta gumka, bo nowy środek nie pasował ale gumka idealnie. 5 PLN
    > gdzieś znalazłem.

    Pewnie i Gerebit zjechał z jakością jak wszyscy na przestrzeni ostatnich
    lat, albo mu się podwykonawca zmienił? Ale przynajmniej dobrze, że można
    gdzieś dostać te pierdółki, tylko czasem cena powala. Zawiasy do mojej
    deski wolnoopadającej kosztują tyle co nowa deska.

  • 14. Data: 2017-06-30 12:38:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-30 o 12:34, nadir pisze:

> [...]
    aworu-napelniajacego-spluczki%5B1%5D.jpg

    > Pewnie i Gerebit zjechał z jakością jak wszyscy na przestrzeni ostatnich

    Tylko, że KIKI nazywa geberitem to co on ma u siebie. A sam przyznał, że
    to nie jest geberit tylko jakiś inny producent.
    Więc się sypie.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2017-06-30 12:41:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Jun 2017 03:30:27 -0700 (PDT), tejot

    > Mieszkam 5 lat, do tej pory wykonywałem tylko drobne prace monterskie (to
    > czego brakowało po wprowadzeniu), żadnych remontów.

    Mieszkam 11 lat w domu, remontów w mieszkaniu brak. Na zewnątrz zmieniane
    było pokrycie dachowe z cieknącego gontu na blachę i w zwiazku z tym były
    zawirowania przy oknach dachowych. Przydałoby się odmalować w mieszkaniu,
    ale już mi się nie chce z tym walczyć jako że nowy dom w trakcie
    powstawania.

    > Ale szykuje się malowanie za jakieś następne 5 lat, jak dzieci
    > zrozumieją, że ściany to nie jedna wielka tablica do mazania.

    Może trzeba im wytłumaczyć? :P Moje dziecko ani razu nie
    nabazgrało nic na ścianie. Przynajmniej w domu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2017-06-30 12:59:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-30 o 12:41, Myjk pisze:

    > Może trzeba im wytłumaczyć? :P Moje dziecko ani razu nie
    > nabazgrało nic na ścianie. Przynajmniej w domu. :P

    Bo to trzeba dziecko trzy razy dziennie karmić i raz dziennie bić, a
    anie odwrotnie.

  • 17. Data: 2017-06-30 15:49:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.06.2017 o 22:19, Bolko pisze:
    > Wprowadziłem się do mieszkania na jesień 2007 roku.
    > Średnio co dwa lata robie mały remoncik.

    Czasy gospodarki planowej mamy już za sobą.
    Teraz remont się robi, jak wystąpi taka potrzeba.
    Wystąpienie potrzeby może być bardzo różne, od tego, że coś się
    zużyło/zepsuło po sytuację, że żonie się już znudziło i chce zmiany.
    Do tego dochodzi indywidualna tolerancja na odstępstwa od stanu
    idealnego. Jednemu przeszkadza, że kafelki się pod koszem na pranie
    porysowały, innemu stan, że zaledwie 10% płytek odpadło od ściany nie
    zaburza poczucia estetyki.
    Jacek

  • 18. Data: 2017-06-30 19:42:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 30 Jun 2017 12:41:47 +0200, w <e...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Może trzeba im wytłumaczyć? :P Moje dziecko ani razu nie
    > nabazgrało nic na ścianie. Przynajmniej w domu. :P

    Współczuję.
    Lepiej przeznaczyć dla dzieci fragment ściany i zrobić im na dole półkę na
    farbki.

  • 19. Data: 2017-06-30 20:25:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.06.2017 12:34, nadir wrote:

> [...]
    > gdzieś dostać te pierdółki, tylko czasem cena powala. Zawiasy do mojej
    > deski wolnoopadającej kosztują tyle co nowa deska.

    Gumka zrobiła się twarda i pękła na okrągłym rancie. Po prostu sparciała
    jakby.
    Objaw - wolno woda napływała i nie dała rady podnieść poziomu w ogóle..
    Rękę wkładasz po zdemontowaniu przycisku i odkręcasz nakrętkę. Robota na
    10 minut z posprzątaniem.

    Ale nawt Multiswitch mi się popsuł sam z siebie bez burzy. Panele
    przysznicowe już są do wymiany. Te ich mieszacze się zakamieniły albo
    ciekną. Po 7-10 latach wszystko pada. A elektronika bram już dawno padła
    po kolei. Kondensatory spuchły. Wymieniłem i chodzą dalej.

  • 20. Data: 2017-06-30 20:25:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 19:42 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > Współczuję.
    > Lepiej przeznaczyć dla dzieci fragment ściany i zrobić im na dole półkę
    > na
    > farbki.

    Mojej dwójce też się nigdy nie zdarzyło malować po ścianach (nigdy im nie
    mówiłem, że nie wolno).
    Za to oboje lubią malować rożnymi technikami na papierze, kartonie, szkle,
    w komputerze.
    Zawsze przynoszą 6 z plastyki/prac technicznych.
    Może po prostu wystarczy w odpowiednim momencie podsuwać dziecku stosowne
    rozwiązania? (my tak robiliśmy).

    TG