  • 1. Data: 2011-12-08 10:04:52
    Temat: ocieplić garaż w domu
    Od: cart <a...@n...ma>

    Mam garaż jako część domu (bliźniak). Od jednej ściany jest garaż
    sąsiadów, z drugiej kotłownia oraz ściana nośna do kuchni, z trzeciej
    schody i kawałek do salonu. Nad garażem jest pokój i łazienka
    Mam grzejnik w garażu, ale nie zamierzam na darmo tam grzać.
    Zastanawiam się czy jest sens przykładać 5cm styropianu do tych ścian i
    sufitu? Bardzo to pomoże? Nie chce mi się potem tego tynkować, czy można
    do tego dokleić płytę kartonowo-gipsową i będzie wszystko spełniać swoją
    rolę?

  • 2. Data: 2011-12-08 11:09:44
    Temat: Re: ocieplić garaż w domu
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]
    > sufitu? Bardzo to pomoże? Nie chce mi się potem tego tynkować, czy można
    > do tego dokleić płytę kartonowo-gipsową i będzie wszystko spełniać swoją

    Wedlug mnie ocieplenie ma sens, tym bardziej ze nie chcesz grzac w piwnicy, a
    powyzej sa
    pokoje mieszkalne

    Ja ocieplilem teraz piwnice, a dokladnie sam sufit Parockiem (
    http://www.paroc.pl/channels/pl/building+insulation/
    solutions/ceiling+insulation/cold+ceiling+insulation
    +.asp )
    są to płyty 120 cm dlugie, szerokie na 20 cm i grube 6 cm - taką grubość chciałem.
    Jest ona gruntowana od dołu ( zew ) na bialo. Nic nie musisz tynkowac, czy malować.

    pozdr
    Tomek

  • 3. Data: 2011-12-08 11:21:22
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > sufitu? Bardzo to pomoże? Nie chce mi się potem tego tynkować, czy można
    > do tego dokleić płytę kartonowo-gipsową i będzie wszystko spełniać swoją
    Niedawno było. Konkluzja taka, że warto ocieplić sufit oraz ściany (jeśli
    nie sąsiadują bezpośrednie z "ciepłym" pomieszczeniem to ściany ocieplać w
    pasie 1m od sufitu licząc).
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6693
    (20111208) __________

  • 4. Data: 2011-12-08 12:51:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "cart" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > sufitu? Bardzo to pomoże? Nie chce mi się potem tego tynkować, czy można
    > do tego dokleić płytę kartonowo-gipsową i będzie wszystko spełniać swoją

    A po co zakrywać płytami gk? Ja mam ocieploną ścianę styropianem 5cm
    klejonym klejem na grzebień (tak jak płytki ceramiczne) i na to naciągnięta
    siatka i tynk. Całość polamowałem normalnie jak resztę ścian. Oglądając
    scianę w pokoju która graniczy z garażem, kamerą termowizyjną przed i po
    stwierdzam że różnica jest kolosalna. Garaż mam wogóle nieocieplany i w
    najtęższe mrozy po minus -25stC jest w nim +6st, z tym że ja nie dawałem
    styro na podłogę i garaż ogrzewa się od podłogi a jak wejdę do kanału to
    jest tam zadziwiająco ciepło.

    Marek

  • 5. Data: 2011-12-08 16:45:06
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    > sufitu? Bardzo to pomoże? Nie chce mi się potem tego tynkować, czy można
    > do tego dokleić płytę kartonowo-gipsową i będzie wszystko spełniać swoją
    Ja ściany ociepliłem 5 cm styropianu a sufit 15 cm. Tyle samo (15 cm) jest
    na wrotach wjazdowych. Ocielone są też drzwi wewnętrzne do garażu. W czasie
    silnych mrozów rzędu -28 oC w garażu przy wrotach było -4. To najniższa
    temperatura jaką zmierzyłem. Różnica 24 oC nie wzięła się z niczego; garaż
    sćiągnął ciepło z domu- bo ogrzewania w nim nie ma.
    Zatem zawsze warto ocieplić ściany i sufit garażu,
    nawet jak jest w nim grzejnik.
    T.

  • 6. Data: 2011-12-08 19:15:24
    Od: cart <a...@n...ma>

    "Tomek" <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >sćiągnął ciepło z domu- bo ogrzewania w nim nie ma.
    >Zatem zawsze warto ocieplić ściany i sufit garażu,

    A jest jakiś patent na bramę wjazdową?

  • 7. Data: 2011-12-08 21:14:23
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > "Tomek" <m...@o...pl> napisał(a):

    > A jest jakiś patent na bramę wjazdową?

    U mnie:
    1. Akkusze styropianu mają "wyfrezowane" przestrzenie w których chodzą
    prowadnice do rygli (Typu Hormana)
    2. Przewiercona blacha bramy i przeciśnięte przez styropian "śruby" z
    nagwintowanego pręta fi 6 (z nakrętpami podwójnymi) i od strony wewnętrznej
    przykręcone te śruby do profili CD (jak do gips-kartonu). To celem
    przytrzymywania styropianu do blachy. Profile tak ułozone, aby trzymały
    sztywno styropian, ale bez zbytniego "dziurawienia" blachy wrót.
    3. Uszczelka dookoła oprofilowania wrót.
    Działa, choć czasem jakiś styropian wypadnie. Jednak bez konsekwencji.
    T.

  • 8. Data: 2011-12-09 08:49:07
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 8 Gru, 22:14, "Tomek" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > 3. Uszczelka dookoła oprofilowania wrót.
    > Działa, choć czasem jakiś styropian wypadnie. Jednak bez konsekwencji.

    Przyklej styropian do bramy na klej w piance, nie będzie potrzebne
    żadne dziurawienie blachy.

  • 9. Data: 2011-12-09 09:40:32
    Od: cart <a...@n...ma>

    enemyunknown <r...@s...fr.pl> napisał(a):

    >Przyklej styropian do bramy na klej w piance, nie będzie potrzebne
    >żadne dziurawienie blachy.

    Ja mam bramę segmentową, więc raczej to odpada.

  • 10. Data: 2011-12-09 20:02:15
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Przyklej styropian do bramy na klej w piance, nie będzie potrzebne
    żadne dziurawienie blachy.

    Wrota jednak nie są sztywne na tyle, aby pianka montażowa trzymała
    styropian d blachy. Chyba że myślisz o innym rozwiązaniu, którego
    nie znam. W takim razie daj linka do takiego kleju.
    T.