  • 11. Data: 2009-01-20 19:45:16
    Temat: Re: Wklady do Aquafilter - gdzie najlepiej kupic
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    http://www.filtry.pomp.pl/skrypt_pliki/osmoza.htm
    http://www.pro-aqua.com.pl/pol/index.html
    http://www.woda.com.pl/index.php?k159,wklady-weglowe

  • 12. Data: 2009-01-21 08:55:36
    Od: pbas <p...@p...onet.pl>

    > Istotne są: długość wkładów i rozmiar "siatki" - te dane są na wkładach.
    > Najczęściej stosowane wkłady 10" (dokładnie 9 i 2/3) a siatka zależna od
    > ilości filtrów wstępnych. np. pierwszy może mieć od 20 do 30 mikronów,
    > następny np. 5 mikronów, podobnie węglowy. Membrana może nie pasować do
    > naczynia innej firmy. Reszta (węglowy, mineralizator) dowolna w/g życzenia.

    Z wymiarami wkładów do RO jest sprawa właściwie unormowana. 99%
    producentów trzyma się wysokości 10" (średnica w okolicach 2-2,5" - ma
    niewielkie znaczenie). Jednak Aquafilter usilnie produkuje wkłady o
    wysokości 9 7/8". Niby to niewielka różnica, ale może sprawiać problemy.
    Wkłady 10" z reguły pasują do obudów 9 7/8". Miękkie wkłady (pianka,
    sznurek etc) poddają się naciskowi przy dokręcaniu klosza obudowy i jest
    OK. Natomiast twarde wkłady (bloki węglowe, glinka ceramiczna etc) już
    nie - tutaj wszystko zależy od twardości uszczelek gumowych,
    znajdujących się na końcach wkładów. Jeżeli są miękkie, to nie ma
    problemu, ale jeżeli są twarde, to nie poddadzą się naciskowi podczas
    dokręcania klosza i wówczas nie ma szansy na uszczelnienie się obudowy
    filtra. Dlatego też, jeżeli masz filtr marki Aquafilter, najlepiej
    stosuj wkłady tego samego producenta.

    Pozdrawiam, Piotr

    p.s. Inna sprawa, że Aquafilter to tylko z etykiety produkty
    amerykańskie :) Podobnie zresztą jak 90% innych wkładów/filtrów
    dostępnych na naszym rynku. Bez względu na zapewnienia sprzedawców oraz
    bez względu na to, co by na etykietach nie było napisane, większość
    produktów to Chiny i tyle. Są nieliczne wyjątki (np. UST-M,
    Bluefilters), których produkty albo w całości albo w znakomitej
    większości, są produkowane w Polsce lub krajach UE.

    Pozdrawiam, Piotr

    --
    Osmoza akwarystyczna: http://www.woda.com.pl/index.php?k55,akwarystyka
    Filtry do wody: http://www.woda.com.pl