  • 1. Data: 2010-10-12 20:16:29
    Temat: jaki tynk na suporex i silke
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Czy na suporex i silke wystarczy tynk gipsowy maszynowy ok 20 zl/m2
    robocizna i material. Czy jest sens robic taki tynk w WC i lazience i
    kuchni, kotlowni, garazu gdzie beda prawie same plytki.

  • 2. Data: 2010-10-13 04:38:37
    Temat: Re: jaki tynk na suporex i silke
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy na suporex i silke wystarczy tynk gipsowy maszynowy ok 20 zl/m2

    Wystarczy, tyle sprawdź czy nie trzeba suporka zagruntować.

    > robocizna i material. Czy jest sens robic taki tynk w WC i lazience i
    > kuchni, kotlowni, garazu gdzie beda prawie same plytki.

    Jest sens, bo wyrówna ściany, kąty i piony. Na taki tynk też po
    zagruntowaniu, łatwiej jest kłaść kafle a i kleju wychodzi znacząco mniej.
    Z wykonawcą tynków rozmawiaj, aby zatarli na ostro, bez wygładzania.
    Zwiększy to przyczepność kleju a i cena za tynkowanie tych pomieszczeń
    powinna być niższa.

  • 3. Data: 2010-10-13 05:03:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    nacocito wrote:
    > Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wystarczy, tyle sprawdź czy nie trzeba suporka zagruntować.

    > Jest sens, bo wyrówna ściany, kąty i piony.

    hm...

    zakładajmy na początek że sciny stawiali fachowcy więc sa raczej równe.

    wtedy można tylko zagruntować solidnie i kłaść płytki prosto na silke czy
    pianobeton.

  • 4. Data: 2010-10-13 07:52:44
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 12 Paź, 22:16, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
    > Czy na suporex i silke wystarczy tynk gipsowy maszynowy ok 20 zl/m2
    > robocizna i material. Czy jest sens robic taki tynk w WC i lazience i
    > kuchni, kotlowni, garazu gdzie beda prawie same plytki.

    IMO w łazience jak równo to bez tynku tym bardziej gipsowego(!)
    Jak masz równe ściany i kable w ścianie - sprawdź tynki
    cienkowarstwowe cemen-wapienne (maszynowe).
    Kładziesz je do 1 cm.

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2010-10-13 08:25:34
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > hm...
    >
    > zakładajmy na początek że sciny stawiali fachowcy więc sa raczej równe.
    >
    > wtedy można tylko zagruntować solidnie i kłaść płytki prosto na silke czy
    > pianobeton.

    Z doświadczenia wiem że nie ma takiej możliwości aby w budownictwie mury
    stały całkowicie prosto i wszystkie kąty się zgadzały. Zwłaszcza w
    budownictwie indywidualnym z naszymi "fachowcami"

    Dla świętego spokoju, warto zaprosić kafelkarza i niech wszystko pomierzy,
    jak kto chce to można samemu to zrobić.

  • 6. Data: 2010-10-13 08:32:55
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > IMO w łazience jak równo to bez tynku tym bardziej gipsowego(!)

    A czemu nie gipsowy? ponad 10 lat mieszkałem w domu i używałem lazienek
    gdzie pod płytkami był tynk gipsowy. Doskonale sie wszystko trzymało, nawet
    w prysznicach.