  • 1. Data: 2017-10-10 22:36:19
    Temat: montaż drzwi balkonowych i szczelność
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Problemy o jakich pisałam w wątku "wypukłe panele" miał przyczynę, która
    teraz się ujawniła, w nieszczelności drzwi balkonowych.

    Firma montująca nowe drzwi (w maju 2016 roku) nie zadbała o szczelności
    dolne części drzwi, dzięki czemu wilgoć "weszła" do mieszkania.

    Od strony mieszkania wygląda to tak:

    https://photos.google.com/share/AF1QipOMN-6gOsVQhV7X
    4nAxbeztiJ84LpFZSrfO7HIddpgENnWsGUnx-1CJ5wmLKR-myQ/p
    hoto/AF1QipMafR0fBopAakHIg0o6NHH3vfxNYqRtXHFxqEEm?ke
    y=Wk40ZkdKOGFwTVMwdnI3cnlUUUFkWjVNMzRuMWJB

    a na zewnątrz:
    https://photos.google.com/share/AF1QipOMN-6gOsVQhV7X
    4nAxbeztiJ84LpFZSrfO7HIddpgENnWsGUnx-1CJ5wmLKR-myQ/p
    hoto/AF1QipP-8ibP95gcMm5K_MKuNCB4ZnkPAtB_wYCjUwLE?ke
    y=Wk40ZkdKOGFwTVMwdnI3cnlUUUFkWjVNMzRuMWJB

    Zgłosiłam do wykonawcy problem, ale on uważa, że to nie jego sprawa i
    mam sobie sama rozwiązać ten problem.

    Według Was taki montaż drzwi balkonowych, to prawidłowa robota tej
    formy? Bo ja uważam, ze nie. Facet wyraźnie chce mnie zbyć.

    Pozdrawiam Krycha
    P.S. Nie udało mi sie znaleźć strony, jak kiedyś, do darmowego (i bez
    rejestracji) skracania linków.

  • 2. Data: 2017-10-10 23:05:03
    Temat: Re: montaż drzwi balkonowych i szczelność
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.10.2017 22:36, Krycha wrote:
    > Problemy o jakich pisałam w wątku "wypukłe panele" miał przyczynę, która
    > teraz się ujawniła, w nieszczelności drzwi balkonowych.

    Tam powinna być blacha taka jak parapet żeby woda mogła z okna spływać
    na taras. Taras też powinien mieć spadek.
    A w ogóle to sprawa jest skomplikowana. Sama blacha nie wystarczy.
    Trzeba to uszczelnić masą bitumiczną. Na taras trzeba papę czy coś, bo
    beton przesiąka.
    Moim zdaniem zawinili wszyscy po kolei.

  • 3. Data: 2017-10-11 00:07:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz troche z pozno bo juz zimno sie robi. Ale moze bedzie kilka dni cieplejszych ze
    beton wyschnie. Kup epoksydowa farbe do betonu i zamaluj na grubo przynajmniej z 30
    cm od futryny. Pionowe elementy betonowe jak sa to tez zamaluj. Oczywiscie
    pomalowanie calego balkonu bedzie lepsze niz pomalowanie tylko przy drzwiach. Jak by
    byly po malowaniu widoczne szczeliny to rozrob troche tej samej farby epoksydowej z
    talkiem, mielona kreda i cementem ( cementu nie wiecej niz 10% ilosci talku czy
    kredy). Zrobisz epoksydowa szpachlowke ktora zapchasz szczeliny. Potem poszpachlowane
    pomaluj. Polska farba epoksydowa typu Betonmal nie jest przesadnie droga. Kup biala,
    kolor zrobisz typowymi pigmentami do farb rozpuszczalnikowych. Farba po utwardzeniu
    jest typu " atom nie rusza", trudno ja zarysowac gwozdziem. Farbe trzeba rozrabiac
    tak jak w instrukcji na puszce napisali. Nie rozrabiaj calej puszki bo nastepnego
    dnia zrobi sie gesta galareta a po miesiacu plastikowy twardy klocek. Do rozrabiania
    dobrze nadaja sie papierowe kubeczki do napojow. Zywotnosc rozrobionej farby mozna
    przedluzyc do dwoch, trzech dni jesli bedzie sie ja trzymalo w zamrazarce. Takie
    trzymanie w zamrazarce daje sie zrobic raz. Farba po ugrzaniu duzo szybciej bedzie
    sie utwardzala. Dlaczego polecam biala? Bo mozna ja pigmentami zabarwic na dowolny
    kolor i cos pomalowac, drzwi na przyklad. Przy mieszaniu farby z utwardzaczem jaki
    jest w komplecie zachowanie laboratoryjnej dokladnosci odmierzania jest zbedne.
    Zmieniajac ilosc utwardzacza mozna zrobic ze farba po wyschnieciu bedzie miala polysk
    albo bedzie matowa. Mozna zrobic ze bedzie bardzo twarda albo troche elastyczna.
    Jesli jest to balkon w bloku i od gory jest balkon a z bokow sa sciany to blacha na
    drzwiach nie jest niezbedna.

  • 4. Data: 2017-10-11 00:20:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Krycha pisze tak:

    > Według Was taki montaż drzwi balkonowych, to prawidłowa robota tej
    > formy? Bo ja uważam, ze nie. Facet wyraźnie chce mnie zbyć.

    Ja tam się nie znam ale moje drzwi nie stoją równo z betonem tylko z
    8cm wyżej. Jak kładłem kafle pukałem w to i jest to pionowa blacha.
    Nawaliłem silikonu na styku kafli i tej ścianki.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2017-10-11 00:38:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szkoda ze nie zrobilas zdjecia od zewnatrz przy otwartych drzwiach, ale z poziomu
    podlogi. Dlugie linki mnie nie przeszkadzaja pod warunkiem ze sie otwieraja. Twoje
    sie otwieraja. Linki sie klika a nie przepisuje.

  • 6. Data: 2017-10-11 09:44:57
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Teraz troche z pozno bo juz zimno sie robi. Ale moze bedzie kilka dni cieplejszych
    ze beton wyschnie. (...) Jesli jest to balkon w bloku i od gory jest balkon a z bokow
    sa sciany to blacha na drzwiach nie jest niezbedna.

    Balkon jest na 4-tym, ostatnim piętrze w bloku, i nie ma osłony z góry,
    ani z boków.

    Krycha.

  • 7. Data: 2017-10-11 13:56:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przyjrzalem sie zdjeciom. Nie musi byc okapu. Konstrukcja okna jest taka ze okap jest
    zbedny. Zauwazylem ze pod futryna sa spekania i wykruszenia. Przez nie bedzie sie
    przesaczala woda. Deformacja paneli zrobila sie od nieszczelnosci a nie od wadliwego
    ulozenia. Najpierw trzeba zreperowac to co popekane pod futryna. Potem uszczelnic
    przez pomalowanke farba, lepikem itp. Tylko w miare suche musi byc. Powiem Ci ze masz
    spory problem bo zrobic musisz jak chcesz zachowac panele. Podcinajac tylko na chwile
    zalatwilas problem. Mozesz jeszcze awaryjnie przykleic tasma, ta do sklejania pyskow
    krokodylom, do futrymy ponizej odplywow z ram kawalek wykladziny podlogowej z pcv.
    Taki kawalek zeby byl scisle dopasowany do betonowej sciany i wychodzil na balkon.
    Woda ktora bedzie wylatywala z odplywow bedzie odprowadzana dalej od spekanego betonu
    i tymczasowo zamalowanie spekan jakims srodkiem wypierajacem wode lub tworzacym
    bariere. Jakas folia w plynie, moze szklo wodne. Moze ktos podpowie jakis inny
    dostepny srodek.

  • 8. Data: 2017-10-11 17:44:08
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 11 października 2017 13:57:06 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Powiem Ci ze masz spory problem bo zrobic musisz jak chcesz zachowac panele.

    Może od strony okna, dałoby się wepchnąć pod te panele folię. Możliwie jak
    najgłębiej. Karkołomne zadanie, ale spróbować można.

  • 9. Data: 2017-10-11 18:14:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przyczyne trzeba likwidowac a nie skutek. Jak wilgoc podcieknie pod folie to sie nie
    anihiluje.

  • 10. Data: 2017-10-12 08:35:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-10 o 22:36, Krycha pisze:
> [...]
    >
    > Firma montująca nowe drzwi (w maju 2016 roku) nie zadbała o szczelności
    > dolne części drzwi, dzięki czemu wilgoć "weszła" do mieszkania.
    Prawie wszystkie firmy robią na odwal jak się ich nie pilnuje, ja w
    mieszkaniu w bloku miałem okna wymienione przez poprzedniego właściciela
    i wiało przez styk futryny ze ścianą jak diabli, porobiłem dziurki
    śrubokrętem i wstrzyknąłem tam pianę z weżyka i to pomogło, Ty musisz
    zrobić podobnie, pod ten próg musisz wstrzyknąć pianę, oczywiście z
    umiarem żeby ci progu nie wygieło jak tam będzie kompletna dziura, jak
    już dobrze zapiankujesz z obu stron, to trzeba beton zabezpieczyć przed
    wodą aby Ci nie podciągał, czyli albo płytki albo jakiś betondur czy coś
    podobnego, potem styk betonu i drzwi na dole i tak ze 20-30cm po bokach
    trzeba zasylikonować.

    --
    Pozdr
    Janusz