  • 1. Data: 2011-12-07 10:35:45
    Temat: współczesne budownictwo i wysokość kondygnacji
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Czy dzisiaj w ogóle buduje się gdzieś mieszkania o wysokości powyżej 3
    metrów od podłogi do sufitu. Wszędzie to mniej więcej tylko 2.5 metra czyli
    trochę zbyt ciasno. Gdy towarzysz Gomułka obniżył wysokość mieszkań gdzieś w
    latach 60-tych z około 2.9 do 2.45 jakoś potem niewiele się zmieniło.
    Niektóre mieszkania są wręcz tak niskie, że mogę dotknąć sufit całą dłonią a
    nie tylko palcem. Przecież położenie kilku rzędów pustaków więcej nie
    kosztuje wiele a komfort mieszkania zmienia się diametralnie.

  • 2. Data: 2011-12-07 10:51:56
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Doxent napisał:
    > Przecież położenie kilku rzędów pustaków więcej nie kosztuje wiele a
    > komfort mieszkania zmienia się diametralnie.

    A jednak coś tam kosztuje, a deweloper tnie koszty na wszystkim na czym
    się tylko da i na czym się nie da też :-).

    Jak większa powierzchnia ścian, to i większa powierzchnia elewacji i
    tynków też, większa kubatura, większa moc przeliczeniowa dla instalacji
    CO i też wyższe koszty, więcej metrów kw do malowania i takie tam, a
    cena metra kwadratowego lokalu dla klienta ustalona, zatem trzeba
    zmniejszyć koszty, żeby wyjść na swoje... to tego nie wiesz?

    Zbuduj sobie dom, to zrobisz pomieszczenia na 2,95 m i nikt okiem nie
    mrugnie :-).
    Za duży kolego jesteś :-P... i nie pasujesz do schematu.

    pozdr
    Robert G.