  • 1. Data: 2009-11-18 07:45:30
    Temat: odkurzacz kominkowy separator popiołu
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    Witam
    Czy mozna w/w urzadzenie uzywać do odkurzania/czyszczenia pieca na
    ekogroszek?

    Chodzi mi o czyszczenie sadzy/pyłu ktory osadza sie w piecu.

    Wyjmuje popiół, gasze piec otwieram wszystkie drzwiczki i na zimnym piecu
    odkurzam wczesniej wyszorowane z sadzy wnętrze pieca

    piec : http://www.buderus.pl/?page_id=3492 24kw

  • 2. Data: 2009-11-18 08:48:44
    Temat: Re: odkurzacz kominkowy separator popiołu
    Od: rjka <r...@o...pl>

    kupilem ostatnio taki za 99 zeta na allegro i troche kicha to jest...to
    zwykle metalowe wiaderko z filtrem z siatki metalowej ktory i tak
    przepuszcza caly drobny pyl z popiolu do odkurzacza i caly odkurzacz
    jest zasyfiony

  • 3. Data: 2009-11-18 09:31:10
    Od: "R" <n...@w...pl>

    prawda, też to kupiłem, chodzi jak ruska rakieta, w wolnej chwili popracuję
    nad jakimś lepszym filtrem, ale jest to o tyle dobrze rozwiązanie, że nie
    latasz wyrzucać kupki popiołu z kominka, tylko rachu ciachu odkurzasz,
    zbierasz pełne "wiaderko" i możesz raz na miesiąc wyrzucić do jakiegoś
    kompostownika i nie syfi się domowy odkurzacz.

    generalnie ok., tylko wykonanie mogłoby być lepsze, ale trudno wymagać hiper
    jakości od czegoś za 100zł.

  • 4. Data: 2009-11-18 14:20:17
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > generalnie ok., tylko wykonanie mogłoby być lepsze, ale trudno wymagać
    > hiper jakości od czegoś za 100zł.

    Jest na to rada wypróbowana - na allegro kupujesz najtańszy badziewiasty
    odkurzacz za 100 zł użytwany tylko do odkurznia kominka razem z tym
    separatorem i sprawa rozwiązana.

    MS

  • 5. Data: 2009-11-18 20:53:38
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał

    > Jest na to rada wypróbowana - na allegro kupujesz najtańszy badziewiasty
    > odkurzacz za 100 zł użytwany tylko do odkurznia kominka razem z tym
    > separatorem i sprawa rozwiązana.

    Do momentu, aż się spali ;D

  • 6. Data: 2009-11-19 16:27:39
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Do momentu, aż się spali ;D

    Lepiej żeby się spalił badziew za 100 zł niż w tym samym czasie dobry
    odkurzacz

    MS

  • 7. Data: 2009-11-22 21:53:18
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <n...@o...pl> napisał

    > Chodzi mi o czyszczenie sadzy/pyłu ktory osadza sie w piecu.
    >
    > Wyjmuje popiół, gasze piec otwieram wszystkie drzwiczki i na zimnym piecu
    > odkurzam wczesniej wyszorowane z sadzy wnętrze pieca

    A co Ty robisz w tym piecu ze tak go chcesz czyscic wewnatrz?
    Co Ci przeszkadza sadza i pyl ktory osadza sie w piecu?
    Przeciez to urzadzenie sluzy do ogrzewania i osadzanie sie popiolu itp jest
    rzecza normalna.
    Moim jedynym zrodlem ciepla w domu (od wielu lat) jest kominek na drewno.
    Popiol wybieram 3-4 razy na sezon grzewczy nie gaszac nawet paleniska. Nigdy
    nie moglem zrozumiec po co komu jakis odkurzacz do popiolu czy cos
    podobnego.
    Czy mozesz mi przy okazji wytlumaczyc o co chodzi z tym czyszczeniem wnetrza
    kominka czy pieca z popiolu i sadzy?
    Jedynym nasuwajacym mi sie wytlumaczenie jest fakt ze kominek czy piec nie
    jest uzywany do ogrzewania a jedynie dla dekoracji, wtedy polerowanie
    wnetrza pieca mialoby uzasadnienie estetyczne.

    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2009-11-23 13:18:20
    Od: mk <d...@t...pl>

    Tomasz pisze:

    > Moim jedynym zrodlem ciepla w domu (od wielu lat) jest kominek na drewno.
    > Popiol wybieram 3-4 razy na sezon grzewczy nie gaszac nawet paleniska.

    Krasnoludki? :)
    Pdr. M

  • 9. Data: 2009-11-23 14:03:55
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał

    > Krasnoludki? :)

    Jakbys palil nieprzerwanie kiedys drewnem a nie np weglem to bys zauwazyl ze
    po miesiacu ciaglego palenia zostaje najwyzej 6-7 cm mialkiego jak pyl
    popiolu, po nastepnym miesiacu jest tego ze 12 cm. Co to jest przy rozmiarze
    paleniska szer 40 glebokosc 65 a wysokosc 55 cm. Dodatkowo w tak zachowanej
    warstwie popiolu zar utrzymuje sie do 24 godzin od dolozenia drewna. Same
    zalety, gdzie widzisz tu krasnoludki?

    --
    Tomasz