  • 1. Data: 2019-08-31 00:12:25
    Temat: Czym ciąć płytę trapezową poliwęglanową?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Kupiłem płyty trapezowe na daszek. Poligęglanowe albo jakieś plastikowe
    - grubość 0.8 mm.

    Czym ładnie przyciąć krawędź? Macie jakieś doświadczenia? Wydaje się za
    twarda na cięcie nożykiem.
    Może nożycami do blachy (których nie mam i musiałbym kupić)?
    Może wyrzynarką z drobną piłką do metalu?
    Pilarką ręczną?

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-08-31 07:31:55
    Temat: Re: Czym ciąć płytę trapezową poliwęglanową?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-08-31 o 00:12, Marcin N pisze:
> [...]
    > twarda na cięcie nożykiem.
    > Może nożycami do blachy (których nie mam i musiałbym kupić)?
    > Może wyrzynarką z drobną piłką do metalu?

    Wyczytałem, że producent zaleca użycie piły ręcznej do metalu albo
    szlifierkę kątową z tarczą korundową.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-08-31 08:40:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    Też brzeszczotem

  • 4. Data: 2019-08-31 08:59:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    Tzw brzeszczotem

  • 5. Data: 2019-08-31 13:13:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.08.2019 o 00:12, Marcin N pisze:

> [...]
    > cięcie nożykiem.
    > Może nożycami do blachy (których nie mam i musiałbym kupić)?
    > Może wyrzynarką z drobną piłką do metalu?

    Krajzegą z licznymi ząbkami widiowymi. Ciąłem nią niedawno
    8-milimetrowe pleksi. Nie trzeba było nawet szlifować krawędzi.

  • 6. Data: 2019-08-31 14:00:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Przy cięciu plastiku polecam chłodzenie wodą na bieżąco. Tak mi to ułatwiało pracę.

    b.

  • 7. Data: 2019-08-31 14:52:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.08.2019 o 14:00, Budyń pisze:

    > Przy cięciu plastiku polecam chłodzenie wodą na bieżąco. Tak mi to ułatwiało pracę.

    Taa, bryzgi padające na twarz na pewno ułatwiają pracę.
    Chłodzenie wodą nie jest tu do niczego potrzebne, to nie
    płytki ceramiczne, zwane w Krakówku flizami. Miejscowe
    przegrzanie co najwyżej ciut nadtopi krawędź. Zresztą,
    firmy profesjonalnie zajmujące się cięciem płyt pleksi
    na wymiar, robią to laserem, a taka Castorama, czy inne
    Obi, haracze je krajzegą, tylko pan odpowiednią piłę
    dobiera.

  • 8. Data: 2019-08-31 15:16:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 31 sierpnia 2019 14:52:36 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Taa, bryzgi padające na twarz na pewno ułatwiają pracę.

    ty collie jestes specjalistą :) otóż spiesze cie poinformować ze przy cięciu plexi
    wyrzynarką powstawalo tyle ciepła ze za brzeszczotem rozciete brzegi płyty sklejały
    się powtórnie glutem powstałym z cięcia.
    Pomogło lanie wodą, owszem pryskało.

    b.

  • 9. Data: 2019-08-31 15:35:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-08-31 o 00:12, Marcin N pisze:

    > Czym ładnie przyciąć krawędź? Macie jakieś doświadczenia? Wydaje się za
    > twarda na cięcie nożykiem.
    > Może nożycami do blachy (których nie mam i musiałbym kupić)?

    Nożycami może pękać(tym bardziej trapez) i wykruszać się na krawędziach.

    > Może wyrzynarką z drobną piłką do metalu?
    > Pilarką ręczną?

    Ja generalnie wszelkie plastiki od rur pcv do poliwęglanów przycinam
    szlifierką kontową. Tylko trzeba dobrać odpowiednią tarczę bo niektóre
    się zapychają pyłem lub przegrzanym materiałem a inne znowu zostawiają
    stopione gluty na materiale. Można kupić jakieś dedykowane tarcze to
    plastików, ale te które widziałem były kilka razy droższe niż te
    normalne do metalów więc nawet nie kupowałem.
    Można też wyrzynarką ale z drobnym zębem na brzeszczocie.

  • 10. Data: 2019-08-31 15:44:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.08.2019 o 15:16, Budyń pisze:

> [...]
    wyrzynarką powstawalo tyle ciepła ze za brzeszczotem rozciete brzegi płyty sklejały
    się powtórnie glutem powstałym z cięcia.

    Na tyle jestem specjalistą, że pleksi tnę krajzegą, a nie wyrzynarką.
    A nawet gdyby mnie naszła chęć na wyrzynarkę przy pleksi, to dobrałbym
    takie obroty wyrzynarce, by piłka pracowała tak jak ręczny brzeszczot
    do metalu, którym też można przeciąć pleksi i nic się nie lepi. I nie
    pryska.