  • 1. Data: 2011-12-07 02:33:34
    Temat: Plyta kg
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Nie znalazlem jednoznaczej odpowiedzi wiec zapytowuje:
    Mam szkielet, w nim welna, pozniej folia paroizolacyjna, pozniej OSB (w
    strone "na zewnatrz").
    Wewnatrz chce to obic plyta kg.
    Czyli: folia i na to plyta.
    Jest to pomieszczenie niemieszkalne, warsztatowe.
    Czy plyta kg moze byc polozona bezposrenio na ta folie? Bardzo
    niechcialbym robic dodatkowego stelaza, bo zabierze mi cenne kilka cm
    szerokosci i dlugosci pomieszczenia.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-12-07 09:01:13
    Temat: Re: Plyta kg
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mam szkielet, w nim welna, pozniej folia paroizolacyjna, pozniej OSB (w
    > strone "na zewnatrz").

    błąd... pod OSB membrana paroprzepuszczalna, wiatroizolacja, jak zwał,
    tak zwał, ale wilgoć musi przez to wychodzić na zewnątrz, a żeby
    wilgoci było jak najmniej, to wewnątrz pod gipskarton, dajesz właśnie
    folię paroizolacyjną

    > Nie znalazlem jednoznaczej odpowiedzi wiec zapytowuje

    no nie gadaj, toż to podstawy są, niejednokrotnie tutaj dyskutowane...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-12-07 09:38:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Gru, 03:33, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
    > Witam
    > Nie znalazlem jednoznaczej odpowiedzi wiec zapytowuje:
    > Mam szkielet, w nim welna, pozniej folia paroizolacyjna, pozniej OSB (w
    > strone "na zewnatrz").

    Jak juz s_13 napisal - blad!! Mysle jednak ze sie poprostu pomyliles i
    nie chodzilo o folie paroizolacyjna, a paroprzepuszczalna ?
    Bo jak tam masz paroizolacje to lekka katastrofa!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-12-07 10:38:22
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-07 10:01, s_13 pisze:

    > błąd... pod OSB membrana paroprzepuszczalna, wiatroizolacja, jak zwał,

    No tak wlasnie jest: wiatroizolacja (zolta folia)
    > tak zwał, ale wilgoć musi przez to wychodzić na zewnątrz, a żeby
    > wilgoci było jak najmniej, to wewnątrz pod gipskarton, dajesz właśnie
    > folię paroizolacyjną

    Acha, ale mozna bezposrednio na folie dac plyte?

    > no nie gadaj, toż to podstawy są, niejednokrotnie tutaj dyskutowane...

    Niejednokrotnie.... ja zaczalem stawiac bude w pazdzierniku, wczesniej
    mnie to nie interesowalo kompletnie :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2011-12-07 10:46:07
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-07 10:38, Adam pisze:

    > Jak juz s_13 napisal - blad!! Mysle jednak ze sie poprostu pomyliles i
    > nie chodzilo o folie paroizolacyjna, a paroprzepuszczalna ?
    > Bo jak tam masz paroizolacje to lekka katastrofa!

    Stawial to facet, budujacy zawodowo domy w Hiszpanii.
    Folie dal zolta.
    To mam pyt. dodatkowe: bo poki co, obilem cala szope ta folia zolta, bo
    nie chce w tym roku robic wykonczenia (kasa + temperatury).
    Dobra folie dalem? WYDAJE mi sie, ze paroizolacyjna spowodowalaby, ze
    pod tym OSB wilgoc by sie zakisila, nie mialaby gdzie sie podziac.
    Dobrze wykombinowalem?

    Chociaz patrze, na allegro to zolta to wlasnie paroizolacja.... a
    wiatroizolacja to ta membrana, co ja mam na dachu....

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2011-12-07 21:14:31
    Od: "marcin.wajnert" <m...@w...to@wajnert.org>

> [...]
    >
    > Chociaz patrze, na allegro to zolta to wlasnie paroizolacja.... a
    > wiatroizolacja to ta membrana, co ja mam na dachu....

    folia zółta to paroizolacja - dajemy ją od środkabudynku, tak aby wilgoć nie
    przedostawała się do warstwy ocieplenia -wełny - ponieważ zawilgocona wełna
    traci swoje właściwości.

    odzewnętrzej strony - dach/ściana szkieletowa-dajemy membrane
    paroprzepuszczalną - żeby w razie pokazania się wilgoci w warstwie
    ocieplenia ta wilgoć miała gdzie uciec...

    zamykając z 2 stron paroizolacją robimy troche krzywdę warstwie ocieplenia i
    konstrukcji, która wilgoi raczej nie potrzebuje ;)

    Pozdrawiam
    Marcin W.

    P.S. GarboHonda jest już ukończona ? ;)

  • 7. Data: 2011-12-08 06:17:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-07 22:14, marcin.wajnert pisze:

    > folia zó?ta to paroizolacja - dajemy j? od ?rodkabudynku, tak aby wilgoae nie
    > przedostawa?a sie do warstwy ocieplenia -we?ny - poniewa? zawilgocona we?na
    > traci swoje w?a?ciwo?ci.
    >
    > odzewnetrzej strony - dach/?ciana szkieletowa-dajemy membrane
    > paroprzepuszczaln? - ?eby w razie pokazania sie wilgoci w warstwie
    > ocieplenia ta wilgoae mia?a gdzie uciec...
    >
    > zamykaj?c z 2 stron paroizolacj? robimy troche krzywde warstwie ocieplenia i
    > konstrukcji, która wilgoi raczej nie potrzebuje ;)

    No to niefajnie, najwyzej na wiosne zdejme plyty z zewnatrz i wymienie
    paroizolacje na membrane, szopa duza nie jest, w jeden dzien sie uporam.

    > P.S. GarboHonda jest ju? ukonczona ? ;)

    W zasadzie tak, stan surowy, prawie zamkniety, otynkowana, bez stolarki
    okiennej. Instalacje el. ukonczone, brak inst. CO
    :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2011-12-08 08:30:26
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Stawial to facet, budujacy zawodowo domy w Hiszpanii.
    > Folie dal zolta.

    jesteś pewien, że tę żółtą folię dał na zewnątrz ocieplenia pod
    płytami osb?
    jeśli tak, to ścigaj gościa, bo to nie drobny błąd, tylko porządna
    fuszerka, niech poprawia, co spartolił, bo to trochę zabawy z tym
    będzie...
    a jak już wywalisz folię, to najpierw przykręć osb, a potem daj
    membranę (wiatroizolację) i patrz, żeby była wysokoparoprzepuszczalna
    (są takie specjalnie na ściany, ja mam Tyvek Housewrap), dopiero to
    przykryjesz jakąś elewacja z desek, czy czegos tam, no chyba, że taki
    dizajn, że osb na wierzchu...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2011-12-08 08:53:41
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    c.googlegroups.com...
> [...]
    >(są takie specjalnie na ściany, ja mam Tyvek Housewrap), dopiero to
    >przykryjesz jakąś elewacja z desek, czy czegos tam, no chyba, że taki

    hehe, i sie zaczyna :-) A ja sie skromnie pytam po jaki uj wiatro izolacja
    ma być (patrząc z zewnątrz budynku) POS osb?
    Tu trzeba tą żółtą folię po prostu wyciąć co pewnie da sie zrobić od
    środka - jesli dawac wiatroizolacje to od zewnątrz i wtedy na to jakies
    deseczki elewacyjne. A własciwie na elewacji co ma być, sie inwestor niech
    wypowie.
    Aha, i co to za rodzaj budynku, bo ja tu czuje problemy - czy to bedzie
    budynek mieszkalny? Ogrzewany w zimie itd?

    b.

  • 10. Data: 2011-12-08 09:25:17
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-08 09:53, Budy pisze:
    > hehe, i sie zaczyna :-) A ja sie skromnie pytam po jaki uj wiatro izolacja
    > ma byae (patrz?c z zewn?trz budynku) POS osb?
    > Tu trzeba t? ?ó?t? folie po prostu wyci?ae co pewnie da sie zrobiae od
    > ?rodka - jesli dawac wiatroizolacje to od zewn?trz i wtedy na to jakies
    > deseczki elewacyjne. A w?asciwie na elewacji co ma byae, sie inwestor niech
    > wypowie.
    > Aha, i co to za rodzaj budynku, bo ja tu czuje problemy - czy to bedzie
    > budynek mieszkalny? Ogrzewany w zimie itd?

    http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/12/szo
    pa0001_1024_x_768.jpg
    http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/12/szo
    pa0002_1024_x_768.jpg

    budynek niemieszkalny, ogrzewany sporadycznie

    Folie zolta moge wyciac od srodka, zaden problem.
    Jako elewacje chce uzyc syropianu twardego 3cm, na to klej, siatka, tynk.
    Cyli rozumiem ma byc tak (od zewnatrz) membrana (taka jak na dachu),
    OSB, wełna, paroizolacja, plyta KG (na ruszcie? czy bezposrednio?).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl