  • 11. Data: 2019-08-27 18:23:14
    Temat: Re: jaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.08.2019 o 16:43, Roman Tyczka pisze:

    > Zaciekawiło mnie to, więc tylko wklejam co znalazłem:
    >
    > http://budujzdrewna.pl/domy-drewniane/domy-szkieleto
    we/materialy-budowlane-domy-szkieletowe/czy-plyta-os
    b-posiada-ograniczenie-w-stosowaniu

    No i fajnie, mapy polską normę, która stwierdza, że w pomieszczeniach mieszkalnych
    obłożonych płytami OSB, jeśli stężenie formaldehydu nie przekracza 50 ug/m3, to
    te płyty to samo zdrowie. A dlaczego akurat 50 ug/m3 a nie na ten przykład 80?
    Że jakiś Zakład Higieny tak postanowił? A na podstawie czego postanowił? Gdzie
    i kiedy były w Polsce robione badania naukowe o wpływie formaldehydu w różnym
    stężeniu i w długim okresie czasu na ludzi? W starożytnym Rzymie też pewnie
    mieli normę na rury wodociągowe z ołowiu i były one zdrowe. Do czasu.

  • 12. Data: 2019-08-27 20:50:58
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    ToMasz napisał
> [...]
    > kantówki na sztorc, na to osb i panele. pustą przestrzen wypełnić wełną
    > mineralną z wałka. będzie ładna równa pływająca podłoga. mniejsza o
    > szczegóły, skupmy się na samym osb. jakie musi być grube i co ile
    > podparte? zakładałem odstęp kantówek jakieś 40cm i osb3 o grubości 22mm.
    > Nie wiem czy to nie za słaba wytrzymałość na uginanie. zastanawiam się czy
    > osb3 jest solidniejsze niż tej samej grubości deska sosnowa? Bo jeśli to
    > nie, albo niewiele, to zwykłe deski są jakieś dwa razy tańsze. skąd więc
    > fenomen stosowania płyt osb wszędzie gdzie się da? szybkość układania?

    Fenomen wynika z niskiej trwałości tego materiału (celowe postarzanie
    produktu), oraz zawartości trucizny w kleju, stale się ulatniającej, jak już
    wcześniej ktoś napisał i cena waląca po kieszeni, jak sam napisałeś, oto
    cały fenomen nowoczesnych materiałów budowlanych.

    Lepiej daj zwykła deskę, nawet dwa razy grubszą, skoro jest połowę tańsza,
    albo dwie warstwy deski prostopadle.
    A jak tam twój dom szkieletowy, czy też był budowany z płyty OSB i folii?
    Jaki średni koszt za metr kwadratowy?

  • 13. Data: 2019-08-27 21:47:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.08.2019 o 17:59, collie pisze:

    > Budujmy amerykańskie szopy z OSB, a zacznie się
    > zmierzchać i w Najjaśniejszej.
    Z tego, co obserwuję, to Najjaśniejszej już się od paru lat mocno
    zmierzcha i to na pewno nie od materiałów budowlanych.
    Jacek

  • 14. Data: 2019-08-28 10:48:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > już wcześniej ktoś napisał i cena waląca po kieszeni, jak sam napisałeś,
    > oto cały fenomen nowoczesnych materiałów budowlanych.

    wszystko to wady. nie wiem o co chodzi. ale ze szkodliwością to trochę
    wątpię. nie tyle w samą szkodliwość - tu się nie waham, ale w to że
    jakaś substancja zawarta w osb zanieczyszcza powietrze i sama w tym
    procesie nie ulega żadnej reakcji hemicznej, nie podlega zużyciu.
    perpetum mobile

> [...]
    > tańsza, albo dwie warstwy deski prostopadle.
    > A jak tam twój dom szkieletowy, czy też był budowany z płyty OSB i folii?

    mieszkam w starym bloku budowanym jeszcze przez Niemców, gdy Bytom nie
    był na terenie Polski. koszt zakupu mieszkania (2014r) - 1000zł za metr.
    Teraz mam zamiar kupić kolejne i zastanawiam się czy coś można lepiej,
    taniej, inaczej zrobić podczas remontu. dla siebie (matki, a później
    dzieci), nie na handel lub wynajem.

    ToMasz

  • 15. Data: 2019-08-28 18:35:55
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-08-26 22:36, ToMasz pisze:
> [...]
    > kantówki na sztorc, na to osb i panele. pustą przestrzen wypełnić wełną
    > mineralną z wałka. będzie ładna równa pływająca podłoga. mniejsza o

    18-tka MDF-u chyba solidniejsze od OSB.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2019-08-29 23:28:14
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
> [...]
    > kantówki na sztorc, na to osb i panele. pustą przestrzen wypełnić wełną
    > mineralną z wałka. będzie ładna równa pływająca podłoga. mniejsza o
    Nie można tak pisać o szczegółach, tam diabeł siedzi!
    A w wersji dla niewierzących: dasz na podłogę listwy i płytę- podłoga Ci się
    podniesie minimum 70 mm.Jak z ościeżnicą- nie będziesz się musiał schylać? A okno-
    niby to parę cm, ale czasem to może być sporo!
    Wiem, że zdjęcie starej podłogi to kłopot, ale czy nie zrobisz sobie przypadkiem
    innych kłopotów?
    Pozdro.abomito

  • 17. Data: 2019-08-30 08:53:32
    Temat: Re: jaka jest
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Lepiej daj zwykła deske, skoro jest połowe tansza,

    zaraz...
    zwykla decha jest tansza od osb - w przeliczeniu na m2 ???
    powaznie?

  • 18. Data: 2019-08-30 08:59:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.08.2019 o 23:28, abomito pisze:
> [...]
    niby to parę cm, ale czasem to może być sporo!
    > Wiem, że zdjęcie starej podłogi to kłopot, ale czy nie zrobisz sobie przypadkiem

    4 lata "po ptokach". Podłogę mam podniesioną o 12cm.

    ToMasz

  • 19. Data: 2019-08-30 09:02:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.08.2019 o 08:53, abn140 pisze:

    > zaraz...
    > zwykla decha jest tansza od osb - w przeliczeniu na m2 ???
    > powaznie?
    stąd właśnie pytanie w temacie. kubik desek calowych to 700zł. desek o
    grubości 2.5cm masz w metrze sterty 40. czyli w kubiku 40m2.
    700zł/40m2 = 17zł za metr kwadratowy deski 25mm grubej, czyli sporo
    wytrzymalszej niż osb 22mm.

    ToMasz

  • 20. Data: 2019-08-30 09:09:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 08:53:35 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > zaraz...
    > zwykla decha jest tansza od osb - w przeliczeniu na m2 ???
    > powaznie?
    Tak jak roipa tańsza od benzyny na stacjach paliwowych.
    a pamiętam czasy(nie tak odległe) gdy benzyna kosztowała 2zł a ropa 1zł