  • 11. Data: 2010-12-05 20:26:55
    Temat: Re: musze przedluzyc kabel
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:idgee1$pqh$1@inews.gazeta.pl...

    > Z wykuciem bruzd ??
    > Znajdż mi kogoś takiego to mimo że dopiero pomalowałem chatę wszystko
    > rozwalę.

    Kumpel chciał wtynkową bo myślał że to jakieś niesamowite pieniądze ale jak
    zaproponowali 500 dopłaty z peszlami to się nie zastanawiał.

    Marek

  • 12. Data: 2010-12-05 20:30:21
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zwłaszcza a nawet często :)

    Taki położony w ścianie, pod tynkiem, z zagięciami po drodze?

    Skoro, jak twierdzisz, robisz to często, to możesz zdradzić powód? I od razu
    metodę? I nie, nie chodzi mi o metodę przeciągania przez peszla pilota, bo
    to akurat jest proste. Bardziej chodziłoby mi o to, jak przez kilka metrów
    peszla ułożonego "na sztywno" w ścianie, z przynajmniej dwoma-trzema
    zakrętami po drodze przeciągnąć tymże pilotem przewód elektroinstalacyjny.

    J.

  • 13. Data: 2010-12-05 20:46:32
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Skręcić, zlutować i zaizolować. Co do peszli - jak po drodze bedą ze 2
    > załamania tegoż żadnego kabla tam sie nie wprowadzi po awarii. Jak dla
    > mnie układanie kabli w peszlach to jakas bzdura. To pisałem ja, inż.
    > elektryk :-)

    Jak zwykle kilka osób zrozumiało to co chciało.
    Mam uprawnienia SEPowskie i ponad 20 lat temu w Austrii miałem okazję
    projektować i wykonywać mnóstwo instalacji więc wiem co to jest kabel.
    Jesteś inżynierem ale to o niczym nie świadczy. Chłopaki od młotka i majzla
    po 1 klasie zawodówki zapewne wiedzą jak wygląda kabel.
    Zapewne Kadar nie chce sztukować kabla lecz zwykły przewód instalacyjny.
    Kadar wyjaśnił dopiero potem że cała akcja nie ma miejsca w nowobudowanym
    domu jak myślałem lecz w bloku z istniejącą instalacją wtynkową więc
    wszystko co napisałem jest w tej sytuacji nieważne.
    Niemniej jednak zdażało mi się w praktyce wciągać w peszel kabel. Sam u
    siebie mam 5x16mm2 w peszlu. Najgrubszy to był kabel sektorowy zasilający
    stację trafo 6kV który wciągaliśmy wózkiem widłowym.

    Marek

  • 14. Data: 2010-12-05 20:49:18
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    > Za podpowiedz dziekuje ale komentarz calkowicie zbedny i idiotyczny.
    > Kable w scianie juz byly bo to blok a nie dom.

    Nie pisales ze to blok wiec sie tak nie wzruszaj moja wypowiedzia.
    Co do peszli pisalem myslac ze jestes po prostu kolejnym który chce na
    peszlach w nowobudowanym domu zaoszczedzic.

    Marek

  • 15. Data: 2010-12-05 20:52:38
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Skoro, jak twierdzisz, robisz to często, to możesz zdradzić powód?
    Już nie często. Ostatnio w swoim domu

> [...]
    > kilka metrów peszla ułożonego "na sztywno" w ścianie, z przynajmniej
    > dwoma-trzema zakrętami po drodze przeciągnąć tymże pilotem przewód

    Zastanów się w końcu co chcesz wciągać bo nie wiem jakiej odpowiedzi użyć.

    Marek

  • 16. Data: 2010-12-05 21:15:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 21:12:55 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > Spytam tak: czy kiedykolwiek próbowałes przeciągnąć przez peszel przewód,
    > zwłaszcza elektroinstalacyjny, czy tylko teoryzujesz?

    Ja tak, Ty nie. Wiesz, peszel to ruirka ołowiana z tektura w środku...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2010-12-05 21:16:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 21:30:21 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > peszla ułożonego "na sztywno" w ścianie, z przynajmniej dwoma-trzema
    > zakrętami po drodze przeciągnąć tymże pilotem przewód elektroinstalacyjny.

    Normalnie., Jeden ciągnie, drugi pcha, a kto smaruje, ten jedzie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 18. Data: 2010-12-05 21:19:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    wiadomości news:c1.01.3NdhjR$JJj@mike.oldfield.org.pl...

    > Ja tak, Ty nie.

    tak, Adamie, Ty wiesz...

    J.

  • 19. Data: 2010-12-05 21:20:56
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    "jak przez kilka metrów peszla ułożonego "na sztywno" w ścianie, z
    przynajmniej dwoma-trzema zakrętami po drodze przeciągnąć tymże pilotem

    Typ przewodu podał autor wątku.

    J.

  • 20. Data: 2010-12-05 21:31:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Niemniej jednak zdażało mi się w praktyce wciągać w peszel kabel. Sam u
    > siebie mam 5x16mm2 w peszlu. Najgrubszy to był kabel sektorowy zasilający
    > stację trafo 6kV który wciągaliśmy wózkiem widłowym.

    Wciągałeś któryś w rurę/peszel który nie był odcinkiem zbliżonym do
    prostego? Jakie załamania były i ile ich było?

    Wciągniesz przewód od przełącznika do lampy na suficie jak bedziesz miał
    cienkiego peszla z załamaniem o 90stopni?? Wejscie z kąta, wyjscie z kata i
    załamanie. Słabo to widze. Czasem to moze i sie uda. Ale "czasem" to żadna
    metoda - to musi dzialac zawsze a nie czasem.

    b.