  • 1. Data: 2019-08-21 11:22:14
    Temat: Docieplenie stropu drewnianego
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Muszę docieplić strop drewniany, na nieużywanym poddaszu.
    Była między belkami kiedyś ułożona wełna chyba 15 cm. Przez wiele lat i
    różnych prac, osiadła kilka cm,poza tym jest wybrakowana (ktoś coś
    przeciągał to wełnę wyrzucał, coś zaciekło itd). Mysłałem, żeby dobić
    kantówki 4x6cm na wysoki kant, w to wsypać luzem czy albo strzępki
    wełny, może celuloze, lub też granulat styropianu. Całość przykryć
    izolacja paroprzepuszczalną.
    Zadziała to, czy totalne frajerstwo?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-08-21 11:30:56
    Temat: Re: Docieplenie stropu drewnianego
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.08.2019 11:22, Baczek wrote:
> [...]
    > kantówki 4x6cm na wysoki kant, w to wsypać luzem czy albo strzępki
    > wełny, może celuloze, lub też granulat styropianu. Całość przykryć

    Ja mam ekofiber bez przykrycia izolacją i działa dobrze.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2019-08-21 12:06:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

> [...]
    > kantówki 4x6cm na wysoki kant, w to wsypać luzem czy albo strzępki
    > wełny, może celuloze, lub też granulat styropianu. Całość przykryć

    Zasypanie zawsze zadziała. Wełna z rolki nie zadziała ale jak wsypiesz i
    wypełnisz grawitacyjnie to działa zawsze.

  • 4. Data: 2019-08-21 13:36:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 12:06:48 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Zasypanie zawsze zadziała. Wełna z rolki nie zadziała ale jak wsypiesz i
    > wypełnisz grawitacyjnie to działa zawsze.

    ja mam fragment zasypany wełną granulatową. mam wrażenie ze termicznie jest dość
    słabo a zeby było dobnrze to powinienem dość mocno ubijać. A wtedy poszedłbym z
    torbami bo weszłaby tam tona tego :)

    zasypywalem bo to był fragment z rurami różnymi i nie było jak docinać z normalnych
    płyt.

    b.

  • 5. Data: 2019-08-21 14:31:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.08.2019 13:36, Budyń wrote:

> [...]
    torbami bo weszłaby tam tona tego :)

    > zasypywalem bo to był fragment z rurami różnymi i nie było jak docinać z normalnych

    Bo to nie powinno się wysypywać ale nadmuchiwać machiną piekielską. Tam
    ma być pulchno i uwięzione powietrze jakby, wtedy działa.
    Jak ja u siebie sypnąłem ekofiber z wora to to nie było to samo co
    nadmuch, który mi zrobiła firma kiedyś.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2019-08-21 16:46:17
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 04:22:17 UTC-5 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    > kantówki 4x6cm na wysoki kant, w to wsypać luzem czy albo strzępki
    > wełny, może celuloze, lub też granulat styropianu. Całość przykryć

    Zasypac i dolozyc waty szklanej.
    Szklana bo odstrasza zwierzaki.

  • 7. Data: 2019-08-21 17:20:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 11:22, Baczek pisze:

> [...]
    > kantówki 4x6cm na wysoki kant, w to wsypać luzem czy albo strzępki
    > wełny, może celuloze, lub też granulat styropianu. Całość przykryć

    Kulki styropianowe dadzą radę, ale ręcznie niezwykle trudno je zasypać,
    bo lepią się do człowieka i fruwają po całym pomieszczeniu. Znajomy
    ocieplał poddasze pianką PUR. Jak dla mnie - po obmacaniu jej - wygląda
    to na najlepszy sposób ocieplania poddasza. Tylko ten koszt...

  • 8. Data: 2019-08-21 17:32:17
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Podobny do dobrej wełny

  • 9. Data: 2019-08-21 20:38:38
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Ekofiber się sprawdza w znanym mi domu, folia chyba niepotrzebna ale ja sie nie znam.

  • 10. Data: 2019-08-22 17:41:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Była między belkami kiedyś ułożona wełna chyba 15 cm. Przez wiele lat i
    > różnych prac, osiadła kilka cm,poza tym jest wybrakowana
    2 lata temu wywaliłem całą wełnę, głównie z powodu zapaszku, jaki po
    ponad 20 latach się pojawił. Dałem piankę PUR natryskowo, co mnie
    wyniosło po 30 zł za metr. Nic nie śmierdzi, jest wyraźnie cieplej,
    żadnych przedmuchów nie ma, a przy wełnie były, co poznać po smugach na
    styku ścian z sufitem. Polecam.
    Jacek