  • 1. Data: 2009-01-18 20:01:29
    Temat: Wklady do Aquafilter - gdzie najlepiej kupic
    Od: e-Shrek <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl>

    Jak w temacie. Gdzie sie zaopatrujecie?
    Allegro - przynajmniej dzis nic specjalnego nie widzialem.
    Znalazlem jakis sklep akwarystyczny, tam cos bylo, ale ceny na poziomie
    tych, po ktorych obecnie kupuje. Liczylem, ze w sieci bedzie taniej.
    Macie jakies warte plecenia zrodla wkladow? Do mojego zestawu montuje
    zwykly, weglowy i zmiekczajacy.

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 2. Data: 2009-01-19 02:14:29
    Temat: Odp: Wklady do Aquafilter - gdzie najlepiej kupic
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e-Shrek" <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie. Gdzie sie zaopatrujecie?

    na 100% bywają w Castoramie ale jaka oferta - różnie to bywa (czasem brakuje
    pewnych elementów)
    są też na www.woda.com.pl

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-01-19 10:54:20
    Temat: Re: Wklady do Aquafilter - gdzie najlepiej kupic
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "e-Shrek" <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl> wrote in message
> [...]
    > tych, po ktorych obecnie kupuje. Liczylem, ze w sieci bedzie taniej.
    > Macie jakies warte plecenia zrodla wkladow? Do mojego zestawu montuje

    Castorama. Na allegro się zdarzają, ale cena jest wcale nie lepsza.
    Usiłowałem kiedyś kupować "odpowiedniki" u różnych filtrowych oferentów, ale
    nie byłem z tego, co mi sprzedawano zadowolony.

    J.

  • 4. Data: 2009-01-19 14:01:18
    Od: e-Shrek <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl>

    Piotrek pisze:
    > są też na www.woda.com.pl

    Dobre. Ceny maja zdecydowanie nizsze od mojego obecnego zrodelka. To i
    to aquafilter. Swietnie. Dzieki.

    Przy okazji, czy tez masz wrazenie ze te filtry zaczynaja nadawac sie do
    wymiany duzo przed planowanym terminem? U mnie zmiekczajacy +zwykle gora
    3-4 miesiace. Woda komunalna w centrum Wawy. Az takisyf plynie?

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 5. Data: 2009-01-19 14:02:07
    Od: e-Shrek <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl>

    Jarek P. pisze:
    > Usiłowałem kiedyś kupować "odpowiedniki" u różnych filtrowych oferentów,
    > ale nie byłem z tego, co mi sprzedawano zadowolony.

    Ano wlasnie, tez wolabym nie bawic sie w zamienniki. Ten adres podany
    przez Iotrka jest niezly. Zobaczymy jak realizuja zamowienia.

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 6. Data: 2009-01-19 20:43:10
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    > Ano wlasnie, tez wolabym nie bawic sie w zamienniki. Ten adres podany
    > przez Iotrka jest niezly. Zobaczymy jak realizuja zamowienia.

    Tylko dokładnie dopytaj, co kupujesz, czy jest to "Aquafilter, amen", czy
    też "no ale przecież to jest to samo, co aquafilter" - niestety nie pamiętam
    nazwy firmy, ale miałem kilka lat temu problem z brakiem takiego
    rozróżnienia.

    J.

  • 7. Data: 2009-01-20 07:40:53
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > też "no ale przecież to jest to samo, co aquafilter" - niestety nie
    > pamiętam nazwy firmy, ale miałem kilka lat temu problem z brakiem takiego

    Istotne są: długość wkładów i rozmiar "siatki" - te dane są na wkładach.
    Najczęściej stosowane wkłady 10" (dokładnie 9 i 2/3) a siatka zależna od
    ilości filtrów wstępnych. np. pierwszy może mieć od 20 do 30 mikronów,
    następny np. 5 mikronów, podobnie węglowy. Membrana może nie pasować do
    naczynia innej firmy. Reszta (węglowy, mineralizator) dowolna w/g życzenia.

  • 8. Data: 2009-01-20 09:29:38
    Od: e-Shrek <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl>

    Jarek P. pisze:
> [...]
    > czy też "no ale przecież to jest to samo, co aquafilter" - niestety nie
    > pamiętam nazwy firmy, ale miałem kilka lat temu problem z brakiem

    No niby na zdjeciu i w opisei jest, ale fakt, dodatkowe pytanie nie
    zaszkodzi ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 9. Data: 2009-01-20 17:28:02
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Panslavista <p...@w...pl> wrote:

    > Istotne są: długość wkładów i rozmiar "siatki" - te dane są na
    > wkładach.

    Jaaasne. Może i ja się na filtrach nie znam, ale w takim razie
    dlaczego jeśli kupię wkład węglowy Aquafilter, to jest on twardy,
    nabity i po puszczeniu przez niego wody przepłukuje się w
    dosłownie kilka sekund, podczas gdy kupiony w jakimś filtrowym
    geszefcie nie dość, że zwykle od nowości podejrzanie grzechoce,
    to w czasie płukania miałem wrażenie, że cała jego zawartość do
    kanalizy spłynęła, zanim wreszcie przejrzysta woda zaczęła
    lecieć?

    J.

  • 10. Data: 2009-01-20 19:32:15
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 20 Sty, 18:28, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > to w czasie płukania miałem wrażenie, że cała jego zawartość do
    > kanalizy spłynęła, zanim wreszcie przejrzysta woda zaczęła

    Są różne wkłady węglowe - grzechotać mogą np. ze skorupek orzechów
    kokosowych - ale mają kolosalną chłonność.
    Nie przejmuj się możesz po węglowym dać jeszcze mineralizator, a nawet
    pomiędzy filtr włókninowy 5 mikro, aby ani jedno ziarenko wegla nie
    prześlizgnęło się do kranika :-)