  • 1. Data: 2019-08-31 10:32:55
    Temat: poddasze nieużytkowe
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Czy adaptacja poddasza nieużytkowego na cele mieszkalne może wiązać się
    z jakimiś przykrymi konsekwencjami? Jeśli tak to kiedy i jakimi?
    Ewentualnie jakie formalności należy załatwić aby nie było problemów?

    JaceK

  • 2. Data: 2019-08-31 10:52:22
    Temat: Re: poddasze nieużytkowe
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-31 o 10:32, JaceK pisze:
> [...]
    > z jakimiś przykrymi konsekwencjami? Jeśli tak to kiedy i jakimi?
    > Ewentualnie jakie formalności należy załatwić aby nie było problemów?

    Prawdopodobnie kwalifikuje się pod "wykorzystywanie pomieszczenia
    niezgodnie z przeznaczeniem".
    Jak załatwić temat? Podpytaj w wydziale budownictwa u siebie, jakich
    formalności musisz dokonać aby zmienić przeznaczenie pomieszczenia. Może
    być długo i drogo.
    Co grozi. W ostateczności zakaz użytkowania i przywrócenie poprzedniej
    funkcji. Nie wiem, czy taka zmiana to samowola budowlana, jeżeli tak to
    dochodzi odpowiedzialność karna.

  • 3. Data: 2019-08-31 11:46:52
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 31.08.2019 o 10:32, JaceK pisze:
> [...]
    > z jakimiś przykrymi konsekwencjami? Jeśli tak to kiedy i jakimi?
    > Ewentualnie jakie formalności należy załatwić aby nie było problemów?

    pytanie co to są cele mieszkalne. Czy chcesz zrobić pokój zabaw dla
    dzieci, czy ze strychu w starym bloku kolejne mieszkanie. w mojej
    okolicy jest facet, który w starych niemieckich 2 piętrowych blokach,
    proponuje ocieplenie w zamian za pozwolenie zagospodarowania strychu na
    mieszkania. wspólnoty raczej się zgadzają, a on to robi legalnie.

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-08-31 17:25:04
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > z jakimiś przykrymi konsekwencjami? Jeśli tak to kiedy i jakimi?
    > Ewentualnie jakie formalności należy załatwić aby nie było problemów?

    Jak zrobisz, to legalnie, tylko będziesz płacił większy podatek, bo
    zwiększy się powierzchnia użytkowa. Jak nielegalnie, to mogą nakazać
    przywrócenie stanu poprzedniego lub zalegalizować samowolę, oczywiście
    jedno i drugie kosztuje.
    W zasadzie tyle.