  • 1. Data: 2009-01-19 09:23:08
    Temat: termometr
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Witam
    Mam w domu dwa termometry, które teraz znajdują się w jednym
    pomieszczeniu tuż obok siebie. Jeden pokazuje 21 C, a drugi 17 C.
    Doradźcie co kupić by w miarę wiarygodnie wskazywało temperaturę w
    pomieszczeniach, a nie kosztowało wiele.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 2. Data: 2009-01-19 10:36:42
    Temat: Re: termometr
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > tuż obok siebie. Jeden pokazuje 21 C, a drugi 17 C. Doradźcie co kupić by
    > w miarę wiarygodnie wskazywało temperaturę w pomieszczeniach, a nie

    idziesz do sklepu, wykładasz na ladę kilkanaście termometrów i odrzucasz te
    które wskazują skrajne odbiegające od siebie temperatury, kilka z nich
    conajmniej powinno wskazywać to samo, bierzesz jeden z nich :-), albo
    kupujesz termometr z atestem za kilka stów

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 3. Data: 2009-01-19 20:13:59
    Od: "Peters" <p...@i...pl>

> [...]
    > conajmniej powinno wskazywać to samo, bierzesz jeden z nich :-), albo
    > kupujesz termometr z atestem za kilka stów

    Albo wkładasz termometr do topiącego się lodu i wyznaczasz 0`C

    PK

  • 4. Data: 2009-01-19 21:36:15
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "robert" <r...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > conajmniej powinno wskazywać to samo, bierzesz jeden z nich :-), albo
    > kupujesz termometr z atestem za kilka stów

    To chyba jedyna sensowna metoda, oprócz może wybrania się do sklepu z
    termometrem wzorcowym.
    termometr zresztą jak termometr, ale higromentry, zwłaszcza te chińskie
    elektroniczne, tutaj to już jest pełna loteria. Mam (bądź miałem
    przejściowo) w domu kilka różnych, ich wskazania potrafiły się różnić o
    kilkadziesiąt !!!! procent.

    J.

  • 5. Data: 2009-01-20 06:44:45
    Od: Pako <p...@o...pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > elektroniczne, tutaj to już jest pełna loteria. Mam (bądź miałem
    > przejściowo) w domu kilka różnych, ich wskazania potrafiły się różnić o

    najlepszym sposobem na zbadanie temperatury jest wyjście przed dom i
    splunięcie, jak spadnie lód to zostajesz w domu :)

  • 6. Data: 2009-01-20 07:15:17
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 19 Sty, 10:23, hephalump <b...@t...pl> wrote:
> [...]
    > <<śmierć wegetarianom>>
    > to powiedział *hephalump*
    > "Wesoło w czubie i w piętach,/A najweselej na skrętach!"(Tuwim)

    Niedrogą, bezprzewodową stację pogody:
    http://www.biowin.com.pl/?bio=2&lang=pol&str=4&grupa
    =2&podgrupa=10&produkt=695&session=fd32ce6e2261811a4
    9c040ffeffeb90b

    Można czujnik umieścić w takim miejscu, że nie będzie ogrzewany przez
    słonca jak i ciepłe powietrze ogrzewajace się od ściany budynku.

  • 7. Data: 2009-01-20 07:20:46
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Peters pisze:

    > Albo wkładasz termometr do topiącego się lodu i wyznaczasz 0`C
    >
    > PK

    Punkt moze zgadzac sie przypadkowo, a liniowosci różne.
    Dobrze porównac w 2-ch punktach (czyli jeszcze do wrzatku,
    jesli termometr wytrzyma). Albo do jakiegos otworu ciała,
    (co zrobil Fahrenheit).

    pozdr serd
    --
    A S

  • 8. Data: 2009-01-20 11:31:16
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Andrzej S. pisze:

> [...]
    > Dobrze porównac w 2-ch punktach (czyli jeszcze do wrzatku,
    > jesli termometr wytrzyma). Albo do jakiegos otworu ciała,

    z tego co pamiętam to Pan F. zmierzył temp. ciała swojej chorej żony.

    a temp. topniejącego lodu nie musi mieć 0stC

    ;)

    michał

  • 9. Data: 2009-01-20 13:59:17
    Od: "Peters" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a temp. topniejącego lodu nie musi mieć 0stC
    >

    > ;)
    >
    > michał

    Drogi Michale , temp topniejącego lodu to ponad wszelką wątpliwość 0`C
    (pomijam tu wpływ ciśnienia atm. i innych czynników ważnych przy wyznaczaniu
    wzorców temp.) . Zgadzam się z Andrzejem S że dobrze jest wyznaczyć górną
    granicę temp i władować go do wrzątku , tylko pytanie czy przeżyje ten
    eksperyment i czy liniowość termometru (czytaj jednorodna grubość rurki z
    rtęcią , alkoholem) jest zachowana.
    Ważne aby przy skalowaniu takiego termometru maksymalnie długo ustalić jego
    temp w lodzie.

    PK

  • 10. Data: 2009-01-20 14:51:03
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 20 Sty, 12:31, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > z tego co pamiętam to Pan F. zmierzył temp. ciała swojej chorej żony.
    >
    > a temp. topniejącego lodu nie musi mieć 0stC
    >
    > ;)
    >
    > michał

    Jasne, Kelwinie.