  • 1. Data: 2012-04-01 17:37:03
    Temat: jakie ryby do oczka wodnego?
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich specjalistów!!!!!
    W moim oczku przezimowały z dobrym skutkiem wszystkie czerwone karasie i
    orfy. Jestem z tego bardzo zadowolony :-) Przezimowały równiez glony....
    dużo ich jest to takie zielone zielsko wygląda jak mech jawajski. W ubiegłym
    sezonie miałem duży kłopot z tym zielskiem rozrastało sie ogromnie ,, nic
    nie pomagało. jedynie wyławiałem to podbierakiem. Może zamiast chemii
    wpowadzić jakiś odpowiedzi gatunek ryby? Oczko jest 2x2 m głębokie na 1 m.
    Przecież amura nie wpuszczę bo mi zje moje grzybienie :-) Może coś ktoś
    podpowie jakie ryby? albo inne antidotum na to psakudztwo?

    Krasnal
    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

  • 2. Data: 2012-04-01 18:07:41
    Temat: Re: jakie ryby do oczka wodnego?
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/1/2012 5:37 PM, Krasnal wrote:
> [...]
    > głębokie na 1 m. Przecież amura nie wpuszczę bo mi zje moje grzybienie
    > :-) Może coś ktoś podpowie jakie ryby? albo inne antidotum na to

    A jak z roślinami? Bo na glony to najlepsza równowaga biologiczna i
    rośliny, które pożrą azot. Ryby prędzej ją zaburzą swoimi odchodami,
    dając gloną dodatkową pożywkę. No i dopóki rośliny nie rozpoczną
    wegetacji to pozostaje pokochać glony, albo rozglądnąć się za jakimś
    filtrem.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 3. Data: 2012-04-01 20:46:17
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

> [...]
    A jak z roślinami? Bo na glony to najlepsza równowaga biologiczna i
    rośliny, które pożrą azot. Ryby prędzej ją zaburzą swoimi odchodami,
    dając glonom dodatkową pożywkę. No i dopóki rośliny nie rozpoczną
    wegetacji to pozostaje pokochać glony, albo rozglądnąć się za jakimś
    filtrem.

    [wersja druga poprawiona, dobrze, że niedziela, to może mało osób przed
    cancelem zobaczyło, co się z moją ortografią porobiło...]

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2012-04-02 08:53:26
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-01 17:37, Krasnal pisze:
    > Może zamiast chemii wpowadzić jakiś odpowiedzi gatunek ryby?

    Sardynki najlepiej i pozniej dolej sosu pomidorowego, bedziesz mial
    super wyzerke, a do takiego scisku sardynki lepiej pasuja niz amury ;)

    > :-) Może coś ktoś podpowie jakie ryby? albo inne antidotum na to
    > psakudztwo?

    Zadne ryby, zrób filtr hydroponiczny z wykorzystaniem roślin bagiennych.
    A do zbiornika wprowadz moczarke.

    pozdr
    newrom
    PS. o tej porze roku nie powinienes miec zakwitow ani brudnej wody,
    jesli juz pojawiaja sie problemy to pewnie masz mocno przerybiony zbiornik.

  • 5. Data: 2012-04-02 14:49:09
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/2/2012 8:53 AM, Roman Niewiarowski wrote:

    > PS. o tej porze roku nie powinienes miec zakwitow ani brudnej wody,
    > jesli juz pojawiaja sie problemy to pewnie masz mocno przerybiony zbiornik.

    Pewno ma nitkowe - przy ostatnim ciepełku u mnie wyrosły raz-dwa, woda
    czyściutka.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2012-04-04 22:02:47
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Mam Filtr taki baniak do tej pory sie "wyrabiał", oczko mam juz kilka lat,
    do tej pory kłopotu nie miałem.
    to w ubiegłym roku zalęgło sie to paskudztwo, teraz po zimie woda jest
    krystaliczna. Z tymi glonami woda tez była czysta ale powoli wszystko w ub.
    sezonie zarastało, musiałem wyławiać podbierakiem, chemia mi nie pomogła,
    boję sie , że tym roku sytuacja sie powtórzy. Z tąd moje pytanie o jakieś
    inne gatunki ryb? Ktoś mi mówił o tołpydze , ale przecież urośnie ogromna,
    zresztą gdzie takie rybki sprzedają?

  • 7. Data: 2012-04-04 22:42:32
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-04 22:02, Krasnal pisze:
    > Mam Filtr taki baniak do tej pory sie "wyrabiał", oczko mam juz kilka
    > lat, do tej pory kłopotu nie miałem.

    Ten baniak to filtr biologiczny, poszukaj sobie 'cykl azotowy'.
    Na koncu tej filtracji zostaje sporo fosforanow i azotanow.
    Po to sie robi filtr hydroponiczny zeby rosliny wyjadaly skladniki
    pokarmowe z wody, dzieki czemu glony zostaja zaglodzone.
    Generalnie najlepszy sposob na pozbycie sie glonow to zapewnienie duzej
    ilosci, szybko rosnacych roslin i ich usuwanie z wody w miare potrzeby.

    Prosze, takie cos
    http://www.hydroogrod.pl/filtr-glebowo-korzeniowy-sp
    osob-na-zielona-wode-w-oczku-wodnym.html

    > Z tąd moje pytanie o jakieś inne gatunki ryb?

    Nie ma takiego gatunku ryb ktore pomoga na zbyt bogate w substancje
    odzywcze wody. Rozwiazanie tymczasowe to amur, zje rosliny, przetrawi i
    wydali - dzieki czemu bedziesz mial szambo. W szambie rosliny nie rosna,
    ale glony sobie poradza... :-)

    >Ktoś mi mówił o tołpydze

    Tolpyga jest planktonozerna!

    > przecież urośnie ogromna, zresztą gdzie takie rybki sprzedają?

    kiedys byly w gospodarstwach rybackich, ale raczej sie wyleczyli z ich
    hodowli :)
    Rzuc okiem na jutuba pod haslo 'asian carp' - to sa tolpygi :)

    pozdr
    newrom
    PS. nie sledze ogrodow.