  • 11. Data: 2019-08-26 19:20:36
    Temat: Re: Czym kleic tworzywo do glazury?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-26 o 15:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chcę nakleić dwa pionowe paski piankowej taśmy dwustronnie
    Rzep samoprzylepny. Plus jest taki, że można dobrze docisnąć obie części
    z klejem. A mocowanie rzepem niweluje nierównoległości powierzchni.

    Robert

  • 12. Data: 2019-08-26 19:24:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przewód wyjdzie pod domofonem na wylot przez ścianę na korytarz, dzięki czemu nie
    będzie żadnego przewodu w lokalu.
    Akurat cała ta ściana przedpokoju jest wyłożona ceramiką.
    Mógłbym rozprowadzić skrętkę (bo taka idzie do domofonu) do niemal każdego innego
    miejsca, ale żadne nie wydaje mi się znacząco
    lepsze od po prostu przy drzwiach wejściowych.
    No może jest jedno nieco lepsze miejsce (wisi tam stary domofon 2-przewodowy), gdzie
    musiałbym ciągnąc kilkanaście metrów skrętki w
    listwach i progach i poświęcić na to parę godzin (lub w miarę szybko polecieć przy
    suficie na klej), po prostu nie chce mi się w tej
    chwili (a klejenie przy suficie i jeszcze sprowadzanie tego po wierzchu ściany do
    domofonu nie przekonuje mnie estetycznie), ale
    może kiedyś zachce, to wtedy chciałbym ten przy drzwiach móc w miarę bezinwazyjnie
    zdjąć i usunąć ślady.
    Otwór w fudze płytek da się jako tako ponownie zafugować (choć fugi były cienkie
    chyba 3 mm).
    Jaki otwór na skrętkę wiercilibyście w ścianie z ceramiki 25 cm?
    Nie wystarczy że się zmieści średnica skrętki, bo trzeba ją jakoś
    przepchnąć/przeciągnąć na wylot
    Robotnicy przyszli z SDS 16 mm to ich wyśmiałem i zaprosiłem na jutro z wiertłem 8
    mm.

    Domofon przy drzwiach to nieco zgniły kompromis, bo i tak mało kto chce czekać kilka
    minut na baczność przy drzwiach aż gość doczeka
    się windy i dojedzie na piętro.

    -----
    > Rozwiązaniem okazał się wybór innego miejsca w domu na taki domofon gdzie mogłem go
    zamocować w dowolny sposób.

  • 13. Data: 2019-08-26 19:25:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.08.2019 o 18:06, Kris pisze:

    > Albo dobra dwustronna taśma(taka z gąbką/pianką)albo klej do szyb samochodowych
    boll

    Albo haczyk z przyssawką, ale wspomaganą silikonem: posmarować miejsce przyssania
    cienką warstwą bezbarwnego silikonu uniwersalnego, przyssać haczyk i pozostawić
    do wyschnięcia silikonu. Trzyma jak diabli. Miałem tak z relingiem kuchennym
    na przyssawkach, który odpadał prędzej, czy później. Po zastosowaniu wspomagacza
    silikonowego, trzyma niczym przykręcony.

  • 14. Data: 2019-08-26 19:28:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Fajny pomysł.
    Gdzie to kupić do jutra rana?
    Blisko Carrefour i Leroy Merlin.

    -----

  • 15. Data: 2019-08-26 19:29:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-26 o 15:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Potrzebuję przykleić domofon do glazury ściennej (matowej).
    > Nie sprawdzałem rodzaju tworzywa, ale zapewne ABS (z czego jeszcze
    > mogłaby być obudowa widefonu? PS raczej za kruchy).
    > Chcę nakleić dwa pionowe paski piankowej taśmy dwustronnie przylepnej i
    > wzmocnić miejscowo klejem.
    > Klej powinien być skuteczny, a jednocześnie pozwolić na oderwanie i
    > wyczyszczenie powierzchni glazury w razie zonka.
    > Musi wytrzymać wiele lat podnoszenia i odkładania słuchawki.

    Top ja jeszcze dorzucę, bo niedawno też szukałem informacji na temat
    taśm dwustronnych i rodzajów klejów:

    https://tasmaklejaca.pl/wp-content/uploads/2016/10/T
    asmy-3M-VHB.pdf

    Dość mocne taśmy mają oznaczenie VHB.
    Tyle, że są dość drogie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2019-08-26 19:29:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A te różne reklamowane "płynne gwoździe"?

    -----

  • 17. Data: 2019-08-26 19:35:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.08.2019 o 19:28, ąćęłńóśźż pisze:

    > Fajny pomysł.
    > Gdzie to kupić do jutra rana?
    > Blisko Carrefour i Leroy Merlin.
    >
    > -----

    Albo odpowiadaj jak Pan Bóg przykazał - POD cytatem,
    albo wy...dalaj w podskokach.

  • 18. Data: 2019-08-26 19:49:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-26 o 19:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Leroy Merlin.
    U mnie jest 7 szt. :-)
    https://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/lancuch
    y-liny-tasmy/tasmy-pasy-i-rzepy/przylepcorzep-50mmx7
    0cm-standers,p402554,l1110.html

    Robert

  • 19. Data: 2019-08-26 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Ta taśma jest bardzo cienka?
    > Z tyłu obudowy są niewielkie wyżłobienia, więc taśma powinna być
    > grubsza od tych wyżłobień.

    Poszukaj na allegro tasma akrylowa.
    Czym grubsza tym wieksze obciazenia jest w stanie przeniesc.
    RP45 ma 1mm grubości, RP65 ponad 1,5mm

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 20. Data: 2019-08-26 20:43:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myk nie w tym co jest przyklejone do tasmy, rzep dla naprzykladu. Myk jest w tasmie
    dwustronnej. Kazde polaczenie jest tak mocne jak jego najslabszy element. W przypadku
    tasmy z rzepem nie rzep a tasma decyduje o polaczeniu.