  • 21. Data: 2011-07-12 08:21:07
    Temat: Re: jaki piec kondensacyjny / 2 funk. ?
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    news:iv9hjo$kiv$1@news.onet.pl...

    > a ja bym sugerował aby sie trzymać od Viessmanna jak daleko się da...
    >
    > przereklamowany bardzo drogi produkt o marnej jakości. No i lepiej aby sie
    > coś nie zepsuło po gwarancji bo zawał po usłyszeniu ceny murowany.

    Napisałem tylko, że mając do wyboru ferroli lub viessmanna brałbym
    viessmanna.
    Ale niech wątkotwórca Łukasz zrobi sobie test. Wystarczy wybrać kilka modeli
    kotłów różnych marek, ale konkretnych modeli jakie potencjalnie mógłby mieć
    u siebie i zadzwonić do serwisów z zapytaniem, np takim: mam kocioł taki a
    taki, jest już po gwarancji, serwisant stwierdził uszkodzenie wentylatora
    spalin (albo np płyty głównej sterownika) i konieczność jego wymiany, proszę
    o podanie ceny usługi i terminu realizacji.
    Dla przykładu np Termet, Beretta, Junkers, Ferroli, Viadrus, Buderus,
    Viessmann, DeDietrich, Vaillant, Immergas, Ariston.
    Nie twierdzę że viessmann da najlepsze warunki. To co jestem w stanie
    poradzić pytającemu to żeby zwrócił uwagę na termin realizacji. Ilość
    serwisantów w okolicy nie ma związku z dostępnością części, tym bardziej że
    zazwyczaj jest to ilość instalatorów a nie serwisantów a to są nierzadko
    dwie zupełnie różńe sprawy, zwłąszcza w przypadku sprzętu bardziej
    zaawansowanego.
    Kocioł psuje się wtedy gdy pracuje, to znaczy gdy jest najbardziej
    potrzebny. Każdy dzień bez ciepła i ciepłej wody to spory dyskomfort,
    zwłaszcza gdy w domu są dzieci lub osoby chore. W przypadku długich terminów
    radzę zastanowić się nad termetem - producent i sklep firmowy w
    Świebodzicach .Blisko Wrocławia. Każdy element da się kupić lub przywieźć
    praktycznie od ręki samemu. Oni nie mają dystrybucji zamkniętej tylko do
    kręgu serwisów autoryzowanych. Nie jestem jakimś szczególnym fanem
    viessanna, na tyle krótko montuję viessmanna że nie miałem z nimi problemów
    a rozwiązywanie ewentualnych problemów przejmuje serwis, choć klient i tak
    zadzwoni najpierw do mnie. Był kiedyś jeden przypadek mojego klienta gdzie
    serwis viesmanna powiedzmy nie popisał się, ale przyczyna leżała poza kotłem
    a serwisanci wymienili kilka elementów w kotle - zupełnie niepotrzebnie i
    klient za to zapłacił. Ostatecznie to ja rozwiązałem problem, ale tak jak
    napisałem - całkowicie poza sprzętem viessmanna a ten pracuje tam już
    bezawaryjnie 12 lat.
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2011-07-12 10:41:42
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    > Napisałem tylko, że mając do wyboru ferroli lub viessmanna brałbym
    > viessmanna.

    no właśnie, pytam o to czy warto dopłacić ponad 2000zł, jestem skłonny
    zapłacić więcej za dobry piec ale nie za markę

> [...]
    > uszkodzenie wentylatora spalin (albo np płyty głównej sterownika) i
    > konieczność jego wymiany, proszę o podanie ceny usługi i terminu

    to będzie najlepsze, tylko o co pytać bo kompletnie się na tym nie znam,
    podajcie najczęstsze usterki i ich opis, bo jak zada mi jakieś pytanie
    dodatkowe to się wyłożę

> [...]
    >serwisantów a to są nierzadko dwie zupełnie różńe sprawy, zwłąszcza w
    >przypadku sprzętu bardziej zaawansowanego.

    cenna uwaga

    > W przypadku długich terminów radzę zastanowić się nad termetem - producent
    > i sklep firmowy w Świebodzicach .Blisko Wrocławia. Każdy element da się
    > kupić lub przywieźć praktycznie od ręki samemu.

    może to nie jest zły wybór, ceny katalogowe minimalnie wyższe niż viessmana
    więc realnie pewnie to samo

    Lukasz

  • 23. Data: 2011-07-12 13:01:00
    Temat: Odp: jaki piec kondensacyjny / 2 funk. ?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ivh8d8$ag1$...@i...gazeta.pl...
    > podajcie najczęstsze usterki i ich opis,

    Nagrzewnica - ile lat gwarancji i koszt nowej (+ koszt wymiany)
    Zawór gazowy - j. w.
    Płyta główna - całość - dzisiaj się tego raczej nie naprawia.
    --
    Pzdr

    JKK

  • 24. Data: 2011-07-12 16:39:06
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:ivh8d8$ag1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > to będzie najlepsze, tylko o co pytać bo kompletnie się na tym nie znam,
    > podajcie najczęstsze usterki i ich opis, bo jak zada mi jakieś pytanie

    Napisałem Ci: do wymiany jest wentylator spalin lub płyta główna z
    elektroniką i zostało to stwierdzone przez instalatora który oglądał kocioł.

    > może to nie jest zły wybór, ceny katalogowe minimalnie wyższe niż
    > viessmana więc realnie pewnie to samo

    Sprawdź na allegro. Zobaczysz, że ceny katalogowe nie mają wiele wspólnego z
    realnymi.
    --
    Jackare