  • 1. Data: 2009-01-19 17:40:48
    Temat: malowanie mebli z płyty
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    mam zestaw mebli... meble mają już swoje lata...
    kupione jakieś 10-15 lat temu gdy modny był czarny...
    ale o ile kolor się już znudził, to po obejrzeniu tego co mozna dostać w
    sklepie (płyta 10mm) lub wzory stwierdziłem, że aż tak brzydkie to one nie
    są...

    tylko ten kolor...

    jest to zwykła płyta meblowa, okleina czarna (nie papierowa - tylko folia)

    czy da się to pomalować?
    jaką farbą
    oraz najważniejsze - ponieważ jest to cały zestaw mebli - to może szybciej
    będzie pożyczyć kompresor i prysnąć to?

    za wszelkie sugestie b. dziękuje...

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-19 18:03:30
    Temat: Re: malowanie mebli z płyty
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 19, 6:40 pm, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > jaką farbą
    > oraz najważniejsze - ponieważ jest to cały zestaw mebli - to może szybciej

    Da się, ale jeśli chcesz porządnie to kompresor niewiele przyspieszy.
    Mebel trzeba rozebrać na pojedyncze płyty, zmatowić (tu się przydaje
    jakiś sprzęt elektryczny) i malować.
    Ja robiłem matowe (z połyskiem jest dużo więcej pracy), we wszystkich
    kolorach tęczy farbami akrylowymi.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-01-19 18:06:04
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    ZbyszekZ wrote:

    > Da się, ale jeśli chcesz porządnie to kompresor niewiele przyspieszy.
    > Mebel trzeba rozebrać na pojedyncze płyty, zmatowić (tu się przydaje
    > jakiś sprzęt elektryczny) i malować.

    kurcze - nie pomyślałem o rozbieraniu...
    a meble wygladają na łączone kołkami i sklejane - nigdzie nie widać
    konfirmatów ani innych łączeń

    natomiast pytanie czy tą folie to można zmatowić...
    znaczy mówimy o matowieniu papierem 100 czy 500 ? :>

    > Ja robiłem matowe (z połyskiem jest dużo więcej pracy), we wszystkich
    > kolorach tęczy farbami akrylowymi.

    no matowe, matowe...

    już raz na ścianach sobie wymyśliłem błyszczące...

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-20 09:09:05
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 19 Sty, 19:06, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    > konfirmatów ani innych łączeń
    >
    > natomiast pytanie czy tą folie to można zmatowić...
    > znaczy mówimy o matowieniu papierem 100 czy 500 ? :>

    Używałem takiej nasadki na wiertakę i papier nie drobniejszy niż 100.
    Drobniejszym za długo trwało i za szybko się zapychał.

    ZZ@private