  • 1. Data: 2011-12-07 19:32:25
    Temat: Magazynowanie energii latem...
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Cześć.

    Część ludzi boi się solarów, ponieważ duża powierzchnia wspomogła by co
    prawda ogrzewanie w okresie przejściowym, ale latem powodowała by
    olbrzymią nadwyżkę energii...

    A gdyby tak przetwarzać tę dodatkową energię -> rozkładając wodę na tlen
    i wodór? Tlen wtedy wpuszczalibyśmy do atmosfery a wodór pod ciśnieniem
    do zbiornika pod ziemią.

    Zimą było by czym dogrzewać...

    Jest to realne? Prowadzi się jakieś prace w tym kierunku?

    Yarecky.

  • 2. Data: 2011-12-07 19:34:32
    Temat: Re: Magazynowanie energii latem...
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Gru, 20:32, yarecky <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > do zbiornika pod ziemią.
    >
    > Zimą było by czym dogrzewać...
    >
    > Jest to realne? Prowadzi się jakieś prace w tym kierunku?

    Wodor jest silnie wybuchowy wiec watpie ze sie takie prace prowadzi :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-12-07 19:55:31
    Od: "Zennon" <Z...@U...invalid>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zbiornika pod ziemią.
    >
    > Zimą było by czym dogrzewać...
    >
    > Jest to realne? Prowadzi się jakieś prace w tym kierunku?

    No właśnie to przechowywanie wodoru, to jest największy problem.

    Zennon

  • 4. Data: 2011-12-07 20:08:52
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-07 20:34, Adam pisze:

    > Wodor jest silnie wybuchowy wiec watpie ze sie takie prace prowadzi :)
    > pozdr.

    Oj tam - wybuchowy... Po prostu spala się w tlenie bez reszty ;)
    Są już pierwsze auta na wodór - więc problem tankowania i bezpieczeństwa
    w razie wypadku da się rozwiązać.
    Tu też musiało by być kilka zabezpieczeń, kilka mniejszych zbiorników
    zamiast jednego wielkiego, za to ilość energii, którą można zmagazynować
    i odzyskać jest ogromna - przy małej objętości skroplonych półproduktów.
    Pytanie, czy da się wprost rozłożyć wodę mając do dyspozycji tylko
    ciepło/strumień fotonów... Z tym może być problem, jak mniemam.
    Ogniwa słoneczne mają za to kiepską sprawność i niewspółmiernie wysokie
    koszty początkowe.

    > --
    > Adam

    Jarek.

  • 5. Data: 2011-12-07 20:38:09
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Wed, 07 Dec 2011 20:32:25 +0100, yarecky napisał(a):

    Witam,

    > A gdyby tak przetwarzać tę dodatkową energię -> rozkładając wodę na tlen

    Z magazynowaniem chyba zawsze będzie tak, że straty będą znaczne a sam
    proces konwersji energii mało wydajny. Lepiej zużyć w szczytnym celu, np.
    na klimatyzację. Z energią słońca jest o tyle fajnie w lecie, że gdy jest
    jej dużo, akurat przydaje się też dużo klimy. Teraz tylko musimy siąść na
    grupie i pomyśleć jak uprościć ten układ, aby z gorącego zrobić zimne w
    możliwie najmniejszej liczbie kroków.

    scruffty

  • 6. Data: 2011-12-08 05:02:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yarecky wrote:
> [...]
    > ciśnieniem do zbiornika pod ziemią.
    >
    > Zimą było by czym dogrzewać...
    >
    > Jest to realne? Prowadzi się jakieś prace w tym kierunku?

    jak chcesz rokładać wodę za pomoca solara?

    problem jest w tym że wszelkie systemy oszczędzanai energii są dość drogie w
    budowie i opłacaja sie tylko pod warunkiem że ktoś nam najpierw zabierze
    forsę w wysokich podatka aby potem nam łąskawie ją dodadać do
    nieuzasadnionych ekonomicznie ale poprawnych politycznie inwestycji.

    Europa powinna sie zastanowić ile ja kosztują ekobzdury i w ramach walki z
    kryzysem zawiesić te działania np na 10 lat. Tak by nie tracic
    konkurencyjności w stosunku do krajów azjatyckich czy gorzej afrykańskich.

  • 7. Data: 2011-12-08 05:04:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    scruffty wrote:
> [...]
    > musimy siąść na grupie i pomyśleć jak uprościć ten układ, aby z
    > gorącego zrobić zimne w możliwie najmniejszej liczbie kroków.

    ten proces jest już dość dobrze opracowny, w końcu lodówki grzałkowe
    istnieja od dawna pozostaje tylko kwestia sprawności klimatyzatorów
    grzełkowych, z drugiej strony jeśli sama energia jest darmowa....

    Pomysł jest warty rozważenia, w sumei dostępne są centrale klimattyzacyjne
    oparte o układy zasilane gazem.

  • 8. Data: 2011-12-08 06:26:01
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 8 Gru, 06:02, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > kryzysem zawiesić te działania np na 10 lat. Tak by nie tracic
    > konkurencyjności w stosunku do krajów azjatyckich czy gorzej afrykańskich.

    Przecież najwięcej solarów (i pewnie pomp ciepła) jest zainstalowanych
    w Chinach.
    Chiny są światowym liderem w produkcji i wykorzystywaniu tych
    ekobzdur !

  • 9. Data: 2011-12-08 07:43:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "robertr" napisał w wiadomości grup
    11g2000vbq.googlegroups.com...

    >Przecież najwięcej solarów (i pewnie pomp ciepła) jest zainstalowanych
    >w Chinach.
    >Chiny są światowym liderem w produkcji i wykorzystywaniu tych
    >ekobzdur !

    U nas tez by było tego sporo więcej gdyby nie dopłaty/dotacje które de facto
    podwyższają cenę tych urządzeń.

  • 10. Data: 2011-12-08 08:12:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > kryzysem zawiesić te działania np na 10 lat. Tak by nie tracic
    > konkurencyjności w stosunku do krajów azjatyckich czy gorzej afrykańskich.

    europa, czyli kto, bo jeśli mówisz o wyborcach, to oni maja w dupie z
    czego wytwarza się anergię, aby tylko było tanio i po prostu było... a
    jacy wyborcy, tacy i wybrani... zobacz jaki opór społeczny jest u nas
    na elektrownie atomowe... a to na razie, najbardziej ekologiczne i
    najtańsze źródło energii...

    pozdrawiam
    s_13