  • 1. Data: 2019-08-26 15:23:23
    Temat: Czym kleic tworzywo do glazury?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Potrzebuję przykleić domofon do glazury ściennej (matowej).
    Nie sprawdzałem rodzaju tworzywa, ale zapewne ABS (z czego jeszcze mogłaby być
    obudowa widefonu? PS raczej za kruchy).
    Chcę nakleić dwa pionowe paski piankowej taśmy dwustronnie przylepnej i wzmocnić
    miejscowo klejem.
    Klej powinien być skuteczny, a jednocześnie pozwolić na oderwanie i wyczyszczenie
    powierzchni glazury w razie zonka.
    Musi wytrzymać wiele lat podnoszenia i odkładania słuchawki.

  • 2. Data: 2019-08-26 16:47:24
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Z doświadczenia to tylko klej o nazwie wkręt

  • 3. Data: 2019-08-26 17:34:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup w sklepie z lakierami samochodowymi tasme dwustronna do mocowania listew do
    drzwi. Charakterysteczne dla takiej tasmy jest to ze jak sie odklei kawalek i powacha
    klej to jego zapach bedzie zblizony do klejow typu kropelka. Przy takiej tasmie
    dwustronnej zaden dodatkowy klej nie jest potrzebny. Wazne jest wlasciwe
    przygotowanie powierzchni przed klejeniem. O ile w przypadku obudowy z tworzywa
    wystaczy odtluscic woda z mydlem albo w wersji dla profesjonalistow denaturatem. To w
    przypadku kamienia czy ceramiki odtluszczal bym kilka razy benzyna ekstrakcyjna.
    Szmatke czy recznik papierowy trzeba po przetarciu zastapic nowa.

  • 4. Data: 2019-08-26 17:55:28
    Temat: Re: Czym kleic tworzywo do glazury?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wkręt wymaga wykonania dziury w ceramice lub choćby fudze pod kołek, czego chciałbym
    uniknąć
    Teraz to się klei wszystko do wszystkiego, byle podłoże wytrzymało.

    -----

  • 5. Data: 2019-08-26 17:57:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ta taśma jest bardzo cienka?
    Z tyłu obudowy są niewielkie wyżłobienia, więc taśma powinna być grubsza od tych
    wyżłobień.

    -----

  • 6. Data: 2019-08-26 18:06:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    Albo dobra dwustronna taśma(taka z gąbką/pianką)albo klej do szyb samochodowych boll

  • 7. Data: 2019-08-26 18:29:18
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2019 08:23:26 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    powierzchni glazury w razie zonka.
    > Musi wytrzymać wiele lat podnoszenia i odkładania słuchawki.

    Silikon, na duzej powierzchni. Powierzchnie dobrze oczyscic.
    Powinno trzymac.
    I powinno sie dac zdjac jak sie znudzi.

  • 8. Data: 2019-08-26 18:33:44
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-08-26 o 15:23, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > wyczyszczenie powierzchni glazury w razie zonka.
    > Musi wytrzymać wiele lat podnoszenia i odkładania słuchawki.

    Nie żebym się mądrzył, ale miałem podobny problem z panelami na ścianie.
    Rozwiązaniem okazał się wybór innego miejsca w domu na taki domofon
    gdzie mogłem go zamocować w dowolny sposób.

    Domofon jest na radio i zasilanie bateryjne, czy masz doprowadzone
    przewody po płytkach ?

  • 9. Data: 2019-08-26 18:57:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.08.2019 o 17:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ta taśma jest bardzo cienka?
    Jest cienka, jest grubsza, jest nawet taka z gąbką o grubości kilku mm,
    która toleruje nierówności.
    Jacek

  • 10. Data: 2019-08-26 19:01:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.08.2019 o 15:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Potrzebuję przykleić domofon do glazury ściennej
    Jak już kolega radził najlepszy jest klej typu wkręt.
    Jak nie chcesz dawać 4 wkrętów to daj jeden.
    Po prostu weź kawałek płytki z tworzywa, do której przykręcisz ten
    domofon, a potem płytkę wraz z domofonem przykręcisz na 1 wkręt do
    ściany. Aby się to nie obracało dołożysz kawałek taśmy dwustronnej, albo
    dasz "kapkę" silikonu, czy jakąś przyssawkę.
    Z moich obserwacji wynika, że wszystkie taśmy klejace po czasie
    zmieniają się w coś, jak stara guma do żucia i przestają trzymać.
    Wątpię, aby na taśmie wytrzymało 10 lat.
    Jacek