  • 1. Data: 2011-12-06 14:14:08
    Temat: konwerter światłowód - skrętka
    Od: hk <b...@m...pl>

    Pytanie do tych co się znają na instalacjach:

    Jak się łączy światłowód ze skrętką? Bo podobno za rok TPSA będzie
    doprowadzała do ścian budynków linię światłowodową (ponoć 4 żyły) i nie
    wiem co z tym dalej się robi (tzn. jak się to łączy z linią w budynku) -
    czy jakiś konwerter pasywny się w puszce na zewnątrz robi a potem
    skrętka, czy np. mufa, kolejny światłowód do domu i dopiero wewnątrz
    jakieś połączenie z własnym zasilaniem?

  • 2. Data: 2011-12-06 14:37:20
    Temat: Re: konwerter światłowód - skrętka
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 06.12.2011 15:14, hk pisze:
> [...]
    > czy jakiś konwerter pasywny się w puszce na zewnątrz robi a potem
    > skrętka, czy np. mufa, kolejny światłowód do domu i dopiero wewnątrz

    przeważnie daje się konwerter ~wielkości paczki papierosów, potrzebuje
    on zasilania. Dalej leci się skrętką.
    Oczywiście jak masz odpowiedni sprzęt, to możesz doprowadzić światełko
    bezpośrednio do urządzenia docelowego. Konwerter jest "przeźroczysty",
    dla Ciebie nie będzie on widoczny.

    Ale czy tak będzie robić tepsa to nie wiem. Tak samo nie wiem czy
    światełko wejdzie do domu, czy zakończą w puszce na zewnątrz. Światłowód
    jest dość sztywny, nie da się go tak wyginać jak miedź, więc i ułożyć w
    mieszkaniu trudniej, trzeba pilnować promienia skrętu.

  • 3. Data: 2011-12-06 17:34:40
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-12-06 15:37, Albercik pisze:

> [...]
    > jest dość sztywny, nie da się go tak wyginać jak miedź, więc i ułożyć w
    > mieszkaniu trudniej, trzeba pilnować promienia skrętu.

    No właśnie oni mają kończyć światłowód na zewnątrz, na ścianie. Nic nie
    było o tym, że ma być zasilanie, konwerter itp. Mógłbym jeszcze niby
    wciągnąć do tablicy rozdzielczej, ale miejsca to tam nie bardzo mam :(

  • 4. Data: 2011-12-06 17:53:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-06 18:34, hk pisze:
    > No właśnie oni mają kończyć światłowód na zewnątrz, na ścianie. Nic nie
    > było o tym, że ma być zasilanie, konwerter itp. Mógłbym jeszcze niby
    > wciągnąć do tablicy rozdzielczej, ale miejsca to tam nie bardzo mam :(
    Konwerter może mieć POE.

    Maciek

  • 5. Data: 2011-12-06 19:46:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "hk" <b...@m...pl> wrote:
> [...]
    > kolejny światłowód do domu i dopiero wewnątrz jakieś połączenie z własnym

    trochę wcześnie na fibre to the desk, ale być może nas zaskoczą ;)
    Konwerter najlepiej zamontować w domu, chociaż ja bym próbował dojść światełkiem
    do pierwszego urządzenia aktywnego :)
    Problem w tym, że nawet jeśli TP faktycznie położy światłowody, niewiadomo
    jakiego rodzaju będą to włókna.
    Ja bym posiągnął rurę PE25 od ogrodzenia do rozdzielni lub jakiegoś szachtu, z
    którego można pójść do "centrum dowodzenia" :)

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-12-06 21:11:36
    Od: piotr <k...@T...pl>

    W dniu 06.12.2011 20:46, Bartek pisze:

> [...]
    > Ja bym posiągnął rurę PE25 od ogrodzenia do rozdzielni lub jakiegoś
    > szachtu, z którego można pójść do "centrum dowodzenia" :)

    a od ulicy do centrali tpsa dalej po miedziowym :))))))))))))

  • 7. Data: 2011-12-06 21:16:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "piotr" <k...@T...pl> napisał w wiadomości

    > a od ulicy do centrali tpsa dalej po miedziowym :))))))))))))

    Dokladnie. Cos mi sie zdaje, ze komus sie pomylilo - o ile do bloku mialoby
    sens (a w bloku odpowiednie rozdzielnie) to nie wyobrazam sobie jak (i
    przede wszystki po co) mieliby to do domkow puszczac.

  • 8. Data: 2011-12-06 21:18:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > trochę wcześnie na fibre to the desk, ale być może nas zaskoczą ;)

    VOD - NATYCHMIAST!

  • 9. Data: 2011-12-07 07:08:40
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    > mialoby sens (a w bloku odpowiednie rozdzielnie) to nie wyobrazam sobie
    > jak (i przede wszystki po co) mieliby to do domkow puszczac.

    A u nas na wsi do każdego budynku mamy śwaitłowód, kabel o specjalnej
    konstrukcji nie sprawia żadnego problemu w układaniu go na ścianie, w
    listwach, peszlach itp.: http://www.picshot.pl/public/view/full/53157
    Konwertery fiber>RJ45 kosztują kilkadziesiąt zł.

  • 10. Data: 2011-12-07 07:13:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    >
    > Jak się łączy światłowód ze skrętką? Bo podobno za rok TPSA będzie
    > doprowadzała do ścian budynków linię światłowodową (ponoć 4 żyły) i nie

    Przypuszczam, że chodzi raczej o bloki.