  • 11. Data: 2016-12-18 21:35:18
    Temat: Re: jaki odkurzacz?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2016 20:44, ąćęłńóśźż wrote:
    > I może Niemcy projektują i produkują odkurzacze Zelmera, czy raczej polscy
    inżynierowie?
    > Biura w Rzeszowie zaorali?
    >

    > -----

    Polski Zelmer dawał pracę tak samo jak niemiecki ale zysk zostawał w kraju.

  • 12. Data: 2016-12-19 01:00:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    KIKI pisze tak:

    > To zamiast szkopów utrzymywać kupię następny Chiński.
    > Wszystko nam ten zachód odebrałi ta unia europejska.
    > Nas biedną gospodarkę rozpruli jak gra w pokera gdzie gra milioner z
    > biedakiem.

    Jestem teraz w Anglii i oni mają życzenie mieć swój własny szit w
    sklepach. Jest tu co prawda Lidl i Aldi ale nie ma wszechpotężnego
    Karfura i Oszą. Trochę mi brakuje naszych potężnych świątyń handlu ale
    może to jest dobre tak chronić rynek.

    Widziałem kiedyś na yt mechanika z Irlandii, który zamiast wkładać
    niemiecką uszczelkę głowicy top firmy Elring ryzykował wsadzając
    lokalnego producenta. Oni tak już majo.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 13. Data: 2016-12-19 02:06:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic w tym dziwnego, na zachod od nas ludzie zawsze dbali o swoje pansta. W Rosji
    podobnie i tak samo na poludnie i polnocy. My takim pepkiem swiata jestesmy w ktorym
    ludzie nigdy nie dbali o swoj kraj. Byl program o Holandii. O wiatrakach mowili. Ktos
    nie mogl wykorzystac wiatraka do napedu traka bo ktos inny go opatentowal. W tym
    czasie mieli gielde, banki, urzedy skarbowe, ubezpieczenia w tym emerytalne. Do tego
    szkole powszecha, szkola byla niezbedna bo pity wypelniali. W XV wieku to bylo.
    Sukces polskiej edukacji polegal na tym ze chyba w 1952 oglosili ze analfabetyzmu nie
    ma a do dzisiaj rolnicy nie musza wypelniac pitow bo by sie zesrali. Taki kawal jest.
    Przychodzi diabel do Polaka i mowi ze spelni jedno zyczenie pod warunkiem ze sasiad
    bedzie mial dwa razy wiecej. A Polak ze zyczy sobie zeby mu jedno jajo uschlo. Nie ma
    tego kawalu w wersji z niemcem, ruskim, zydem, anglikiem i tak dalej do wyczerpania
    liczby panstw.

  • 14. Data: 2016-12-19 08:54:12
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Polski Zelmer dawał pracę tak samo jak niemiecki ale zysk zostawał w kraju.

    Dług tępaku, dług.

  • 15. Data: 2016-12-19 08:55:09
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Wszystko nam ten zachód odebrałi ta unia europejska.

    niech zgadnę, wiesz to od dziadka?

  • 16. Data: 2016-12-19 13:22:38
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 19 grudzień (poniedziałek), gdy o godzinie 8:55
    *Ghost* naskrobał(a):

    pewnie z gazet:
    http://tnij.org/t8trbyd

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 19-12-2016 13:21:49

  • 17. Data: 2016-12-19 16:04:55
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-12-18 o 10:32, adam pisze:
    > Witam,
    > Chce kupić nowy odkurzacz (tradycyjny) wymieniając dwudziestoletniego
    > Zelmera. Na jakie cechy warto obecnie zwrócić uwagę? Cena do 600-700PLN.
    > Dzięki, pozdrawiam

    Szukałem ponad 2 lata temu sensownego odkurzacza, który przede wszystkim
    będzie odkurzał, czyli będzie miał porządny ciąg. Bo wszystko co
    dotychczas brałem do rąk, to śmieszną miało tą siłę ssania.

    Po małym doktoracie stanęło na Boschu GL-30
    http://www.bosch-home.pl/produkty/odkurzanie/odkurza
    cze-tradycyjne/odkurzacze-workowe/BGL3A230B.html#tab
    2

    Super moc odkurzania, do tego jest względnie kompaktowy i nie za ciężki,
    na czym zależało żonie.
    Do tego muszę pochwalić serwis Boscha, bo po tym jak zabiłem ten
    odkurzacz wciągając kilogramy pyłów, w tym gipsu, podczas remontu dwóch
    pokojów, to nie dość, że naprawili w ciągu 4 dni (z wysyłkami), to
    jeszcze bez szemrania cały silnik i wszystko wymienili, pomimo, że w
    systemie nawet pojawiła się adnotacja, że w komorze silnikowej kupa
    pyłu. A zgodnie z zapisami gwarancji, mogliby taką naprawę odrzucić jako
    gwarancyjną.

    Jest tylko jedno ale - ja mam wersję 2500 W sprzed Unijnej dyrektywy.
    Teraz go sprzedają z mocą obniżoną do unijnego 1600 W i twierdzą, że
    niby ssie podobnie dobrze. Jak jest naprawdę - nie wiem. Ale jeżeli
    reszta odkurzaczy też musiała zmniejszyć swoją moc silników, to pewnie w
    porównaniu do reszty nadal będzie niezły.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 18. Data: 2016-12-19 16:41:30
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    *Ghost* naskrobał(a):

    > Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup

    z Gazet Polskich, nie mylić z polskością

  • 19. Data: 2016-12-19 18:39:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    jedno jajo uschlo. Nie ma tego kawalu w wersji z niemcem, ruskim, zydem, anglikiem i

    Niestety, jakoś tak jest, że jek się jest gdzieś w państwie Nnnn (tu
    wpisz dowolną nazwę), to jak cię ktoś tam oszuka, to najczęściej nie
    tubylec [tambylec? ;) ] lecz Polak :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2016-12-19 19:01:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo Polak za granica jak nie zaszkodzil to juz pomogl.