  • 11. Data: 2023-02-06 07:48:33
    Temat: Re: nie mój dom :)
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 6 lutego 2023 o 01:20:29 UTC+1 PiteR napisał(a):

    > to połaczenie jest po prostu na dole
    > ciepła woda idzie do góry potem ochładza się i opada w drugiej połowce
    > grzejnika. Do układów z pompą co.

    U mnie podpięcie obu rur na dole działa bezproblemowo w drabinkowych grzejnikach
    łazienkowych.
    Przecież ciepła woda ma mniejszą gęstość i sama sama idzie do góry ;)

  • 12. Data: 2023-02-06 15:18:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 07:48, WS pisze:

    > U mnie podpięcie obu rur na dole działa bezproblemowo w drabinkowych grzejnikach
    łazienkowych.
    > Przecież ciepła woda ma mniejszą gęstość i sama sama idzie do góry ;)
    Ale grzeje dużo słabiej, dlatego że za chwilę stygnie i konwekcja
    zanika, taki grzejnik będzie zawsze chłodniejszy u góry.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2023-02-06 15:19:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 01:22, PiteR pisze:
    > in <news:trp4bi$jm4$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > no dobra to chyba wiem (ale spytam jak przyjdzie magik wieszać ;)
    >
    > to połaczenie jest po prostu na dole
    > ciepła woda idzie do góry potem ochładza się i opada w drugiej połowce
    > grzejnika. Do układów z pompą co.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=y7q6AzycYNs
    Niestety tak to nie działa.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2023-02-06 15:34:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:trr29r$bbu$2$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Niestety tak to nie działa.

    Jesteś mądrzejszy od jutuba? ;)

    ale wiecie panowie żeby takie coś zamontowac w moim magicznym domu
    to po gospodyni sie nie spodziewałem :)

    Nic jej nie powiem bo bedzie moja wina.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 15. Data: 2023-02-06 19:23:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 15:34, PiteR pisze:
    > in <news:trr29r$bbu$2$Janusz@news.chmurka.net>

    > Jesteś mądrzejszy od jutuba? ;)
    Ja się tymi rzeczami zajmowałem kiedy jeszcze nawet internetu nie było a
    co dopiero jutub ;)
    Jak mi kolega z grupy dyskusyjnej (ale nie tej) powiedział kiedyś że
    jestem starszy od węgla :) zaskoczony tym że nie jestem młodzieńcem jak
    reszta grupy.

    > ale wiecie panowie żeby takie coś zamontowac w moim magicznym domu
    > to po gospodyni sie nie spodziewałem :)
    >
    > Nic jej nie powiem bo bedzie moja wina.

    Może moa dyfuzor w środku, wtedy on rozprowadzi wodę po grzejniku.
    Można też założyć głowicę jak na Twoim zdjęciu jest ta biała ze skośnym
    zaworem.
    ta głowica ma rurkę wewnętrzną dłuższą która kieruje strumień gorącej
    wody i separuje od powrotu.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2023-02-06 20:23:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 6 lutego 2023 o 15:18:09 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Ale grzeje dużo słabiej, dlatego że za chwilę stygnie i konwekcja
    > zanika, taki grzejnik będzie zawsze chłodniejszy u góry.

    internety mówią (podłączenie siodłowe), że około 90% mocy znamionowej, więc da się
    przeżyć te 10% mniej...

    np. https://instsani.pl/technik-inzynierii-sanitarnej/va
    demecum-instalacji-sanitarnych/instalacje-centralneg
    o-ogrzewania/odbiorniki-ciepla-grzejniki/montaz-grze
    jnikow/montaz-grzejnikow-plytowych/

  • 17. Data: 2023-02-06 20:59:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:trrgjo$oq6$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Ja się tymi rzeczami zajmowałem kiedy jeszcze nawet internetu nie
    > było a co dopiero jutub ;)

    Jest pan mądrzejszy od jutuba? ;)

    > Jak mi kolega z grupy dyskusyjnej (ale nie tej) powiedział kiedyś
    > że jestem starszy od węgla :) zaskoczony tym że nie jestem
    > młodzieńcem jak reszta grupy.

    nou mam 54 a reszta grupy chyba po jeszcze więcej.
    to tacy młodzieńcy 2 sortu.

    i powstało pytanie, co mam w domu w Polsce?
    czy czasem nie podobny wynalazek :)

    podlaczenie wychodzi z podłogi

    *[ I I I ]
    [ I I I ]
    II

    --
    Piter

  • 18. Data: 2023-02-06 23:15:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 20:59, PiteR pisze:
    > in <news:trrgjo$oq6$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > Jest pan mądrzejszy od jutuba? ;)
    :)
    Przy komputerach pracuję od '85 roku, wracając do internetu pamietam
    pierwsze próby wymiany informacji na łączu dzierżawionym telefonicznym
    na modemach 1200 bodów, szaleństwo w ciapy :)

    Dlatego napisałem że nie ta grupa, tu faktycznie młodzieży mniej.

    > nou mam 54 a reszta grupy chyba po jeszcze więcej.
    > to tacy młodzieńcy 2 sortu.
    Ja mam 63.

    > i powstało pytanie, co mam w domu w Polsce?
> [...]
    Typowe, grzejnik ma w środku rurkę od złącza na drugą stronę do góry,
    więc jest prawidłowo podłączony na krzyż.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2023-02-06 23:16:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 20:23, WS pisze:

    > internety mówią (podłączenie siodłowe), że około 90% mocy znamionowej, więc da się
    przeżyć te 10% mniej...
    Żaden dowód, dużo zależy od strumienia wody.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2023-02-07 00:11:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:trru5u$4iu$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Typowe, grzejnik ma w środku rurkę od złącza na drugą stronę do
    > góry, więc jest prawidłowo podłączony na krzyż.

    a to spoko.

    Moja spółdzielnia czuwa nad tym co buduje. Szacun.
    Małe okna, grubo styropianu, prąd 40A.

    Wysokie parametry dociągnięte do łazienki, wymiennik.
    Ciepła woda pojawia się natychmiast w kranie.

    --
    Piter

    miasto moje a w nim...
    https://www.youtube.com/watch?v=H43glfbQEh4